کد خبر : 18778 / /
/

از آنجایی که در دور نخست ثبت نام سهام عدالت، تنها 49 میلیون نفر از واجدین شرایط، موفق به دریافت این سهام شدند، لذا در حال حاضر، افراد بسیاری وجود دارند که علی رغم میل باطنی خود، موفق به ثبت نام و دریافت این سهم نشده اند، در نتیجه این امر، این افراد، بی صبرانه منتظر شروع ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱، برای جاماندگان می باشند.

با توجه به استقبال چشمگیری که در دور نخست ارائه سهام عدالت، توسط مردم و واجدین شرایط دریافت این سهام عدالت صورت گرفت، دولت، تصمیم بر ارائه مجدد و ثبت نام جاماندگان سهام عدالت، در سال جاری، به منظور یکسان سازی سطح درآمدی اقشار مختلف جامعه، به ویژه افراد با درآمد پایین و بی بضاعت کرده است.

از آنجایی که در دور نخست ثبت نام سهام عدالت، تنها 49 میلیون نفر از واجدین شرایط، موفق به دریافت این سهام شدند، لذا در حال حاضر، افراد بسیاری وجود دارند که علی رغم میل باطنی خود، موفق به ثبت نام و دریافت این سهم نشده اند، در نتیجه این امر، این افراد، بی صبرانه منتظر شروع ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱، برای جاماندگان می باشند.

به جهت استقبال بالای افراد، از تصویب طرح ارائه دور دوم سهام عدالت، برای جاماندگان این سهم، توسط مجلس و پرسش های متعددی که در رابطه با زمان دقیق اجرائی شدن طرح یاد شده وجود دارد، به همین دلیل، در ادامه، در رابطه با زمان شروع ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ و همچنین، تاریخ تکمیل فرم ثبت نام دوره جدید ثبت نام سهام عدالت، مطالبی آورده شده است.

زمان شروع ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱

با توجه به اطلاعیه های رسمی، قرار بر این بود تا پایان بهمن ماه سال گذشته، وزارت کار، لیست تمامی افراد جامانده ثبت نام سهام عدالت، که شامل گروه هایی همچون، کودکان تازه متولد شده در خانواده های واجد شرایط ثبت نام سهام عدالت، افرادی که اقدام به ثبت نام جهت دریافت سهام مورد نظر کرده اند اما، به هر دلیلی نام نویسی آن ها انجام نشده، افرادی که پس از پایان مهلت زمان ثبت نام سهام عدالت، تحت پوشش سازمان های حمایتی قرار گفته اند و غیره را تهیه نموده و در اختیار مجلس قرار دهد.

پس از ارائه لیست مورد نظر، توسط وزارت کار، پیش بینی می شود که تا پایان سال جاری، ثبت نام سهام عدالت برای کودکان و جاماندگان آغاز شود و تمامی افراد واجد شرایط، مجاز به نام نویسی و دریافت سهام مورد نظر شوند. دقت شود که تمامی مواردی که در بالا ذکر شده است، طبق اطلاعیه های رسمی، پیش بینی بوده و درحال حاضر، لازم به ذکر است با توجه به اعلام رسمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، آغاز واگذاری سهام عدالت به جاماندگان، در سال 1401، در دستور کار است که از خرداد ماه، فراخوان واگذاری این سهام، به مشمولان، انجام می‌شود.

سوالات متداول

1- ✔️زمان شروع ثبت نام سهام عدالت 1401 چه تاریخی می باشد؟

​✔️در حال حاضر در رابطه با زمان ثبت نام سهام عدالت 1401 برای جاماندگان خرداد ماه اعلام شده است که در متن مقاله توضیحات لازم آورده شده است.

2- ✔️لیست مشمولین سهام عدالت در زمان ثبت نام سهام عدالت 1401 توسط چه وزارتی تهیه می شود؟

✔️لیست مشمولین سهام عدالت در زمان ثبت نام سهام عدالت 1401 توسط وزارت کار تهیه و به مجلس تقدیم می گردد که در متن مقاله توضیحات لازم آورده شده است.

3- ✔️چه گروه هایی زمان ثبت نام سهام عدالت 1401 واجد شرایط این سهام می باشند؟

✔️یکی از گروه های واجد دریافت سهام در زمان ثبت نام سهام عدالت 1401 کودکان تازه متولد شده در خانواده های مشمول سهام عدالت می باشند و در متن مقاله نیز در رابطه با دیگر گروه های واجد شرایط توضیحات لازم آورده شده است.

واریز سود سهام عدالت  و تأخیر در پرداخت

سومین مرحله از واریز سود سهام عدالت اواخر تیر پرداخت می‌شود، این سود متعلق به افرادی است که به دلیل مشکلات حسابی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ موفق به دریافت آن نشده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار که مسئولیت سهام عدالت را برعهده دارد پیش از این زمان واریز سودهای سهام عدالت سال‌های ۹۸ و ۹۹ جاماندگان را اواسط تیر اعلام کرد. اما حالا قرار است اواخر این ماه واریز شود.

اما دارندگان سهام عدالت منتظر چقدر سود باشند؟ سود سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود یک میلیون تومان است. مبلغ سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی هم حدود ۵۰۰ هزار تومان بود.

از سوی دیگر کسانی که از سود این سهام در سال ۹۸ جامانده‌اند نیز قرار است این ماه سود دریافت کنند. به عبارتی یعنی افرادی که از جاماندگان سود سال ۹۸ و ۹۹ هستند باید منتظر واریز دو سود باشند. سود سهام یک میلیون تومانی ۴۰۰ هزار تومان و برای سهام ۵۳۲ هزار تومانی، حدود ۲۰۰ هزار تومان است.

‌سود واریزی کمتر از سود اعلام شده است؟

تجارت‌نیوز در گزارشی به به جزئیات میزان سود سهام عدالت جاماندگان پرداخت. در ادامه نظر برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را نسبت به این موضوع می‌خوانید.

برخی می‌گویند باید برای آنها سود یک میلیون تومانی واریز می‌شد، اما به جای آن ۵۰۰ هزار تومان به آنها پرداخت شد.

«من سودم یک میلیونی بود چرا ۵۸۰ تومن واریز کردین. باقی سود سهام من کی واریز می‌شود؟»

«چرا سودهای واریزی از آن‌چیزی که در خبرها گفته می‌شود کمتر است؟»

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.