کد خبر : 20371 / /
/

علاقمندان می‌توانند از طریق سایت sanjesh.iau.ir، از زمان و نحوه چگونگی انتخاب رشته، رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی و ثبت‌نام پذیرش براساس سوابق تحصیلی مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته مطلع شوند.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد از عصر امروز سه‌شنبه ۱۸ مرداد آغاز می‌شود.

داوطلبان کنکور سراسری جهت انتخاب رشته دانشگاه آزاد می‌توانند از عصر امروز ۱۸ مرداد اقدام کنند.

علاقمندان می‌توانند از طریق سایت sanjesh.iau.ir، از زمان و نحوه چگونگی انتخاب رشته، رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی و ثبت‌نام پذیرش براساس سوابق تحصیلی مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته مطلع شوند.

جزئیات ثبت‌نام براساس سوابق تحصیلی مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد اسلامی امروز سه‌شنبه ۱۸ مرداد اعلام می‌شود.

سازمان سنجش با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که داوطلبان کنکور نمی‌توانند بیش از ۱۵۰ کد رشته انتخاب کنند‌.

تمام داوطلبانی که در آزمون سراسری ثبت‌نام کرده‌اند اعم از اینکه مجاز یا غیرمجاز به انتخاب رشته‌های با آزمون شده باشند و داوطلبانی که در یک گروه آزمایش شرکت کرده‌اند و چه داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده‌اند، در یک فرم و حداکثر تا ۱۵۰ رشته محل، اعم از رشته‌های با آزمون و رشته‌های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی می‌توانند انتخاب رشته کنند.

فرآیند انتخاب رشته این دو جداگانه نخواهد بود و نیازی به ثبت‌نام و انتخاب رشته مجدد در سیستم مربوط به رشته‌ محل‌های صرفا با سوابق تحصیلی ندارند‌.

داوطلبان توجه داشته باشند که فقط یک بار اجازه انتخاب رشته به فرد داده می‌شود و تا پایان مهلت قانونی امکان حداکثر ۵ بار ویرایش وجود دارد. پس از هر بار ویرایش پیامک انجام ویرایش برای متقاضیان ارسال می‌شود.

سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش آموزش کشور با توجه به دغدغه داوطلبان و خانواده‌های آنها در رابطه با انتخاب رشته بهینه طراحی و پیاده‌سازی شده است. داوطلبان می‌توانند با پرداخت هزینه ۱۹هزار و ۶۰۰تومان به ازای هر یک از گروه‌های آزمایشی که در آن گروه مجاز به انتخاب رشته در رشته محل‌های با آزمون شده‌اند، از امکانات این نرم‌افزار برای‌ بررسی شانس قبولی بهره‌مند شوند.

نرم‌افزار انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری مناسب‌ترین نرم‌افزاری است که با استفاده از اطلاعات داوطلبان سال جاری و اطلاعات رشته محل‌های سال‌های اخیر و با رعایت آخرین قوانین و ضوابط به مشاوره داوطلبان می‌پردازد. سازمان سنجش با ارائه این سامانه، پیچیدگی‌های انتخاب رشته برای داوطلبان را ساده کرده است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.