کد خبر : 20389 / /
/

قیمت سکه | قیمت سکه امروز | قیمت سکه در بازار

امروز و تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۶۳۳ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

قیمت سکه دچار تغییراتی شد. قیمت سکه امروز کاهش یافت. قیمت سکه روند صعودی خود را حفظ نکرد. قیمت سکه امروز نسبت به دیروز با قیمت کمتری معامله شد. پیش بینی قیمت سکه نشان میدهد همچنان در نوسان باقی باشد. 

قیمت سکه

امروز شنبه ۵ فروردین تا لحظه تنظیم این خبر در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و  ۶۳۳ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۸ میلیون تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۲۹ میلیون و ۸۰۰ تومان است.
 
قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ، ربع سکه بهار آزادی ۱۱ میلیون تومان و سکه یک‌گرمی ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده است.
محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید   ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار
 سکه تمام طرح قدیم(امامی)  ۲۸ میلیون 
 نیم سکه بهار آزادی  ۱۸میلیون و ۴۰۰ هزار
 ربع سکه بهار آزادی  ۱۱ میلیون 
 سکه یک گرمی   ۶میلیون و ۴۰۰ هزار
 اونس جهانی طلا  ۱۹۷۸ دلار
 طلای ۱۸ عیار   ۲ میلیون و ۶۳۳ هزار

امروز قیمت طلا نیز روند صعودی داشت. هر مثقال طلا ۳۵۸ هزار تومان گران شد که این مقدار افزایش قیمت در هفته‌های گذشته برای طلا رکوردشکنی محسوب می‌شود. هم‌‌اکنون هر مثقال طلا در کانال جدید قرار دارد و با قیمت ۱۰ میلیون و ۲۳۵ هزار تومان مبادله می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با رشد ۸۲ هزار و ۶۰۰ تومانی به قیمت دو میلیون و ۳۶۲ هزار تومان رسید.

قیمت طلای دست دوم هم دو میلیون و ۳۳۱ هزار تومان شد که نسبت به دیروز ۷۸ هزار تومان گران‌تر شده است.

حباب سکه روند پرنوسانی دارد. در لحظه نگارش این گزارش تمامی قطعات سکه رشد حباب دارند. این در حالی است که حباب سکه امامی با روند افزایشی امروز و روزهای گذشته به هشت میلیون تومان رسیده است. همچنین امروز حباب سکه گرمی بیش از ۷۰۰ هزار تومان گران و وارد کانال سه میلیون تومانی شد

تاثیر قیمت سکه بر افزایش تعداد زندانی‌های مهریه

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ براساس آخرین اطلاعات ارائه شده از استان‌ها دعاوی تعدیل اقساط مهریه و تراکم کار دادگاه‌های خانواده به دلیل بالارفتن قیمت سکه افزایش یافته است. در حال حاضر بیش از 3600 نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه در حبس بسر می‌برند. ستاد دیه طبق گزارشات منتشر شده اعلام کرده افزایش قیمت سکه باعث افزایش زندانیان مهریه شده و قطعا با افزایش قیمت سکه این تعداد نیز افزوده خواهد شد.

سیدعلیرضا ابوالحسنی، کارشناس ارشد حقوق خانواده، در رابطه با این موضوع به خبرنگار برنا گفت: این تنها تعداد افرادی است که کارشان به دادخواست مهریه و زندان کشیده شده وگرنه وضعیت دادگاه و موضوع طلاق‌ تلخ‌تر از این آمار گزارش می شود. شرایط اقتصادی در چند وقت اخیر و قیمت کالا‌های سرمایه‌ای مانند سکه باعث‌شده افرادی که به ندرت از بازار باخبر بودند، دنبال رصد احوال بازار بروند و مدام در حال حساب و کتاب دارایی‌های خود باشند.

او ادامه داد: دائما در حال فکرند که چطور می‌توانند این دارایی‌ها را افزایش بدهند یا دست‌کم از بازار عقب نمانند. این امر به جز مسائل اقتصادی که به وجود آورده سبب بروز آسیب‌های اجتماعی نیز شده است. یکی از این آسیب‌ها افزایش ناتوانی مردان در پرداخت مهریه و افزایش آمار زندانیان مهریه است.

 این حقوقدان در پاسخ به این سوال که به چه شیوه‌هایی می‌توان از بروز طلاق جلوگیری کرد گفت: در حال حاضر تقویم مزین به رویدادهایی است که توجه عمومی به آن می‌تواند ضمن بقای بسیاری از زندگی‌های مشترک، مانع بزرگی برای افزایش طلاق‌های عاطفی و طرح دعاوی مربوط به مهریه باشد. در واقع سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) نه در حد یک موضوع تاریخی، بلکه باید مانند یک اصل اخلاقی و در قالب یک سبک زندگی متعالی پیش روی جوانان ما قرار گیرد.

ابوالحسنی در ادامه به شیوه‌های غلطی که در خصوص مهریه میان خانواده‌های ایرانی باب است نیز عنوان کرد: یکی از بحث‌های جدی در تمامی جلسات خواستگاری، بحث تعیین مهریه است یعنی ممکن است زوجین در همه موارد که زندگی زناشویی روی آن بنا می‌شود به توافق رسیده باشند، اما قصه مهریه همه‌چیز را به هم بزند. این وسط جمله‌ای مطرح می‌شود که پای ثابت تمام این جلسات است «مهریه را کی داده و کی گرفته؟» جمله‌ای که قادر است کلام خانواده عروس را به عددی غیرمعقول بچرخاند و داماد را تشویق کند پای برگه عقدنامه را امضا کند.

وی افزود: اما بند جرائم غیرعمد در زندان‌های کشور نشان می‌دهد مهریه را خیلی‌ها می‌گیرند و خیلی‌ها هم می‌دهند. متاسفانه جمعیت زندانیان مهریه با وجود تبلیغات گسترده فرهنگی در باب اینکه مهریه را هم می‌گیرند و هم می‌دهند تغییرات چندانی نکرده اما تلاش‌های خوب پیش بینی شده است.

این کارشناس ارشد حقوق خانواده در پاسخ به این سوال که مبحث مهریه را می‌توان عاملی برای شکل نگرفتن ازدواج دانست، اظهار کرد: در روزهای اخیر آمارهای متفاوتی از وضعیت ازدواج و طلاق در کشور مطرح می‌شود. برخی معتقدند با کاهش آمار ازدواج مواجهیم اما گروهی دیگر بر این باورند که میزان طلاق با افزایش چشمگیری روبه‌رو بوده است. در واقع افزایش قیمت طلا و سکه باعث شده جوان‌ها دیگر به سمت ازدواج نروند و نرخ ازدواج کاهش داشته باشد.

ابوالحسنی با اشاره به این موضوع که مهریه تبدیل به ابزاری برای طلاق گرفتن زنان از شوهر شده است، تصریح کرد: آقایان با داشتن حق طلاق می‌توانند هر زمانی که اراده کردند از زندگی مشترک پا پس بکشند ولی زنان چنین ابزاری در دست نداشته و با مهریه سنگین می‌خواهند این قدرت را در دست داشته باشند. اگر کمی جزیی‌نگر باشیم متوجه می‌شویم حق طلاق برای مرد و از سوی دیگر حق مهریه برای زن باید در راه درست استفاده شود. در واقع نباید به عنوان ابزار یا اهرم قدرتی به شیوه ناصحیح از آن‌ها استفاده کرد.

این حقوقدان در خصوص تقسیط مهریه توسط داداگاه گفت: دادگاه موظف است طبق توان مالی فرد بدهکار و زوج مهریه را قسط‌بندی کند. در قوانین مرتبط با مهریه و نحوه قسط‌بندی مهریه، میزانی برای قسط و اقساط مهریه تعیین نشده است. حتی ملاکی هم برای آن ارائه نشده و اختیار کامل تعیین آن به قاضی رسیدگی پرونده محول شده است. در هر پرونده‌ای و در هر شعبه‌ای، قاضی دادگاه خانواده به‌صورت موردی تصمیم‌گیری می‌کند.7

حباب قیمت سکه چقدر است؟!

حباب سکه به حدود ۱۱.۸ درصد رسیده است. این سطح از حباب در شرایطی که دلار در مسیر افزایشی حرکت نمی کند، برای بازیگران بازار فلز گران بهای داخلی پیام مساعدی ندارد. به باور برخی تحلیل گران در زمانی که قیمت دلار در مسیر صعودی قرار دارد، می توان گفت که سکه بازان به استقبال بیشتر نرخ ارز رفته اند. ولی در شرایطی که اسکناس آمریکایی در وضعیت افزایشی قرار ندارد، روز به روز احتمال شکست حباب سکه نیز بیشتر خواهد شد. 

روز گذشته ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی در نزدیکی محدوده ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار داشت. این در حالی بود که در بازار ازاد فلز گران بهای داخلی در محدوده ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می شد و در بازار خرد سکه نیز کمتر معامله گری تمایل به فروش زیر  محدوده ۱۵میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نداشت. به این ترتیب می توان گفت بین قیمت بازار و ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی در روز یک شنبه حداقل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فاصله وجود داشت.

به باور برخی تحلیل گران اگر قرار باشد سکه امامی در مسیر نزولی قرار نگیرد، دلار حداقل باید به بالای مرز ۳۲ هزار تومان برگردد. در غیر این صورت، در روز جاری احتمال دارد فلز گران بهای داخلی به راحتی به زیر حمایت ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برود. البته امید برخی سکه بازان این است که تقاضا از بازار محدود شده دلار به بازار فلز گران بهای داخلی سرازیر شود. این عده به دلیل محدودیت های بازار ارز، حباب سکه را چندان غیرعادی تلقی نمی کنند. 

او در پایان اضافه کرد: قاضی پرونده با توجه به مهریه و میزان آن همچنین شرایط مالی زوج و دفاعیات زوجه نحوه قسط‌بندی مهریه و میزان پیش قسط مهریه را مشخص می‌کند. بنابراین مبلغ اقساط مهریه یا همان میزان اقساط مهریه برای همه یک‌سان نیست

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.
  • رضا پرونده /

    به نظر من دولت برای زوج های جوان که مهریه سکه می اندازند. قانونی بگذاره. و سکه های زوجین با سکه های بازاری فرق کنه به این صورت که مثلآ سکه با طرح ازدواج طرح کنه که هم از لحاظ اندازه و هم از لحاظ سنگینی با سکه های معمولی تفاوت داشته باشد. یعنی هم سبکتر وهم از لحاظ قیمت پایین تر باشد. و هر سال هم مقدار ناچیز و اندکی از لحاظ قیمتی بالا بره و خود بانک مرکزی به روی این سکه ها قیمت بگذاره و طوری باشد که قیمت این نوع سکه به مانند سکه‌های رایج بازار بالا نره.

  • عبدالخالق باران زهی /

    سلام و احترام خیلی عالی بود