کد خبر : 22530 / /
/

سازمان هدفمندی یارانه ها زمان دقیق واریز یارانه آبان ۱۴۰۱ و کسر بیست و نهمین قسط وام کرونای یارانه بگیران را اعلام نکرده است.

 ثبت نام یارانه نقدی شروع شده است. پرداخت یارانه نقدی جدید از اردیبهشت شروع شد. یارانه نقدی قبلا 45 هزار تومانی بود. مبلغ یارانه نقدی بین 300 و 400 تومان است. اخبار جدید یارانه نقدی را در خبر روز دنبال کنید. 

 سازمان هدفمندی یارانه ها زمان دقیق واریز یارانه آبان ۱۴۰۱ و کسر بیست و نهمین قسط وام کرونای یارانه بگیران را اعلام نکرده است.

بنا بر سوابق پرداختی ها، یارانه نقدی جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ ، به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود .

این در حالی است که بیست و نهمین قسط وام یک میلیون تومانی کرونا به مبلغ ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان از سرجمع یارانه خانوار کسر خواهد شد.

زمان واریز یارانه نقدی آبان ۱۴۰۱

به گزارش دیلی فوتبال و بنا بر اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها؛ یکصد و چهل و یکمین مرحله از یارانه نقدی [۳۰۰ – ۴۰۰ هزار تومانی] مربوط به آبان ماه ، همراه با افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ساعت ۲۴ روز جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

گفتنی است، در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران، دولت تصمیم گرفت در کنار حمایت از بنگاه های اقتصادی و افراد آسیب دیده، وام یک میلیون تومانی به حساب تمامی ۲۳ میلیون خانوار یارانه بگیر واریز کند.

 

با این تصمیم دولت در مجموع ۲۳ هزار میلیارد تومان وام به حساب یارانه بگیران واریز شد.

سازمان هدفمندی یارانه ها مقرر کرد اقساط تسهیلات یک میلیون تومانی از یارانه افراد کسر شود.

آغاز کسر اقساط این تسهیلات از تیرماه ۱۳۹۹ بود و آبان ماه بیست و نهمین قسط کسر خواهد شد.

کسر بیست و نهمین قسط وام کرونا از یارانه بگیران

گفتنی است؛ مقرر شده هر ماه مبلغ ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان از سرجمع یارانه هر خانوار کسر شود.

مدت زمان بازپرداخت تسهیلات کرونایی نیز ۳۰ ماه در نظر گرفته شده است.

واریز یارانه آبان ۱۴۰۱ بدون ارائه توضیحی مشخص از سوی مسئولان دولتی دست کم تا لحظه تنظیم این گزارش در هاله ای از ابهام قرار دارد.

مردم هنوز به طور مشخص نمی دانند قرار است یارانه آبان ماه همانند یارانه مرداد، شهریور و مهر به صورت نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود یا این یارانه به صورت کالابرگ الکترونیکی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت؟

بیش از سه ماه است که وضعیت مبلغ پرداختی یارانه ها فرق کرده است.

دیگر خبری از یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و یارانه معیشتی نیست.

با اعلام دولت مقرر شده بود تا دو ماه یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی و پس از آن نیز کالابرگ الکترونیکی توزیع شود.

پاسخ مشخصی جهت ابهام زدایی راجع به یارانه نقدی و کالابرگ داده نشده اما وزیر کشور در این باره گفته است: «پرداخت یارانه نقدی تا زمان آماده شدن کالابرگ‌ الکترونیکی ادامه دارد».

بدین ترتیب مبلغ یارانه آبان ۱۴۰۱ نیز همانند مرداد، شهریور و مهرماه ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

حذف یارانه نقدی 400 تومانی قطعی است؟

دولت یارانه ۴۵ هزار تومانی معرف احمدی نژاد را در کنار یارانه کمک معیشتی دولت روحانی همراه با یارانه ای که برای جبران گرانی ها حاصل از حذف ارز ترجیحی در نظر گرفته بود را یک کاسه کرد.

پس از حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی که منجر به آزاد سازی قیمت کالاهای اساسی و رشد چند برابری بهای آنها در بازار شد، دولت با همراهی مجلس شورای اسلامی طرح ارائه کالابرگ و یا کارت الکترونیکی را برای جبران گرانی ها مطرح کردند تا مردم با استفاده از آن اقلام اساسی مورد نیاز خود نظیر گوشت، مرغ؛ تخم مرغ، لبنیات، روغن و … را با قیمت مناسب از فروشگاهها تهیه کنند.

در این طرح دولت یارانه ۴۵ هزار تومانی معرف احمدی نژاد را در کنار یارانه کمک معیشتی دولت روحانی همراه با یارانه ای که برای جبران گرانی ها حاصل از حذف ارز ترجیحی در نظر گرفته بود را یک کاسه کرد و با این اقدام میزان پرداخت یارانه به مردم را برای قشر متوسط به بالای جامعه ۳۰۰ هزار تومان و دهک های پایین درآمدی نیز ۴۰۰ تومان در نظر گرفت و اعلام شد.

چنین یارانه ای تا آماده سازی برای ارایه کالا برگ یا کارت الکترونیکی فعلا بصورت نقدی به مردم پرداخت می شود.

حال با گذشت ۷ ماه از سال اما خبری از کالا برگ نیست و هر ماه یارانه جدید سر موقع به حساب سرپرستان خانوارواریز می شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.