کد خبر : 22763 / /
/

رکود همچنان در بازار خودرو جولان می‌دهد. اما بعد از افزایش قیمت برخی از خودروهای داخلی، سطح معاملات مقداری افزایش پیدا کرده است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند قیمت خودرو در روزهای آینده با جهش همراه خواهد بود.

قیمت پراید دچار نوسان شده است. قیمت پراید و خودرو ایرانی در رکود قرار دارد. قیمت پراید تا اوایل زمستان 20 درصد بالا می رود. قیمت پراید تحت تأثیر اخبار سیاسی قرار دارد. آخرین اخبار قیمت پراید را در اینجا بخوانید.

رکود همچنان در بازار خودرو جولان می‌دهد. اما بعد از افزایش قیمت برخی از خودروهای داخلی، سطح معاملات مقداری افزایش پیدا کرده است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند قیمت خودرو در روزهای آینده با جهش همراه خواهد بود.

 قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌‌سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

قیمت پراید

برخلاف نوسانات قیمتی که خودروها در بازار تجربه کردند، اما پراید ماه‌هاست که با ثبات قیمت همراه شده است. برای مثال، پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز با نرخ ۱۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

اما پژو ۲۰۷ اتومات که هفته‌ها از نوسان قیمتی دور مانده بود، اما در این چند روز، با نوسان قیمتی زیادی همراه شده است. حال این خودرو پنج میلیون تومان نسبت به روز گذشته ارزان شد و هم‌اکنون در سطح ۶۱۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز مانند روز گذشته، دو میلیون تومان افزایش داشت و اکنون ۴۱۴ میلیون تومان قیمت دارد.

قیمت پراید | قیمت خودروهای پرطرفدار

اما فعالان بازار خودرو می‌گویند که برخی خودروها بیشتر خرید و فروش می‌شوند و پرطرفدار هستند. این خودروها با چه قیمتی در بازار معامله می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح سه‌شنبه هم مانند روزهای گذشته، در محدوده ۲۱۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نیز برخلاف روزهای گذشته، ثابت ماند و حالا ۳۱۱ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو نیز در بازار کشور در نرخ ۳۶۶ میلیون تومان ثابت ماند.

آخرین قیمت پراید، تیبا، دنا و سمند در بازار

 بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از جهش قیمت خودروهای پژو و رانا در ۲۴ ساعت گذشته است.

بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از جهش قیمت خودروهای رانا و پژو در ۲۴ ساعت گذشته است به طوری که در بین خودروهای پژو مدل ال‌ایکس سال ۱۴۰۱ آن از ۴۰۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۴۰۶ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز در این مدت ۵ میلیون تومان گران شده‌است و ۳۸۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

خودروهای رانا نیز در این مدت گران شدند به طوری که رانا پلاس مدل ۱۴۰۱ از ۳۲۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۳۲۵ میلیون تومان رسیده‌است.

قیمت روز خودرو در جدول زیر آمده است:

قیمت پراید

«پژو 207 دنده ای» 410 میلیونی شد

بازار محصولات پرتیرژهای ایران خودرو امروز 9آبان 1401 با افت 2 تا سه میلیونی در بازار عرضه شدند.

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که امروز در حالی که نرخ دلار شکل افزایشی به خود گرفته بود خودرو شکل کاهشی و ثبات در بازار داشت.

عدم همسویی خودرو با دلار را می توان به این تعبیر کرد که بازار خودرو از زیر سایه اثرگذاری نرخ دلار خارج شده است. با این شرایط می توان گفت قیمت خودرو این روزها با عوامل دیگری مانند میزان عرضه و یا قیمت‌سازی در بازار قیمت‌گذاری می شوند. از سوی دیگر فعال شدن امکان ثبت‌سفارش خودرو در سامانه جامع تجارت نیز بر قیمت‌گذاری خودرو اثرگذار بوده است. این نکته را نیز باید در نظر گرفته که آشفتگی قیمتی در بازار خودرو موجب شده تا خریداران کمترین تمایلی برای ورود به بازار خودروهای صفر از خود نشان دهند و با این شرایط بازار خودروهای کارکرده این روزها داغ شده است.

براساس ارزیابی بازار امروز «پژو 207 دنده ای» و «تارا دنده ای» در بازار با افت 2 تا سه میلیون قیمت گذاری شدند.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7»، «سمند LX با موتورEF7 » و «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد. رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمندLX با موتورEF7» در بازار امروز 346 میلیون تومانی شد و نسبت به روز گذشته تغییر قیمت نداشت. از سوی دیگر «هایما S7» هم در بازار تغییر قیمت نداشت و 952 میلیون تومانی باقی ماند. رصد بازار نشان دهنده آن است که در میان پرتیراژهای ایران خودرو اما «تارا دنده ای» در بازار 437 میلیون تومانی شد.

از سوی دیگر ارزیابی ها نشان دهنده آن است که در میان خانواده دنا هم بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند، با این شرایط «دنامعمولی» در بازار 411 میلیون تومان باقی ماند و «دنا پلاس توربو اتومات» هم بدون تغییر 525 میلیون تومان در بازار دست به دست شد. از سوی دیگر «پژو 207 دنده‌ای» در بازار با افتی 2 میلیونی و 410 میلیون تومان دست به دست شد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.