کد خبر : 22979 / /
/

دلار در بازار آزاد در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۲۸۰ تومان افزایش، ۳۶,۲۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

قیمت دلار چند روز است که به شدت گران شده است. قیمت دلار امروز در محدوده 36 هزار و 200 تومان معامله شد. قیمت دلار به وضعیت سیاسی گره خورده است. قیمت دلار در بازار متشکل امروز نسبت به روز قبل 30تومان رشد کرد. برای اطلاع از آخرین قیمت دلار با این خبر همراه باشید.

دلار در بازار آزاد با افزایش ۰.۰۸ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۳۶,۶۸۰ تومان معامله شد.دلار در صرافی ملی در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۵۷ تومان افزایش، ۲۹,۱۱۱ تومان نرخ گذاری شد.دلار در بازار متشکل با افزایش ۱.۹۶ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۹,۴۹۰ تومان معامله شد.دلار در سامانه سنا در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۵۷ تومان افزایش، ۲۹,۱۱۱ تومان نرخ گذاری شد.دلار کانادا در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۱۵ تومان افزایش، ۲۷,۱۹۰ تومان نرخ گذاری شد.

قیمت دلار

قیمت دلار در بازار آزاد

امروز دلار در بازار آزاد برخلاف افت قبلی خود، رشد قیمت را تجربه کرد، بطوری که دلار در بازار آزاد که روز قبل تا ۳۵,۹۲۰ (سی و پنج هزار و نهصد و بیست ) تومان رسیده بود، امروز - دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ مصادف با ۰۷ نوامبر ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۷۷ درصدی به ۳۶,۲۰۰ (سی و شش هزار و دویست ) تومان رسید.

قیمت دلار در صرافی ملی

امروز دلار در صرافی ملی مانند روز قبل رشد قیمت را تجربه کرد. دلار در صرافی ملی که روز قبل تا ۲۹,۰۴۴ (بیست و نه هزار و چهل و چهار ) تومان رسیده بود، امروز - دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ مصادف با ۰۷ نوامبر ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۰۳ درصدی به ۲۹,۰۵۴ (بیست و نه هزار و پنجاه و چهار ) تومان رسید.

قیمت دلار

افزایش شبانه قیمت دلار 

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران روز گذشته شاهد کاهش قیمت دلار  و برگشت آن به کانال 35 هزار تومان بود.نرخ دلار در معاملات نقدی روز یکشنبه از مرز 36 هزار تومان خارج شد. 

درصورتی‌که هر کانال قیمتی را به 10پله یکسان تقسیم کنیم قیمت دلار در معاملات ظهر روز گذشته روی پله‌های نهم و دهم کانال 35هزار تومانی معامله شد. درنهایت نیز قیمت دلار در ساعات پایانی معاملات نقدی روز گذشته با کاهش قیمت 330تومانی نسبت به نرخ روز شنبه در سطح قیمتی 35هزار و 920تومان بسته شد. 

افزایش شبانه قیمت دلار 

قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته به سمت مرز مقاومتی 36 هزار و 200 تومان حرکت کرد و برای مدتی در مرز مذکور معامله شد. در نهایت قیمت دلار در بازار شبانه در محدوده 36 هزار و 150 تومان بسته شد که نسبت به قیمت نقدی روز یکشنبه بیش از 200 تومان افزایش را نشان می دهد . 

 

پیش بینی قیمت دلار امروز 16 آبان

عده ای از معامله گران با اشاره به رشد نرخ دلار در بازار شبانه می گفتند این احتمال وجود دارد که اسکناس آمریکایی امروز رشد کند.به باور این دسته از بازیگران ارزی در صورتی که اسکناس آمریکایی امروز بالای مرز 36 هزار و 200 تومان معامله شود این امر ممکن است زمینه ساز ورود تقاضای جدید شود و به تبع آن قیمت دلار به سمت نیمه کانال 36 هزار تومان حرکت خواهد کرد.

با این حال عده ای از معامله گران با اشاره به نبرد نهاد مرکزی بازارساز بر سر قیمت دلار می گفتند احتمالا نرخ دلار در بازار امروز دوباره اصلاح شود.

این دسته از معامله گران معتقد بودند اگر دلار در بازار امروز به سمت مرز 35 هزار و 800 تومان عقب نشینی کند احتمال برگشت تا نیمه کانال 35 هزار تومان هم وجود خواهد داشت. 

قیمت دلار

قیمت دلار در معاملات روز گذشته کانال 36 هزار تومان را ا از دست داد و  بر روی 35 هزار و 900 تومان قرار گرفت. قیمت دلار در شروع معاملات نقدی امروز دوشنبه 16 آبان کانال 36 هزار تومان را پس گرفت و تا مرز مقاومتی 36 هزار و 200 تومان پیشروی کرد . 

هیجان شبانه در بازار دلار 

عده ای از تحلیلگران ارزی می گفتند در صورتی که نرخ دلار در بالای مذکور یاد شده باقی بماند این امر ممکن است موجب افزایش تقاضای خریداران جدید شود و نرخ دلار به سمت نیمه کانال 36 هزار تومان پیشروی کند. با این حال عده ای از معامله گران از مداخله ارزی بازارساز هراس دارند.

شب گذشته قیمت دلار در معاملات پشت خطی در محدوده 36 هزار و 200 تومان معامله شد. به نظر می رسد افزایش قیمت دلار در بازار شبانه موجب تقویت هیجان بازیگران ارزی در بازار امروز بوده باشد. 

البته قیمت دلار هرات نیز امروز بر مدار صعود قرار گرفت و به سمت مرز مقاومتی 34 هزار و 800 تومان حرکت کرد. روز گذشته نرخ دلار هرات در محدوده 34 هزار و 500 تومان معامله شده بود . 

 

قیمت درهم نیز امروز 60 تومان بالاتر از روز قبل معامله شد. نرخ حواله درهم امروز 9 هزار و 780 تومان بود. نرخ  درهم به دلار امروز هم  در کانال 35 هزار تومان قرار داشت و وارد کانال 36 هزار تومان نشده است. 

قیمت دلار در صرافی ملی امروز 

صرافی ملی هم امروز قیمت جدید خرید و فروش نرخ دلار را اعلام کرد. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا   28 هزار و 765 تومان(بیست و هشت هزار و هفتصد و شصت و پنج تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا  29 هزار و 54  تومان  (بیست و نه هزار پنجاه و چهار تومان) اعلام شد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.