کد خبر : 23031 / /
/

دلار در بازار متشکل در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۴۰ تومان افزایش، ۲۸,۹۵۰ تومان نرخ گذاری شد

 قیمت دلار در بازار آزاد در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۵۰ تومان افزایش، ۳۶,۷۰۰ تومان نرخ گذاری شد. قیمت دلار در صرافی ملی در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۵۷ تومان افزایش، ۲۹,۱۱۱ تومان نرخ گذاری شد. قیمت دلار در بازار متشکل در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۴۰ تومان افزایش، ۲۸,۹۵۰ تومان نرخ گذاری شد. قیمت دلار در سامانه سنا در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۵۷ تومان افزایش، ۲۹,۱۱۱ تومان نرخ گذاری شد. قیمت دلار کانادا با کاهش ۰.۱ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۷,۱۴۶ تومان معامله شد.

قیمت دلار

قیمت دلار در بازار آزاد

امروز دلار در بازار آزاد مانند روز قبل رشد قیمت را تجربه کرد. دلار در بازار آزاد که روز قبل تا ۳۶,۶۵۰ (سی و شش هزار و ششصد و پنجاه ) تومان رسیده بود، امروز - سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ مصادف با ۰۸ نوامبر ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۱۳ درصدی به ۳۶,۷۰۰ (سی و شش هزار و هفتصد ) تومان رسید.

دلار در بازار آزاد در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۵۰ تومان افزایش، ۳۶,۷۰۰ تومان نرخ گذاری شد.دلار در صرافی ملی با افزایش ۰.۱۹ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۹,۱۱۱ تومان معامله شد.دلار در بازار متشکل با افزایش ۰.۱۳ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۸,۹۵۰ تومان معامله شد.دلار در سامانه سنا با افزایش ۰.۱۹ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۹,۱۱۱ تومان معامله شد.دلار کانادا در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۲۹ تومان کاهش، ۲۷,۱۴۶ تومان نرخ گذاری شد.هر گرم طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۶۶ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱,۴۸۵,۹۰۰ تومان معامله شد.هر مثقال طلا 18 عیار با کاهش ۱.۰۶ درصدی نسبت به روز قبل ، ۶,۳۸۱,۰۰۰ تومان معامله شد.هر اونس طلا در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۷.۸ کاهش، ۱,۶۶۹ نرخ گذاری شد.سکه امامی با افزایش ۰.۱۹ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۶,۵۰۴,۰۰۰ تومان معامله شد.نیم سکه در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۰ تومان بدون تغییر، ۸,۹۵۰,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.ربع سکه در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۰ تومان بدون تغییر، ۵,۹۵۰,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.هر سکه گرمی با کاهش ۰.۱۵ درصدی نسبت به روز قبل ، ۳,۳۰۰,۰۰۰ تومان معامله شد.یورو در بازار آزاد در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۹۰ تومان افزایش، ۳۶,۶۶۳ تومان نرخ گذاری شد.یورو در صرافی ملی در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۰ تومان بدون تغییر، ۲۹,۰۵۴ تومان نرخ گذاری شد.دینار عراق با افزایش ۴ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۵ تومان معامله شد.درهم امارات (حواله) با کاهش ۰.۱ درصدی نسبت به روز قبل ، ۹,۹۴۰ تومان معامله شد.بیت کوین با کاهش ۵.۳۱ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۹,۶۶۲ معامله شد.یوان چین با کاهش ۰.۳۷ درصدی نسبت به روز قبل ، ۵,۰۵۷ تومان معامله شد.لیر ترکیه با افزایش ۱.۵۲ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱,۹۷۰ تومان معامله شد.

قیمت دلار

یک کارشناس اقتصادی برای کاهش نرخ دلار و مدیریت بازار ارز سه پیشنهاد مطرح کرد و گفت: بانک مرکزی در شرایط این روزهای بازار ارز باید نرخ ارز در بازار متشکل ارزی را کاهش و سهمیه ارزی را افزایش دهد؛ تا زمانی که نرخ ارز در بازار متشکل ارزی بالا است، نمی‌توان انتظار کاهش نرخ دلار در بازار آزاد را داشت.

قیمت دلار در بازار متشکل ارزی را کاهش دهید/ سهمیه ارزی افزایش یابد

به گزارش اقتصادنیوز ، آلبرت بغزیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تحولات بازار ارز اظهار کرد: بازار ارز مدیریت علمی نمی‌شود و با آن همانند بازارهایی چون خودرو، سهام و ... برخورد نمی‌شود و این تصور وجود دارد که با عرضه و تقاضا می‌شود بازار ارز را مدیریت کرد. درحالیکه تغییرات نرخ ارز بر سایر قیمت‌ها اثر می‌گذارد و همانند بازار خودرو و مسکن نیست که تغییرات قیمتی در آن‌ها به سایر بازارها سیگنال ندهد.

وی با بیان اینکه بر روند تخصیص ارز برای واردات نظارت وجود ندارد، افزود: ارز ۴۲۰۰ تومانی برای این حذف شد که رانت از بین برود اما همچنان بین نرخ ارز نیمایی و بازار آزاد اختلاف وجود دارد و حتی این اختلاف بیشتر هم شده است. آنچه از برنامه‌ها مشاهده می‌شود برنامه‌ای برای ثبات یا کاهش نرخ ارز وجود ندارد و این موضوع فعالان اقتصادی، صادرکنندگان و واردکنندگان را با بلاتکلیفی مواجه می‌کند.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: باید پیش از اینکه سامانه برخط بازار متشکل ارزی برای خرید ارز فعال می‌شد، عرضه ارز افزایش می‌یافت، زیرا مشاهده شد بعد از آغاز فعالیت این سامانه، نه تنها نرخ‌ها کاهشی نشد بلکه با افزایش هم مواجه شد.

بغزیان عمده دلایل روند افزایشی بازار ارز طی روزهای اخیر را عدم مدیریت و نظارت بر این بازار دانست و گفت: در این شرایط، بانک مرکزی باید نرخ ارز در بازار متشکل را کاهش و سهمیه ارزی را افزایش دهد و واردکننده‌ای که ارز با نرخ پایین‌تر می‌گیرد باید کالای خود را با همان نرخ بفروشد.

به اعتقاد او، با افزایش عرضه ارز، نرخ‌ها در بازار ارز پایین نمی‌آید، زیرا تا زمانی که نرخ ارز در بازار متشکل ارزی بالا است، نمی‌توان انتظار کاهش نرخ دلار در بازار آزاد را داشت.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.