کد خبر : 24062 / /
/

حسین قربان زاده به جزئیات پرداخت سود سهام عدالت اشاره کرد و اظهار داشت: امسال مجموع سود سهام عدالت به بیش از 60 هزار میلیارد تومان رسیده است؛ در حالی که این رقم سال گذشته حدود 29 هزار میلیارد تومان بود.

 سود سهام عدالت اواسط دی ماه واریز می‌شود. سود سهام عدالت امسال در دو نوبت پرداخت می شود. سهام عدالت 1401 دو مرحله ای واریز می شود.مرحله نخست سود سهام عدالت تا اواسط دی ماه و نوبت دیگر سود سهام عدالت تا پایان سال به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: مرحله نخست سود سهام عدالت تا اواسط دی ماه و نوبت دیگر تا پایان سال به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

حسین قربان زاده به جزئیات پرداخت سود سهام عدالت اشاره کرد و اظهار داشت: امسال مجموع سود سهام عدالت به بیش از 60 هزار میلیارد تومان رسیده است؛ در حالی که این رقم سال گذشته حدود 29 هزار میلیارد تومان بود.

وی خاطرنشان کرد: وجود چنین ارقامی نشان دهنده افزایش 2 برابری سود سهام عدالت نسبت به سال گذشته است.

قربان زاده ادامه داد: با مطرح شدن این موضوع در شورای عالی بورس و نیز تاکید وزیر اقتصاد، قرار بر این است تا سود سهام عدالت در 2 نوبت واریز شود که امیدواریم نوبت نخست آن تا اواسط دی ماه و نوبت دیگر تا پایان سال انجام شود.

پیش تر گفته شده بود مرحله سود سهام عدالت تا پایان آذر ماه به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه میزان پرداختی سود سهام عدالت به نسبت سهمی که هر فرد دارد متفاوت است، گفت: عملاً مشمولان سهام عدالت با دریافت 2 برابری سود سهام عدالت نسبت به سال گذشته همراه خواهند بود.

برخلاف وعده‌های مسئولان مبنی بر واریز سود سهام عدالت تا پایان آذرماه، این زمان به دی ماه و شاید تا پایان سال موکول شد.

برخلاف وعده‌های مسئولان مبنی بر واریز سود سهام عدالت تا پایان آذرماه، این زمان به دی ماه و شاید تا پایان سال موکول شد.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: مرحله نخست سود سهام عدالت تا اواسط دی ماه و نوبت دیگر تا پایان سال به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

این در حالی است که پیش‌تر گفته شده بود مرحله اول سود سهام عدالت تا پایان آذر ماه به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

گفتنی است وزیر اقتصاد چندی پیش زمان پرداخت سود سهام عدالت را تا پایان آذر ۱۴۰۱ اعلام کردوگفت: بر اساس جزئیاتی که تاکنون منتشر شده، قرار است این سود برای 49 میلیون سهامدار عدالت واریز شود.

سود سهام عدالت سال 1400 برای هر برگ سهام حدود 500 هزار است. این سود احتمالا برای دارندگان سهام یک میلیونی دو برابر یا معادل حدود یک میلیون تومان خواهد بود.

بر همین اساس یک خانواده چهار نفره تا پایان فصل پاییز حدود دو میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت می‌کنند.

جزئیات پرداخت سودسهام عدالت

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت میزان سود 1401 را دو برابر میزان این سود در سال گذشته اعلام کرد و گفت: در خردادماه شورای عالی بورس، سازمان بورس را مکلف کرد تمهیداتی برای برگزاری مجامع شرکت‌های مذکور بیندیشد. سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی هم مقدمات برگزاری مجامع را انجام دادند و اکنون آمادگی برگزاری هستند.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت ادامه داد: اما نهادی که باید در نهایت مجوز برگزاری یا بازگشایی نمادها را صادر کند شورای عالی بورس است که تاکنون این اقدام را انجام نداده است. امیدواریم این موضوع تا ماه آینده به جمع بندی برسد.

به گفته وی، این‌که مشمولانی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده بودند بتوانند اقدام به فروش سهام خود کنند هم به تصمیم شورای عالی بورس بستگی دارد.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در مورد سود سال ۱۴۰۰ این سهام نیز گفت: میزان سود سال ۱۴۰۰ دو برابر سال ۱۳۹۹ خواهد بود و اولین مرحله آن در پایان آذرماه پرداخت می‌شود.

 جزئیات انتقال قهری سهام عدالت متوفیان

وی همچنین در مورد سهام عدالت متوفیان گفت: براساس آخرین توافق انجام شده، برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، در جلسه شورای عالی بورس تصویب شد که به زودی پس از اعلامیه رسمی، سهامداران عدالت به دفاتر خدمات قضائی مراجعه کرده و بدون دریافت وجهی کار انتقال قهری سهام عدالت متوفیان انجام خواهد شد.

به گفته توکلی، جاماندگان سهام عدالت از دو دهک درآمد کمیته امداد و سازمان بهزیستی ۳.۵ میلیون نفر هستند که با احتساب برخی اقشار فاقد شغل در مجموع به ۴.۵ میلیون نفر می‌رسد.

* تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت

وی گفت: وزارت تعاون و رفاه می‌گوید جاماندگان سهام عدالت باید در سامانه وزارت رفاه ثبت‌نام کنند و کسانی که دارای یک خانه و ماشین باشند، در دهک پردرآمد قرار می‌گیرند، در حالی که سهام عدالت به ۶ دهک کم‌درآمد جامعه تعلق می‌گیرد، اما درخواست ما این است که کار شناسایی مشمولان سهام عدالت در مورد کارمندان کشوری و لشکری را به سازمان‌های مربوطه و در مورد روستائیان و عشایر به دهیاری‌ها، شوراهای روستایی و بخشداری‌ها واگذار کنند تا حقوق مردم ضایع نشود.

به گفته رئیس هیأت مدیره اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت، قرار است به ازای هر نفر از جاماندگان ۱۰ میلیون سهام عدالت تعلق گیرد که ۵ میلیون تومان از آن به شکل کمک بلاعوض دولتی خواهد بود و ۵ میلیون تومان از محل سود و درآمد آتی سهام عدالت طی ۱۰ سال آینده به صورت تقسیط دریافت می‌شود.

توکلی این نکته را هم گفت: دولت وقت ۱۰ شرکت از شرکت‌های حاضر در پرتفوی سهام عدالت را خارج کرد و اگر این ۱۰ شرکت را به سبد سهام عدالت برگرداند، می‌توانیم به ۲۰ میلیون نفر از جاماندگان، سهام عدالت جدید اختصاص دهیم.

وی در مورد آزادسازی سهام عدالت ادامه داد: براساس ابلاغیه مقام معظم رهبری به هر میزان که اقساط سهام عدالت از مشمولان دریافت شده است، باید سهام آنها آزاد شود.

توکلی همچنین درباره حضور نمایندگان سهام عدالت در مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر اظهار داشت: در حال حاضر طبق مصوبه شورای عالی بورس، در کارگروهی مرکب از سه نفر که دو نفر نماینده وزارت اقتصاد و شورای عالی بورس و یک نفر نماینده سهام عدالت حضور دارند، این رویه تا پایان دی‌ماه سال جاری ادامه دارد، اما امیدواریم از ابتدای بهمن‌ماه رویه تغییر کند و فقط نمایندگان شرکت‌های سهام عدالت در مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر حضور پیدا کنند و به نمایندگی از جامعه سهامداران به اعمال حق رأی و انتخاب هیأت مدیره بپردازند.

توزیع 60 هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت در آذر و اسفند

عضو هییت مدیره شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت با بیان اینکه مرحله دوم سود سهام عدالت براساس رویه هر ساله در اسفند ماه پرداخت خواهد شد، گفت: کارگروه سه نفره سهام عدالت از بهمن ماه سال گذشته تشکیل شده و جلسات آن به صورت منظم برگزار می‌شود.

محمد خزائی عضو هییت مدیره شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سوالی در مورد اعضای کارگروه سه نفره سهام عدالت گفت: کارگروه در راستای مصوبه شورای عالی بورس در تاریخ 13 بهمن ماه سال 1400 تشکیل شده است.

وی با اشاره به اعضای کارگروه تشکیل شده در خصوص سهام عدالت، گفت: کار گروه شامل نماینده وزارت اقتصاد و دارایی(آقای قربان‌زاده و آقای سبحانیان) و نماینده‌های شورای حقیقی شورای عالی بورس(آقای دانش کاظمی و آقای شعبانی) و کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت می‌شود.

خزائی افزود: این کار گروه مسئولیت موضوعات مرتبط با سهام عدالت نظیر تغییر سهام، تغییر نمایندگان در شرکت‌های سرمایه‌پذیر، معرفی افراد در شرکت‌های سرمایه‌پذیر و تصمیماتی که باید  در مجامع گرفته شود را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه به طور مرتب جلسات این کار گروه برگزار می‌شود، گفت: تا امروز دست‌آوردهای مهمی با توجه به تصمیمات این کار گروه حاص شده است. تعداد حدود 200 نفر از افراد که برای حضور در شرکت‌های سرمایه‌پذیر کاندید شده بودند در کار گروه مصاحبه و بررسی شدند. برای مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر تصمیماتی گرفته شده و براین اساس توانستیم سود سهام را به بیش از دو برابر افزایش دهیم.

نماینده کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در کارگروه سهام عدالت در پاسخ به سوالی در خصوص زمان پرداخت سود سهام عدالت، گفت: به احتمال زیاد پرداخت سود مرحله اول تا پایان این ماه انجام خواهد شد و مرحله دوم نیز در اسفند ماه و طبق روال گذشته انجام خواهد شد.

گفتنی است که با توجه به اطلاعات اعلام شده، کل سود کسب شده شرکت‌های سهام عدالت در عملکرد سال 1400، برابر 60 هزار میلیارد تومان بوده است و قرار است این سود در دو نوبت به حساب حدود 49 میلیون ذینفع سهام عدالت واریز شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.