کد خبر : 24329 / /
/

اکبر شیرمحمدی با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۶۳۰ هزار بازنشسته، مشترک صندوق بازنشستگی کشوری هستند اظهار کرد: براساس آمار تفکیک شده حقوق‌بگیران صندوق در پایان شهریورماه سال جاری، استان تهران با ۳۱۸ هزار و ۸۷۶ نفر دارای بیشترین و استان ایلام با ۱۳ هزار و ۱۸۳ نفر دارای کمترین میزان حقوق‌بگیر از صندوق بازنشستگی کشوری است.

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان برای سال آینده اعلام شد. جدیدترین جزئیات در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان را در این گزارش بخوانید. حقوق بازنشستگان با فرمول جدید بیشتر می شود. حقوق بازنشستگان هر سال با تنش همراه است.  

معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری آخرین وضعیت دریافتی حقوق بازنشستگان را اعلام و اظهار کرد: میانگین حقوق در سال ۱۴۰۰، هفت میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بود که ابتدای سال ۱۴۰۱ به هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید و با مصوبه اخیر ترمیم حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری، ۹ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان شد.

اکبر شیرمحمدی با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۶۳۰ هزار بازنشسته، مشترک صندوق بازنشستگی کشوری هستند اظهار کرد: براساس آمار تفکیک شده حقوق‌بگیران صندوق در پایان شهریورماه سال جاری، استان تهران با ۳۱۸ هزار و ۸۷۶ نفر دارای بیشترین و استان ایلام با ۱۳ هزار و ۱۸۳ نفر دارای کمترین میزان حقوق‌بگیر از صندوق بازنشستگی کشوری است.

وی افزود: میانگین حقوق در سال ۱۴۰۰، هفت میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بود که ابتدای سال ۱۴۰۱ به هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید و با مصوبه اخیر ترمیم حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری، به ۹ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

حقوق بازنشستگان  چقدر تعیین شده است؟

معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری درباره حداقل و حداکثر دریافتی حقوق‌ها نیز توضیح داد و گفت: ۶۵ هزار نفر حدود پنج میلیون تومان دریافتی داشتند که با افزایش‌ اخیر در پی ترمیم حقوق‌ها، دریافتی آنها به شش میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسیده است.

شیرمحمدی ادامه داد: یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر بین شش تا ۱۱ میلیون تومان، ۴۶ هزار نفر بین ۱۱ تا ۲۵ میلیون تومان و ۵۴۱۹ نفر بین ۲۵ تا ۴۱ میلیون تومان حقوق می‌گیرند.

وی پیرامون ۹۰۰۰ میلیارد تومانی که برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ قید شده بود عنوان کرد: ترمیم حقوق‌های اخیر ۱۳ هزار میلیارد تومان بار مالی برای دولت به همراه داشت اما درباره آن ۹۰۰۰ میلیارد تومان هنوز مشخص نیست اصلاحیه‌ بودجه‌ای که دولت به مجلس برد منظورش همان متناسب‌سازی بود یا می‌خواهند بعدا تصمیم مجزایی بگیرند.

معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری افزود: البته به نظر می‌رسد با توجه به اصلاح قانون بودجه، مصوبه ترمیم حقوق جایگزین همان مصوبه قبلی شده است با این حال تاموقعی که چیزی از دولت و مجلس به ما ابلاغ نشود نمی توانیم در این باره اقدامی کنیم.

صندوق بازنشستگی مجری قوانین و مقررات است آنچه که تصویب و ابلاغ می‌شود ما اجرا می‌کنیم. این موضوع افزایشی هم که عرض کردم اول مهر ۱۴۰۱ انجام شد این هم در واقع در تطبیق حقوقی بود که برای شاغلان دولت در نظر گرفته بود که برای بازنشستگان هم انجام شد، ولی عنوان متناسب سازی برایش در نظر نگرفته بودند، ولی به نوعی همسان سازی بود.

شیرمحمدی ، معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری درباره موضوع همسان سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۲ گفت:

می‌دانید که صندوق‌ها پشتوانه اصلی برای تامین بیمه مورد نیاز شهروندان در حوزه‌های مختلف هستند بیمه‌ها جنبه‌های گوناگونی را در بر می‌گیرند در تمام دنیا و ایران عزیز ما آن را بعنوان یک صنعت می‌شناسیم حالا صحبت از همسان سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۲ مطرح می‌شود چالشی که دولت‌ها در چند سال گذشته تلاش کردند به صورتی به سمت متعادل کردن این مسئله بروند و از یک سو هم مشکل بزرگی مطرح شده که همچنان جای سوال و پرسش است و آن هم توان و قدرت نظام بیمه‌ای برای پاسخ به این نیازهاست.

وی درباره همسان سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشسته‌ها اظهار داشت:بحث همسان سازی یعنی در واقع یک افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با افزایشی که برای شاغلان در نظر گرفته می‌شود. ما امسال ، ابتدای سال یک افزایش داشتیم، یک افزایش هم اول مهر ۱۴۰۱ داشتیم که قانون اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱ و ترمیم حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران کشوری و لشگری بود که ۵ درصد به حقوق شهریورماه به علاوه مبلغ ثابت ۹۰۰ هزار تومان را که معادل ۲/۱۶ درصد بود حقوق بازنشستگان عزیز افزایش پیدا کرد.

منبع:‌ایسنا

افزایشتا 9 میلیون حقوق بازنشستگان

 

ترکی در نشست بررسی مشکلات و درخواست‌های دستگاه‌های اجرایی زیر مجموعه وزارت کار تعاون و رفاه در شیراز گفت: موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده و کمسیون اجتماعی مجلس پیشنهاد آن را پذیرفته است.

او با بیان اینکه اجرای برخی خدمات رفاهی به بازنشستگان کشوری تصویب شده است، گفت: استفاده از مراکز گردشگری در کشور و استفاده از خانه‌های معلم در استان‌ها با توافق وزارت آموزش و پرورش امکان پذیر شده است.

همچنین رییس کمیسیون اجتماعی و رییس فراکسیون بازنشستگان مجلس در شیراز از برطرف شدن مشکل بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

 

مهدی عیسی زاده گفت: سازمان تامین اجتماعی را متقاعد کردیم که ۵۰ درصدسهم مابقی بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری را متقبل شود تا بازنشستگان که اکنون در سن و سالی قرار گرفته اند که نیاز به درمان دارند دیگر دغدغه بیمه تکمیلی نداشته باشند.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور: موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده و کمیسیون اجتماعی مجلس پیشنهاد آن را پذیرفته است

برخی خدمات رفاهی به بازنشستگان کشوری تصویب شده است

استفاده از مراکز گردشگری در کشور و استفاده از خانه‌های معلم در استان‌ها با توافق وزارت آموزش و پرورش امکان پذیر شده است/ ایرنا

مشکلات صندوق بازنشستگی کشور

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه بخشی از تامین منابع از کسور حقوق بازنشستگان است، گفت: اکنون نسبت تعداد شاغلین که کسور دریافت می‌شود به بازنشستگان، کمتر از یک درصد است که ناترازی را شاهد هستیم.

نعمت الله ترکی سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری گفت: امروز یکصدمین سال تاسیس صندوق بازنشستگی کشور است که از بدو تاسیس تا الان تغییراتی داشته تا آخرین مرحله که زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی با بیان اینکه ماموریت ویژه این صندوق خدمت به جمعیت حدود یک میلیون ششصد هزار نفری تحت پوشش است گفت: ما به دنبال دریافت داده‌های علمی و اثر گذار هستیم و برنامه ریزی کردیم تا چشم انداز مشخصی برای صندوق بازنشستگی ترسیم کنیم، زیرا خدمات صندق باید برای جامعه هدف شفاف باشد.

ترکی اظهار کرد: اولین هدف حفظ کرامت بازنشستگان و هدف گذاری دوم ارتقاع و توسعه خدمات برای بازنشستگان است، زیرا صندوقی باید ایجاد شود که خودکفا و پایدار باشد برای همین منظور موسسه صبا فعالیت خود را شروع کرده تا بر اساس آخرین بافته‌های علمی دنیا فعالیت خود را انجام دهیم.

وی ضمن بیان اینکه اموال و دارایی‌های منقول و غیر منقول در راستای خدمت گذاری ایجاد شده که بحث ساماندهی این اموال بسیار مهم است گفت: برای پرداخت حقوق بازنشستگان نیازمند منابعی هستیم که صندوق برای خدمت به این عزیزان باید خود مولد باشد که در سال‌های گذشته به علت چالش‌هایی که بوده برنامه ریزی‌ها تحقق پیدا نکرد.

ترکی گفت: صندوق بازنشستگی فقط مربوط به کشور ما نیست و در باقی کشور‌ها وجود دارد، اما آنجا مشکلات تعدد صندوق‌ها را حل کردند و نهایتا سه صندوق وجود دارد، اما در کشور ما حدود ۲۰ صندوق بازنشستگی وجود دارد.

مطالبات صندق بازنشستگی کشوری

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه بخشی از تامین منابع از کسور حقوق بازنشستگان است، گفت: اکنون نسبت تعداد شاغلین که کسور دریافت می‌شود به بازنشستگان، کمتر از یک درصد است که ناترازی را شاهد هستیم.وی افزود: میانگین بازنشستگی در کشور حدود ۵۰ سال است که در برنامه هفتم توسعه پیشنهاد شده به ۶۰ سال برسد.

 مشمولین دریافت یارانه شب یلدا چه کسانی هستند؟

ترکی اظهار کرد: بیش از ۱۹۷ شرکت زیر مجموعه صندوق بازنشستگی فعالیت می‌کنند که نیاز به ساماندهی دارند تا شرکت‌هایی به نسبت فعالیت هایشان توسعه، ساماندهی یا انحلال شوند.

وی گفت: اولین تعهد صندوق نسبت به جامعه هدف حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران است که اولویت اصلی صندوق است تا دغدغه و نگرانی وجود نداشته باشد. اکنون ماهیانه ۱۷ هزار میلیارد حقوق پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: دومین تعهد همسان‌سازی و پرداخت عائله مندی که پیشنهاد شده همسان‌سازی به صورت دائمی باشد.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه سومین هدف ارائه تسهیلات خدمات رفاهی است، زیرا افرادی که تحت پوشش صندق هستند افراد فرهیخته و صاحب نظر حضور دارند و به همین منظور پیشنهاد شده در هر استان کشور مرکز خدمات رفاهی احداث شود گفت: بیمه تکمیلی و درمانی یکی از دغدغه‌های اصلی بازنشستگان است و نگرانی‌های بحقی در زمینه درمانی وجود دارد. در همین موضوع اولین اقدام انجام‌شده بررسی مطالبات بود که نزدیک به ۳۷۰۰ میلیارد تومان معوقات بیمه‌ها تا شهریورماه پرداخت و تسویه شده است و مابه‌التفاوت مهر آبان و آذر در این ماه پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان و سلامت بزرگوارانی هست که بیماری خاص دارند که حدود ۶۰ هزار نفر دچار بیماری خاص هستند که تاکید شده ارائه خدمات به این افراد به صورت کامل انجام شود.

ترکی با اشاره به ضرورت ارتباط مستمر با جامعه هدف گفت: شماره تلفن ۲۵۰۰ آماده دریافت نظرات و پیشنهادات مردم است و به همکاران تاکید شده حتما موارد و مشکلات پیگیری شود که در یک هفته حدود ۱۶۳۳۰ تماس گرفته شده است.

وی ادامه داد: ما پیشنهاد ادغام با صندوق های بازنشستگی دیگر را ندادیم بلکه پیشنهاد اصلاح قوانین داده شده که در مجموعه سه صندوق در کشور فعالیت کنند.

ترکی در خصوص مطالبات صندق بازنشستگی کشوری گفت: مطالبه های زیادی وجود دارد که تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۳۶۰۰۰ هزار میلیارد وجود دارد.

سود سهام عدالت چه زمانی واریز می شود؟

وی اظهار کرد: تا الان هیچ سفارش و فشار خارجی برای انتصابات وجود نداشته باید توجه داشت اگر سفارشی بر اساس قابلیت باشد خوب است و اعلام میکنم تابع هیچ فشاری یا سفارشی کار انجام نمی‌دهم.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص تعهدات شرکت های بیمه ای گفت: با هیچ شرکت بیمه ای عهد اخوت نداریم و کل خدمات نظام بیمه ای در کمیته‌ای بررسی می‌شود که برای سال ۱۴۰۲ اعلام مناقصه شود و هر شرکت بیمه ای که بتواند این خدمات را ارائه دهد طرف قرار داد ما قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.