کد خبر : 24431 / /
/

متقاضیان توجه داشته باشند به قیمت نهایی مبلغ خرید خودرو ۱۳ درصد مالیات و مبلغ ۴ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۳۱۰ تومان بابت هزینه عوارض و شماره‌گذاری اضافه می‌شود.

 پیش فروش ایران خودرو از روز چهارشنبه 30 آذر شروع می شود. پیش فروش ایران خودرو از امروز شروع شده است. پیش فروش ایران خودرو این هفته در حال برگزاری است. شرایط پیش فروش ایران خودرو را در ادامه می خوانید. برای اطلاع از شرایط  پیش فروش ایران خودرو این خبر را دنبال کنید.

ایران‌خودرو در نظر دارد روز چهارشنبه ۳۰ آذرماه فروش دو هزار دستگاه هایما اس ۷ پلاس سفید را با قیمت پایه ۷۴۳ میلیون تومان در بورس کالا آغاز کند.

پیش فروش ایران خودرو | طرح فروش جدید ایران خودرو برای امروز 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، این هفته ۲ هزار دستگاه هایما S ۷ پلاس راهی بورس کالا می‌شود.

ایران‌خودرو در نظر دارد روز چهارشنبه ۳۰ آذرماه فروش دو هزار دستگاه هایما اس ۷ پلاس سفید را با قیمت پایه ۷۴۳ میلیون تومان در بورس کالا آغاز کند. پیش‌پرداخت برای خرید این خودرو ۵۰ درصد از قیمت پایه عنوان شده است.

البته متقاضیان توجه داشته باشند به قیمت نهایی مبلغ خرید خودرو ۱۳ درصد مالیات و مبلغ ۴ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۳۱۰ تومان بابت هزینه عوارض و شماره‌گذاری اضافه می‌شود.

در این طرح فروش موعد تحویل این خودرو ۲۷ اسفندماه سال جاری عنوان شده است.

در حال حاضر در بازار آزاد قیمت هایما S۷ پلاس یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان است. این درحالیست که قیمت این خودرو در کارخانه ۹۲۴ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان است.

پیش فروش ایران خودرو | فروش فوری خودروهای وارداتی

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌ریزی این وزارتخانه برای واردات ٢٠٠ هزار دستگاه خودرو ظرف شش ماه آینده خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، طبق اعلام امید قالیباف، برای واردات ٢٠٠ هزار دستگاه خودرو ظرف شش ماه آینده برنامه‌ریزی شده است که در سه ماهه باقیمانده تا پایان امسال ۱۰۰ هزار دستگاه و به همین تعداد هم در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ خودرو از طریق واردات تامین می‌شود.

سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد: تحویل خودروها در دو بازه سه و شش ماهه خواهد بود و از این‌رو ممکن است متقاضیان زمانی که از بورس کالا خرید می‌کنند، سه تا شش ماه پس از زمان خرید، خودروی آن‌ها تحویل داده شود. البته این زمان با توجه به ساخت خودرو، حمل آن تا رسیدن به کشور و طی مسیر فرآیند واردات و ترخیص، طبیعی است.

عرضه ١٠ درصد خودروهابه صورت تحویل فوری

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد از خودروهای وارداتی امسال، بصورت تحویل فوری به فروش خواهد رسید، در رابطه با نحوه تامین ارز واردات خودرو اظهار کرد: در آیین‌نامه واردات خودرو روش‌های مختلفی برای تامین ارز قید شده که در مجموع ظرفیت‌های خوبی را ایجاد کرده است؛ اما نکته مهم این است که تامین ارز از منشاء خارج کشور خواهد بود.

برنامه‌ریزی برای تنظیم بازار خودرو

قالیباف ضمن تاکید بر تبعیت قیمت خودرو از نرخ ارز، گفت: آنچه شاهد آن هستیم، افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد است و قیمت شرکت‌های خودروساز افزایش نیافته است. وزارت صمت برای تنظیم بازار خودرو برنامه‌های متعددی دارد که به زودی اعلام خواهد شد.

گفتنی است که هفته گذشته، سیدرضا فاطمی‌امین (وزیر صنعت، معدن و تجارت) از واردات اولین محموله خودروهای وارداتی در هفته جاری (هفته پایانی آذر ماه) خبر داد و با بیان اینکه از میان ۴۰۰ مجموعه‌ درخواست دهنده برای واردات، ۲۷ مورد دارای حداقل شرایط بوده و البته تنها چهار مجموعه ثبت سفارش خود را کامل کرده‌ و تایید نهایی برای واردات شده‌اند، گفت: خودروهای یک مجموعه هفته پایانی آذر وارد گمرک می‌شود تا امور مربوط به ترخیص را طی کند؛ اما بر اساس آخرین پیگیری‌ها از گمرک، این سازمان اعلام کرده است که تا این لحظه هیچ خودرویی وارد کشور نشده است.

این موضوع از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دست بررسی و پیگیری است.

برنامه وزارت صمت برای واردات خودرو تا 6 ماه آینده مشخص شد. با توجه به اظهارات سخنگوی صمت برنامه فروش فوری محصولات وارداتی برندهای جهانی خودروساز نیز مورد توجه وزارت صمت قرار دارد.

جزئیات فروش فوری خودروهای وارداتی 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران ، سخنگوی صمت گفت : وزارت صمت برای تنظیم بازار برنامه های متعددی در دست دارد.

آن طور که امید قالیباف می گوید یکی از برنامه های صمت برای تنظیم بازار توجه ویژه به بحث واردات خودرو است.

سخنگوی صمت می گوید برنامه فروش فوری محصولات وارداتی برندهای جهانی خودروساز نیز مورد توجه وزارت صمت قرار دارد.

او می گوید در بازه 6 ماهه پیش رو برای واردات ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو برنامه‌ریزی شده است.

قالیباف افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، در 3 ماهه باقی‌مانده امسال 100 هزار دستگاه و به همین تعداد هم در 3 ماهه اول سال 1402 خودرو از طریق واردات تأمین می‌شود.

بازه تحویل خودروهای وارداتی نیز از سوی سخنگوی صمت اعلام شد. براساس اظهارات قالیباف تحویل خودروهای وارداتی در دو بازه 3 و 6 ماهه خواهد بود. سخنگوی صمت تصریح کرد: متقاضیانی که از طریق بورس کالا خرید می‌کنند 3 تا 6 ماه بعد از زمان خرید، خودروی آنها تحویل داده شود که این زمان با توجه به ساخت خودرو و حمل آن طبیعی است.

قالیباف تاکید کرد: امسال حدود 10 درصد از خودروهای وارداتی به صورت تحویل فوری به فروش خواهد رسید.

اما چالش ارزی همچنان یکی از دست اندازهای مسیر ورودی خودرو به کشور است اما سخنگوی وزارت صمت در مورد نحوه تأمین ارز واردات خودرو می گوید: در آیین‌نامه واردات خودرو روش‌های مختلفی برای تأمین ارز قید شده که در مجموع ظرفیت‌های خوبی را ایجاد کرده است اما نکته مهم این است که تأمین ارز از منشأ خارج کشور خواهد بود.

قالیباف در ارتباط با افزایش قیمت خودروها در بازار می گوید نرخ ارز تاثیر مستقیم روی قیمت خودروها در بازار دارد و قیمت بازاری خودروها از نرخ ارز تبعیت می کند. اما آنچه شاهد آن هستیم افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد است و قیمت شرکت‌های خودروساز افزایش نیافته است.

قالیباف می گوید علاوه بر بحث واردات وزارت صمت برای تنظیم بازار خودرو برنامه‌های متعدد دیگری نیز در دستورکار دارد که به زودی اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.