کد خبر : 24763 / /
/

این هفته شاهد ۳ عرضه خودرو خواهیم بود که مهلت ثبت سفارش قیمتی ۲ عرضه از امروز آغاز خواهد شد.

پیش فروش ایران خودرو آغاز شد. شرایط پیش فروش ایران خودرو اعلام شده است. پیش فروش ایران خودرو دارای شرایطی است. پیش فروش ایران خودرو به قیمت کارخانه است. آخرین خبرها درباره پیش فروش ایران خودرو را در «خبر روز» دنبال کنید. 

پیش فروش ایران خودرو | عرضه خودرو در بورس کالا 

با توقف عرضه عادی خودرو به دستور وزارت صمت، حالا عرضه خودرو در بورس کالا شدت بیشتری به خود گرفته است و هفتگی و حتی روزانه شاهد عرضه‌های جدید خودرو در بورس کالا هستیم که نام دیگر آن حذف قیمت‌گذاری دستوری یا قیمت کارخانه‌ای است.

با این ترفند وزارت صمت و خودروسازان قیمت عرضه کارخانه‌ای خودرو به صورت غیر رسمی حذف شده و خودرو وارد رقابتی می‌شود که قیمت نهایی آن چیزی نزدیک به عدد بازار است و دیگر خبری از خودرو ارزان قیمت و قابل دسترس برای عموم نیست. اتفاقی که در وضعیت بغرنج اقتصادی فعلی، خریداران عام و

مصرف‌کنندگان خودرو را از همیشه ناامیدتر کرده است.

این هفته شاهد ۳ عرضه خودرو خواهیم بود که مهلت ثبت سفارش قیمتی ۲ عرضه از امروز آغاز خواهد شد. هایما ۸S کراس‌اوور جدید و پرچمدار ایران خودرو و خانواده هایما پس از مدت‌ها حضور در نمایشگاه‌های مختلف، حال به بازار رقابت بورس کالا آماده است. کراس‌اوور هایما ۸S با حجم عرضه ۵۰۰ و قیمت پایه ۹۳۴ میلیون تومان به تالار خودرو می‌رود و به احتمال بسیار زیاد بین ۱,۵ تا ۲ میلیارد تومان قیمت خواهد خورد.

عرضه بعدی با ۴۰۰۰ هزار دستگاه عرضه، خودرو پژو ۲۰۷ دنده دستی است که با قیمت پایه ۱۸۵,۵ میلیون تومان به روی تابلو خواهد رفت و احتمالا تا حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان قیمت نهایی آن خواهد بود. این یعنی چیزی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به قیمت کارخانه که آن را از عوارض و مضرات بورس کالا می‌توان دانست و به مدد این سبک فروش، قیمت بازار نیز افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است و خودرو ۲۰۷ یا همان ۲۰۶ پلاس را به سمت کانال یک میلیارد تومان هل می‌دهد.

عرضه دیگر این هفته لاماری ایما کراس‌اوور پرطرفدار شرکت آرین پارس موتور خواهد بود که با قیمت پایه ۹۸۱ میلیون تومان به بورس خواهد رفت و احتمالا چیزی در حدود ۱,۶ تا ۱,۷ میلیارد از بورس خارج شود و با احتساب مالیات و هزینه‌های جانبی حدود ۱,۸۵ میلیارد تومان قیمت نهایی آن خواهد بود. در حال حاضر در بازار آزاد حدود بین ۲ تا ۲,۳۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود و البته واقعی بودن این قیمت و معامله‌شدن آن مشخص نیست.

پیش فروش ایران خودرو | جدول عرضه بورس کالا هایما ۸S، پژو ۲۰۷ دستی و لاماری ایما  

پیش فروش ایران خودرو

فروش فوری خودرو با شرایط ویژه از امروز

بهمن موتور سه محصول خود را در طرح ویژه اسقاط خودروهای فرسوده عرضه می کند. بر اساس اطلاعیه ای که این خودروساز منتشر کرده است قرار است سه خودروی دیگنیتی، فدلیتی و وانت کارا در دسترس دارندگان خودروهای فرسوده قرار گیرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران، تبلیغاین طرح فروش از امروز شنبه ساعت 10 صبح آغاز خواهد شد و متقاضیان تا می توانند تا روز دوشنبه مورخ 12 دی ماه 1401 برای ثبت نام در این طرح فروش فوری اقدام کنند.

آن طور که در اطلاعیه بهمن موتوری ها آمده است قرار است فیدلیتی پرایم تیپ 1 (5 نفره)، دیگنیتی پرستیژ و وانت کارا دو کابین تیپ 4 عرضه شود. فیدلیتی پرایم با رنگ های سفید و مشکی با تریم مشکی، دیگنیتی پرستیژ نیز با رنگهای سفید و مشکی و با تریم های مشکی و قرمز در تیررس متقاضیان قرار دارد. این خودروساز خصوصی برای تنوع بخشی به طرح فروش فوری خود یک محصول تجاری سبک را نیز در نظر گرفته است. وانت کارا دو کابین تیپ 4 با رنگ سفید در لیست بهمن موتور قرار دارد.

زمان تحویل خودروها 30 روزکاری عنوان شده است. البته پیش از آن متقاضیان علاوه بر تکمیل مراحل اسقاط خودروهای در اختیار خود باید وجه اعلام شده از سوی بهمن موتور را به عنوان قیمت نهایی خودروی در خواستی پرداخت کنند و در نهایت نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام کنند.

این طرح فروش بهمن موتور بعد از آن در دستورکار قرار گرفت که وزارت صمت اعلام کرد شرکت های خودروساز باید منتاظر با عرضه محصولات خود در بورس کالا طرح های فروشی را نیز برای مادران دارای دو فرزند و بیشتر در راستای طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و همچنین دارندگان خودروهای فرسوده در راستای برنامه دولت برای اسقاط خودروهای فرسوده اجرایی کنند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.