کد خبر : 24842 / /
/

عکسی از مادر زهره فکور صبور با صورتی شبیه به دختر هنرمندش باعث به درد آمدن دل مردم برای این بازیگر جوان شد.

زهره فکور صبور در کنار مادرش دیده می‌شود. زهره فکورصبور (۱ فروردین ۱۳۵۷ – ۱۰ اسفند ۱۴۰۰) بازیگر اهل ایران بود. زهره فکور صبور فعالیت خود را در دههٔ ۱۳۷۰ آغاز کرد و عمدتاً در آثار تلویزیونی حضور داشت. زهره فکورصبور در ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ درگذشت. علت مرگ او مشخص نیست. زهره فکور صبور در حالی درگذشت که مشغول بازی در مجموعهٔ تلویزیونی بی‌همگان به کارگردانی بهرنگ توفیقی بود.

عکسی از مادر زهره فکور صبور با صورتی شبیه به دختر هنرمندش باعث به درد آمدن دل مردم برای این بازیگر جوان شد.

زهره فکور صبور

زهره فکور صبور

بازیگر و مدل جوان کشورمان در کمال ناباوری درگذشت و طبق اعلام رسانه ها وی با مصرف قرص به زندگی خود پایان داده است. در ادامه ضمن تسلیت فوت این هنرمند به خانواده و جامعه هنری جزئیات بیشتر درباره زندگی زهره فکور صبور را در پرشین وی مشاهده کنید.

زهره‌فکور‌صبور هستم متولد ۱/۱/۱۳۵۷، پدرم کرمانشاهی و مادرم هم سمنانی هستند، اما خودم در تهران متولد شدم.

من در یک خانواده ۷ نفر زندگی می‌کنم، ۳ خواهر و ۱ برادر دارم و من خودم فرزند آخر خانواده هستم و با برادرم به علت اختلاف سنی کمی که حدود ۱ سال دارم رابطه بسیار نزدیک و صمیمی دارم.

زهره فکور صبور

واقعیت این است که در تمام طول زندگیم به تنها چیزی که فکر نمی‌کردم بازیگر شدن بود، سال ۱۳۷۵ که دیپلم گرفتم یکی از دوستانم که در عرصه تئاتر کودک فعالیت داشت، آن زمان نمایشی را در دست داشت و به دنبال بازیگر برای نقش یک گل بود، به من پیشنهاد داد و من پذیرفتم.

بعد از این تئاتر هم، با گروهی از دانشجویان تئاتر در نمایش‌نامه حملت نقشی ایفا کردم، بعد از این قضیه بازیگری برای من جدی‌تر شد، در حین تئاتر حملت دوستانم پیشنهاد دادند که گروهی برای تهیه دو فیلم به دنبال بازیگر هستند.

و من رفتم و فرم پر کردم و از آنجا بود که توانستم در فیلم باغ کوچک بی‌بی‌گل و همزمان با آن در فیلم روزگار جوانی به کارگردانی آقای شاپورقریب بازی کنم. وقتی این کار‌ها تمام شد به کلاس بازیگری آقای سمندریان رفتم و آنجا دوره دیدم و به این شکل به این عرصه راه پیدا کردم.

زهره فکور صبور شروع فعالیت هنری

نخستین کار بازیگری وی ایفای نقش گل در تئاتر کودکی بود که متعلق به یکی از دوستانش بود اما حرفه کاری‌اش از سال ۱۳۷۷ شروع شد که به وی پیشنهاد بازی در سریال روزگار جوانی داده شد و شهرتش از آن جا به دست آمد.

بعد هم نقش‌های تقریباً کوتاهی در سریال‌های معمولی و مخصوصاً اپیزودیکی زیادی بازی کرد و درکل در اواخر دههٔ ۱۳۷۰ بسیار پرکار بود.

زهره فکور صبور

این قضیه تا اواخر سال‌های دههٔ ۱۳۸۰ ادامه داشت و بازی در نقش‌های بلندی مانند سریال‌های کارآگاهان و مخصوصاً دلنوازان بسیار موجب شهرتش شدند و بعد در چند فیلم سینمایی نقش‌های اول و اصلی را بازی کرد و بعد از آن با بازی در دردسرهای عظیم یک و دو دوباره به تلویزیون بازگشت.

آخرین کار هنری زهره فکور صبور

مجموعه تلویزیونی”بی همگان” به کارگردانی بهرنگ توفیقی و به تهیه کنندگی مهران مهام با قلم علیرضا کاظمی‌ پور و سعید جلالی می باشد.

در خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی آمده است: در دایره قسمت ما نقطه تسلیمیم، لطف آنچه تو اندیشی حکم آنچه تو فرمایی.

کاظم هژیر آزاد، نسرین بابایی، سپند امیرسلیمانی، مهدی ماهانی، محمد صادقی، میترا رفیع، مهسا باقری، هادی قمیشی، مسعود شریف، علیرضا درویش، داریوش سلیمی، زهره فکور صبور ، بازیگر خردسال: رستا رحیمیان از بازیگران مجموعه “بی همگان”‌اند.

همچنین کاوه خداشناس، سمیرا حسن‌پور، محمد حیدری، بهنام مومنی، امیرحسین آصفی، یاسین مسعودی، علی اصغر رضائی، مجید اکبری و بازیگران خردسال دانیال جعفری و تیارا عسگری به تازگی مقابل دوربین «بی همگان» رفته‌اند.

زهره فکور صبور

زندگی زهره فکور صبور بازیگر ایرانی از تولد تا درگذشت و علت فوت ویسریال بی همگان

اخرین کار تصویر زهره فکور صبور سریال بی همگان بوده که وی با انتشار تصویر بالا در این مجموعه نوشته بود که: خداااا….هیچ وقت دیر نمیکند،هر آنچه که نیاز داری ،در زمان درستش به تو می‌دهد ،پس ناامید نباش…

سریال بی همگان،در کنار اقای مهدی سلطانی عزیز و میترا رفیع بازیگر خوب ودوستداشتنی،به کارگردانی اقای بهرنگ توفیقی بزرگوار که کار کردن در کنارشون ،گذراندن یک کلاس بازیگری فوق العاده ست ،به امید روزهای خوب

علت فوت زهره فکور صبور

این هنرمند در مجموعه‌ های تلویزیونی مختلفی از جمله دلنوازان، مسافری از هند، روزگار جوانی، دردسرهای عظیم، دنگ‌وفنگ، پایتخت ۳ و کامیون ایفای نقش کرده بود.

زندگی زهره فکور صبورزهره فکور صبور

او این روزها مشغول ایفای نقش در سریال تلویزیونی «بی‌همگان» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی مهران مهام بود.

زهره فکور صبور

هنوز خبر دقیقی درباره علت مرگ زهره فکور صبور منتشر نشده اما برخی منابع علت فوت او را مصرف بیش از حد قرص با هدف خودکشی عنوان کرده‌اند.

آخرین مصاحبه تلویزیونی‌ زهره فکور صبور

زهره فکور صبور بازیگر سینما و تلویزیون که ساعتی پیش خبر درگذشت وی منتشر شد، در آخرین مصاحبه تلویزیونی‌اش گفته بود: «اگر بچه داشتم، قطعا نمی‌گذاشتم بازیگر شود.»

زهره فکورصبور در برنامه تلویزیونی زنده‌رود گفته بود که اگر با عقل فعلی‌ام به گذشته برگردم، دیگر بازیگر نمی‌شوم و زودتر بچه‌دار می‌شوم و بچه‌هایم را بزرگ می‌کنم.

زهره فکور صبر ساعاتی قبل با انتشار این ویدئو در اینستاگرامش نوشته بود: برنامه زنده رود با اجرای بینظیر اقای مرادی بزرگوار،و چقدر خوشحالم ایشون مجری توانمند و بسیار همراه بودن،البته جسارت نمیکنم چون مجری های قبلی رو سعادت نداشتم ببینم و بسیار روز خوبی داشتم بعد از سالها در کنار عزیزان اصفهان و گروه خووووووب برنامه زنده رود،الهی همیشه خدا هوای دل تک تک دوستان رو داشته باشه

 اخرین مصاحبه وی

زیاد خوشبخت نیستم!

تا حدودی، ولی نه خیلی زیاد خوشبخت هستم.

زمانی که من شروع به کار کردم مثلا سال ۱۳۷۹ چهره و استیل خیلی زیاد موثر نبود و بیشتر مهارت بازیگری اهمیت داشت، ولی امروزه به این مسئله بیشتر بها داده می‌شود و کسانی را می‌بینم که چهره و استیل خوبی دارند، اما وقتی وارد بطن بازی آن‌ها می‌شویم متوجه ضعف‌هایشان خواهی شد.

زهره فکور صبور

به نظر من چهره و استیل بدنی برای بازیگر لازم است، اما نباید از اصل بازیگری که نحوه بیان، لحن خوب و مسائلی این چنینی است غافل شد؛ بنابراین حتما رژیمی هستید؟

شدیدا، من از بچگی زیاد ورزش می‌کردم و زمانی وارد بازیگری شدم، بخشی از زمان ورزش کردنم به کارم اختصاص یافت و این چنین کمی از ورزش دور شدم و این مسئله هم چاقی و اضافه وزن را همراه دارد.

من رژیمی که بگویم هیچی نمی‌خورم ندارم، اما خیلی رعایت می‌کنم و مسئله‌ای هم که هست من ذاتا آدم گیاه‌خواری هستم و علاقه زیادی هم به غذا‌های آب‌پز و بخارپز دارم و صرفا به خاطر رژیم، تغذیه‌ام این چنینی نیست.

دلیل کم کار شدن شما در سال‌های اخیر چیست؟

در ابتدای کار و زمانی که سن و سال کمتر است، هر بازیگری دوست دارد همه نقش‌ها را تجربه کند، اما بعد از گذشت مدتی تمام نقش‌هایی که پیشنهاد می‌شود همه یکسان هستند و من این مسئله را دوست ندارم.

من بعد از دلنوازان که نقش یک نابینا را داشتم و متفاوت با نقش‌هایی بود که قبلا بازی کردم، دوست دارم بازی‌هایم متفاوت باشد و نقشی را کار کنم که برای نزدیک شدن به آن کمی تحقیق کنم.

گفتگویی متفاوت با بازیگر سینما و تلویزیون

البته اگر هم بخواهی منتظر نقش خاص بمانی هم خوب تبعاتی دارد که اولا باید مدت زیادی بیکار باشی و بالاخره بُعد مالی زندگی هم هست.

 نگران فراموش شدن نیستید؟

واقعیتش اول خیلی نگران این موضوع نبودم و زیاد به این موضوع  فکر نمی‌کردم، اما کم کم متوجه شدم وقتی آدم زیاد کار نمی‌کند فراموش می‌شود و حتی این مسئله در بُعد کاری هم تاثیرگذار است؛

زهره فکور صبور

اگر فیلم‌نامه خوبی باشد که در آن نقشی بسیار مناسب با نوع بازی من هم در آن وجود داشته باشد، زمانی که من کار نمی‌کنم از یاد کارگردان‌ها هم می‌روم و این به ضرر من و هر کسی که این رویه را انتخاب کرده است و برای همین است که به تازگی خیلی روی خاص بودن نقش تمرکزنمی‌کنم و نمایش‌نامه‌ها را راحت‌تر انتخاب می‌کنم.

به عنوان یک بازیگر زن، چقدر ظاهر را در بازیگری موثر می‌دانید؟ ‌

ببینید زمانی که من شروع به کار کردم مثلا سال ۱۳۷۹ چهره و استیل خیلی زیاد موثر نبود و بیشتر مهارت بازیگری اهمیت داشت، ولی امروزه به این مسئله بیشتر بها داده می‌شود و کسانی را می‌بینم که چهره و استیل خوبی دارند اما وقتی وارد بطن بازی آن‌ها می‌شویم متوجه ضعف‌هایشان خواهی شد.

زندگی زهره فکور صبور بازیگر جوان

به نظر من چهره و استیل بدنی برای بازیگر لازم است اما نباید از اصل بازیگری که نحوه بیان، لحن خوب و مسائلی این چنینی است غافل شد.

از شرایطی که اکنون در آن هستید راضی هستید؟

اگر اکنون به انتخاب خودم بود شاید بازیگری را به عنوان حرفه انتخاب نمی‌کردم، بازیگر در یک مدت زمان کوتاه درآمد و موقعیت‌های خیلی خوبی دارد و به طور کلی همه چیز بر وفق مرادش هست، اما در طرف دیگر بیکاری و بالا، پایین‌های زیاد دارد و برای من طی کردن این مسائل سخت است. اما بازیگری خاصیتی دارد که آدم را نمک‌گیر می‌کند و اگر هم بخواهی یک مدتی کنار باشی باز وسوسه کار به سراغت می‌ آید

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.