کد خبر : 25222 / /
/

اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی که فعالیت خود را از سال ۹۶ آغاز کرده است، در حوزه اعطای مجوز به به کسب‌وکارهای اینترنتی و با هدف تسهیل کسب‌وکارها در بستر فضای مجازی مشغول فعالیت است.

پس از استعفای آرمان صفایی ریاست اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به طور موقت به مینا مهرنوش، مدیرعامل کسبینو رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی که فعالیت خود را از سال ۹۶ آغاز کرده است، در حوزه اعطای مجوز به به کسب‌وکارهای اینترنتی و با هدف تسهیل کسب‌وکارها در بستر فضای مجازی مشغول فعالیت است.

طبق اساسنامه اتحادیه، اهداف و وظایف آن به صورت انجام وظایف مقرر در قانون و مقررات نظام صنفی، حمایت و حفظ حقوق صنفی اعضا، ایجاد و تحکیم اصول همکاری بین افراد صنفی، تلاش برای بهبود محیط کسب‌وکار، تعامل با دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی غیر دولتی و بخش خصوصی در راستای وظایف و اختیارات خود، همچنین تلاش در راستای ارتقا کیفی خدمات رسانی اعضا به مردم و اطلاع رسانی مناسب رسیدگی به شکایات دریافتی بیان شده است.

اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی کشور از ابتدای شکل‌گیری با حواشی و چالش‌های فراوانی رو به رو بوده است اما با بهره‌گیری از فضای رسانه‌های حوزه خود، سعی بر حل این چالش‌ها داشته است.

افزایش چالش‌ها با قطعی اینترنت

پس از قطعی و محدودسازی اینترنت نیز چالش‌های اتحادیه دو چندان شد و اول آذرماه امسال، عزل تمامی اعضای هئیت مدیره خود را تجربه کرد. این تصمیم از سمت هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های کشور گرفته شد و پس از آن نیز هیئت مدیره جدید از سمت اتاق أصناف ایران تعیین شد.

اتاق اصناف ایران در نامه‌ای به هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور حسین کلانتری، آرمان صفایی، عباس اسماعیل‌زاده، علی بابایی چشمه احمدرضایی، مهدی خدادادی، محمد حسین پرمایون را به‌عنوان اعضای هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب‌و‌کارهای مجازی منصوب کرد و ریاست هیئت مدیره نیز موقتا به آرمان صفایی رسید.

آرمان صفایی، هجدهم دی‌ماه در اینستاگرام خود اعلام کرد که از این سمت استعفا داده است. البته از توضیح و بیان چرایی این استعفا صرف نظر کرده و فقط به بیان «جلوگیری از حواشی بیشتر» بسنده کرد.

 

او در پست اینستاگرام خود نوشته است:«از قبول رسمی ریاست اتحادیه استعفا دادم، چرایی‌هایش بماند. اتحادیه به قدر کافی در حاشیه بوده است و نمی‌خواهم این استعفا حاشیه جدیدی ایجاد کند. من پذیرفته بودم کمک کنم و شروع کردم، اما اثرگذاری جدی مقدور نبود».

او همچنین در این پست به بیان آن چه می‌بایست در اتحادیه اتفاق بیفتد پرداخته و گفته است: «امیدوارم دوستان جدیدی که این سمت را بر عهده می‌گیرند بتوانند کاری کنند تا اتحادیه به مسئولیت اصلی خود یعنی ایجاد و حفظ منافع کسب‌وکارهای آنلاین دست یابد و از حواشی گذشته فاصله بگیرد. بتواند توقعات و زیاده‌خواهی دستگاه‌ها و سازمان‌ها را کنترل کرده و بتواند به کسب‌وکارهای کوچک نیز کمک کند و توجه‌اش را تنها به حفظ کسب‌وکارهای بزرگ معطوف نکند».

ریاست اتحادیه به چه کسی رسید؟

بعد از این استعفا، ریاست اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به طور موقت مینا مهرنوش، مدیرعامل کسبینو رسید.

این مسئولیت تا زمان برگزاری انتخابات رسمی اتحادیه طول می‌کشد. اعضای اتحادیه به کرات درخواست برگزاری این انتخابات را داشتند که دائما به تعویق افتاده و هنوز نیز تاریخ دقیقی برای آن مشخص نشده است.

طبق تبصره ماده ۷ اساسنامه این اتحادیه  انتخابات اتحادیه در دور اول با حضور یک سوم اعضا و در صورت عدم دستیابی به حد نصاب مذکور، در دور دوم با حضور حداقل یک چهارم اعضا رسمیت می یابد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.