کد خبر : 25280 / /
/

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز مانند روزهای گذشته، در محدوده 296 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت خودرو حالا به مدار نزولی بازگشته است.قیمت خودرو در هفته های گذشته به شدت گران شده بود. قیمت خودرو امروز با کاهش مواجه شد. قیمت خودرو تحت تأثیر قیمت دلار افزایش یافته بود.  قیمت خودرو تا کجا ریزش دارد؟

قیمت خودرو 25 دی

قیمت خودرو پس از طی کردن یک دوره جهش قیمتی، هم‌اکنون در فضای سردگمی و بلاتکلیفی به‌سر می‌برد. هفته گذشته برخی از خودروها با کاهش قیمت مواجه شدند و برخی همچنان روند ثبات خود را حفظ کردند. گرچه کارشناسان معتقدند نمودار قیمتی خودرو به‌صورت زیگزاگی و صعودی خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز یکشنبه، 25 دی ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو

قیمت خودرو در سایت‌ها و مراکز خرید و فروش خودرو این روزها با نوسان کمی همراه شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودرو در روزهای گذشته با ثبات نسبی و در برخی از موارد با کاهش همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

اوایل سال جاری بود که پراید رکورد جدید قیمتی را در کارنامه خود ثبت کرد. اما حالا این خودرو در کمتر از یک سال 100 میلیون تومان گران شده است.

پراید 111 که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، دیروز کانال‌شکنی کرد و وارد بازه 300 میلیون تومان شد. اما این خودرو امروز صبح پنج میلیون تومان ارزان شد و در قیمت 285 میلیون تومان به فروش رسید. پراید 131 نیز  پنج میلیون نسبت به روز گذشته کاهش قیمت را تجربه کرد و امروز در نرخ 275 میلیون تومان عرضه می‌شود.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه بود، طی چند روز گذشته روند نوسانی به خود گرفت. این خودرو امروز در نرخ 730 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

پژو ۲۰۷ اتومات، امروز در محدوده ثابت 745 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

دنا معمولی هم امروز به قیمت 584 میلیون تومان رسید.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز با قیمت 607 میلیون تومان در بازار خودرو کشور معامله شد.

قیمت خودروهای پرفروش

خودروهایی که در بازار بیشتر معامله قرار می‌شوند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز مانند روزهای گذشته، در محدوده 296 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در روزهای گذشته با کاهش قیمت مواجه شده بود، امروز نیز با کاهش دو میلیونی قیمت نسبت به روز گذشته، 445 میلیون تومان ارزش دارد. تیپ ۵ این مدل پژو نیز پنج میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و به نرخ 490 میلیون تومان رسید.

کوییک که جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال جدیدی شد. قیمت این خودرو به 298 میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

سعید مدنی، مدیرعامل اسبق سایپا و کارشناس صنعت خودرو، به تجارت‌نیوز گفت: افزایش قیمتی که طی دو ماه گذشته اتفاق افتاد، بسیار عجولانه و سریع بود.

او در رابطه با تاثیر واردات خودرو بر قیمت‌ها تشریح کرد: حدود یک سال است که وزارت صمت بحث واردات خودرو به کشور را پیش کشیده است. اما هرگاه که مسئولان وزارتخانه صمت شرط جدیدی را پیش روی واردات مطرح می‌کنند، بازار خودرو با جهش قیمت نسبتاً آرامی مواجه می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: در کشوری که ظرفیت تولید خودرو آن به یک میلیون دستگاه می‌رسد، واردات 30 هزار الی 40 هزار خودرو نقش حیاتی در تنظیم بازار نخواهد داشت.

مدنی توضیح داد: با آزادسازی واردات و رسیدن این خودروهای خارجی به بازار کشور، تقاضای انباشته‌شده نیز بروز پیدا می‌کند و در نهایت بازار شاهد جهش قیمتی خودرو خواهد بود. در نهایت، با تورم موجود در کشور، نوسانات قیمتی ادامه دارد و نمودار قیمتی در بازار به‌صورت زیگزاگی صعودی خواهد بود.

ریزش 80 میلیون تومانی «هایما S7پلاس» در سومین هفته دی

اقتصادنیوز: رصد بازار در سومین هفته دی ماه 1401 از ریزش قیمت خودرود‌ در بازار حکایت دارد؛ ریزشی عجیب که تا 80 میلیون تومان هم پیش رفت. ارزیابی بازار همچنین نشان دهنده آست که در هفته سپری شده برخی دیگر از خودروها رشد و ثبات قیمت داشته‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز ؛ کاهشی شدن قیمت خودرو در این هفته با نوسان کاهشی نرخ دلار همزمان؛ با این شرایط خودروهای که در هفته های اخیر رشد عجیب قیمت داشتند در این هفته بیشترین ریزش را تجربه کردند.  

 ‌ارزیابی بازار خودرو در هفته سپری شده نشان می دهد که «شاهین» و «هایما S7پلاس» که هفته‌های گذشته به دفعات رشد قیمت داشتند و رکودشکنی‌ها عجیبی از خود به جا گذاشته بودند این هفته را با افت 18 و 80 میلیون پشت سرگذاشتند افتی که از آن با ریزش قیمت خودرو در بازار یاد می شود؛ البته این افت شامل «تارا دنده ای» هم شد. این خودرو در این هفته‌های اخیر با رشد پی‌ در پی از مرز 600 میلیون عبور کرد و در هفته سپری شده افتی 10 میلیونی را ثبت کرد.

از سوی درگ با توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت در میان پرطرفدارهای ایران خودرو و سایپا برخی خودروها هم در این هفته افت 2 و 3 میلیونی داشتند و برخی از خودروها هم رشد 5 میلیون تومانی را ثبت کردند، اما در میان محصولات این دو شرکت سه خودرو سومین هفته دی ماه را بدون تغییر به پایان رساندند.

به گفته فعالان بازار خودرو این نکته را نیز باید در نظر گرفت که قیمت خودرو در حالی شکل کاهشی به خود گرفته که بازار خودرو همچنان در رکود به سر می برد و معاملات در پایین ترین سطح صورت می گیرد.

قیمت کوییک در بازار خودرو

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که در سومین هفته دی ماه «کوییکR» با افت 2 میلیون تومانی در بازار 312 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک معمولی» هم بدون تغییر 302 میلیون تومان باقی ماند. اما در این هفته شاهد ریزش 18 میلیونی قیمت «شاهین» در بازار بودیم بطوریکه قیمت این خودرو به 507 میلیون تومان رسید. شاهین در رده خودورهایی قرار دارد که طی یکی دو ماه گذشته به دفعات رشد قیمت را تجربه کرده بود و حالا با یک شوک عجیب قیمت آن کاهشی شده است.

قیمت تیبا در بازار خودرو

از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که این هفته خانواده تیبا با افزایش 5 میلیونی در بازار عرضه شدند و با این شرایط «تیبا صندوقدار» در بازار 300 میلیون قیمت خورد و «تیبا 2 معمولی» هم با قیمت 304 میلیون تومان دست به دست شد. اما قیمت در این مدت تغییر نداشت و «ساینا» در بازار 304 میلیونی باقی ماند.

قیمت پژو در بازار

از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که «پژو 207 دنده ای» در هفته‌های اخیر مرز 600 میلیون را رد کرده بود در سومین هفته دی ماه در بازار افتی 3 میلیون تومانی داشت و 607 میلیون تومان قیمت خورد.

اما «سمند LX با موتورEF7» بدون تغییر در بازار 447 میلیون تومان دست به دست شد.

قیمت سایر پرطرفدارها

در میان سایر خودروهای پرطرفدار بازار هم «دنا پلاس توربو اتومات» این هفته با رشدی 2 میلیونی 712 میلیون تومان معامله شد و  «دنا معمولی» هم با افتی 3 میلیونی در بازار داشت و 582 میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «تارا دنده ای» این هفته افتی 10 میلیونی را تجربه  کرد و در 607 میلیون تومان قیمت خورد.

قیمت هایما S7 پلاس

اما ارزیابی بازار از افت 80 میلیون تومانی «هایما S7پلاس» حکایت دارد؛ قیمت این خودرو در این هفته به یک میلیارد و 300 میلیون تومان رسید.

قیمت خودرونرخ دلارقیمت تیباقیمت سمندقیمت پژوقیمت کوییکقیمت شاهینقیمت سایناقیمت تاراقیمت محصولات سایپاقیمت پرطرفدارهای ایران خودروبازر خودروریزش قیمت هایماقیمت دنا پلاس توربو اتومات

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.