کد خبر : 25338 / /
/

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رییس جمهور خواستار پرداخت فوق العاده ویژه کارکنان و بازنشستگان رسانه ملی و افزایش قانونی حقوق کارکنان صدا و سیما شدند.

حقوق بازنشستگان امسال باید افزایش بیابد. حقوق بازنشستگان با فرمول جدید بیشتر می شود. حقوق بازنشستگان هر سال با تنش همراه است. جزئیات جدید از حقوق بازنشستگان را بخوانید.  نمایندگان به رئیسی درباره پرداخت فوق العاده و حقوق بازنشستگان صدا و سیما نامه نوشتند.

حقوق بازنشستگان | نامه درباره پرداخت فوق العاده بازنشستگان صدا و سیما

جمعی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رییس جمهور خواستار پرداخت فوق العاده ویژه کارکنان و بازنشستگان رسانه ملی و افزایش قانونی حقوق کارکنان صدا و سیما شدند.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رییس جمهور خواستار پرداخت فوق العاده ویژه کارکنان و بازنشستگان رسانه ملی و افزایش قانونی حقوق کارکنان صدا و سیما شدند.

متن نامه به شرح ذیل است:

«بسمه‌تعالی

جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر رییسی

ریاست محترم جمهور

با سلام و مزید توفیقات

احتراما همانگونه که مستحضرید صدا و سیما تنها دستگاه رسانه‌ای راهبردی و بی بدیل نظام در عرصه فرهنگ سازی و کار و زار رسانه‌ای بویژه در برابر جنگ ترکیبی اخیر دشمنان جمهوری اسلامی و ملت ایران است که کارکنان متعهد و متخصص آن با مجاهدت و تلاش‌های مضاعف دوشاش سایر رزمندگان عرصه دفاع از امنیت و در خط مقدم جنگ دشمنان و خائنان به کیان کشور و نظام اسلامی سینه سپر کرده‌اند.

با ظهور عصر اطلاعات بویژه در جهان به شدت دیجیتال امروز مشاغل رسانه‌ای بویژه در تلویزیون و رادیو ( تصویر و صوت ) از تخصصی‌ترین، سخت‌ترین، پیچیده‌ترین و حساس‌ترین و در عین حال گران‌ترین مشاغل است که به لحاظ استاندارد کاری نیز از مشاغل زیان‌آور برای شاغلان آن محسوب می‌شود. مضافاً در عصری که واقعیت‌ها را رسانه‌ها می سازند و جنگ روایت‌ها واقعی‌ترین نبرد در میدان رقابت و جنگ قدرت‌های سیاسی بزرگ است، پشتیبانی‌های مادی و غیر مادی از دستگاه‌های رسانه‌ای و کارکنان آنها در دنیا از راهبردها و اقدامات بی چون و چرای دولت‌هاست.

اگر چه کارکنان خدوم رسانه ملی در شرایط اقتصادی کنونی توقعی هم چون رسانه‌های مطرح جهان در تامین مالی ندارند، اما بی گمان انتظار می‌رود تبعیضات ناروا در مقایسه با افزایش‌های اعتبار و بودجه سایر دستگاه‌ها رفع شده و حمایت‌های معنوی جهت تکریم و دلگرمی آنان صورت گیرد به گونه ای که این کارکنان بابت هر افزایش و تغییر حقوق و فوق العاده ای برای متناسب سازی حقوق خود سرگردان و بلاتکلیف و چشم انتظار این فرایندهای متفاوت نمانند .

از جمله این بلاتکلیفی ها می توان از افزایش و نحوه امتیازات قانون مدیریت خدمات کشوری یاد کرد که همواره با تطبیق ناقص آن در نظام حقوق و دستمزد سازمان صدا و سیما ( دستکم با 10 درصد کمتر نسبت به سایر دستگاه‌ها ) به لحاظ قانون خاص این سازمان موجب ابراز گلایه به دولت قبل شد و اکنون نیز نبود اهتمام جدی برای پیگیری قانون اخیر اصلاحی بودجه 1401 و مصوبات ابلاغی قبلی دولت مبنی بر چگونگی افزایش فوق‌العاده ویژه کارکنان دستگاه‌ها به بهانه فقدان منابع داخلی، همچنان کارکنان رسانه ملی را نگران کرده که طبعا این مساله با تدابیر و عنایت دولت سیزدهم قابل حل و فصل است.

در این چارچوب پیرو تصویب و ابلاغ قانون اصلاح قانون بودجه 1401 و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری ( مزید استحضار در اجرای بخش فوق العاده ویژه این قانون ) که در توافق مجلس و دولت 70 هزار میلیارد ریال ( 7 همت ) برای پرداخت فوق العاده ویژه همه کارکنان دستگاههای کشوری و لشگری مشمول ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه از جمله سازمان صدا و سیما، نهایی شده و قابل محاسبه، جبران و پرداخت است. از این رو خواهشمند است موافقت و دستور فرمایید از محل اعتبار ( 70 هزار میلیارد ریالی مصوب موجود ) سهم مناسبی برای جبران و تامین پرداخت مجموع ( 60 درصد ) فوق العاده ویژه کارکنان و بازنشستگان رسانه ملی مربوط به مطالبات قبلی و کنونی اختصاص داده و هر چه سریعتر به این سازمان راهبردی پرداخت شود.»

حقوق بازنشستگان | گوشه هایی از درخواستبازنشستگان 

 

 

شهروندخبرنگار‌های ما با ارسال پیام مطالبات خود را از صندوق بازنشستگی کشوری درخواست کردند.

صندوق بازنشستگی کشوری مسئولیت اداره امور بازنشستگان را برعهده دارد، اما مدتی است بازنشستگان با ارسال پیام‌هایی راوی مشکلاتشان شدند به همین دلیل باشگاه خبرنگاران جوان برای بازتاب این موضوع اقدام به ارائه فراخوانی کرد تا بازنشستگان عضو این صندوق مشکلات و مطالبات خود را با ما در میان بگذراند تا از طریق مسئولان این درخواست‌ها را پیگیری کنیم.

بازنشستگان عضو صندوق بازنشستگی کشوری گوشه‌هایی از مطالبات خود از این صندوق با ما به اشتراک گذاشتند که می‌توانید مشاهده کنید.

با سلام از استان گیلان پیام می‌دهم. احکام تیر ۱۴۰۰ بازنشسته‌های بهداشت و درمان هنوز اجرایی نشده و احکام جدید نیز صادر نشده است و ما همچنان منتظر اجرای عدالت در پرداخت حقوق خود هستیم. لطفا پیگیری شود و درخواست اجرای حکم ۱۵ درصد بازنشستگان بهداشت و درمان را داشته باشید.

با سلام و احترام بنده بازنشسته پست بانک ایران هستم مشکلات که ذیل مطرح شده است کی حل می‌شود

۱- مابه التفاوت حق ایثارگران مربوط به شش ماهه دوم سال ۱۳۹۹ که تاکنون پرداخت نشده است

۲- اصلاح احکام بازنشستگان سال ۱۳۹۶ به بعد پست بانک ایران براساس مدرک تحصیلی علی رغم اعلام سازمان امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه در تیرماه ۱۴۰۰ تا کنون اقدامی صورت نگرفته است کی انجام خواهد شد.

۳-همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین براساس ۹۰ درصد حقوق شاغلین چرا اجرا نمی‌شود

سلام علیکم، وضعیت مطالبات و افزایش حقوق و متناسب سازی بازنشستگان وزارت بهداشت و درمان که احکام از مردادماه سال ۱۴۰۰ صادرشده چه شد.

سلام، اصغر محمدی هستم. چرا طلب همکاران را بابت گروه استحقاقی ۶ماهه دوم سال ۹۶ را پرداخت نمی‌کنید؟

آیا صندوق بازنشستگی پیگیر حق و حقوق فرهنگیان بازنشسته از صندوق ذخیره فرهنگیان است؟

سلام علیکم، خواهشمند است بفرمائید چرا مابه التفاوت معوقه مربوط به ارتقای گروه شش ماهه دوم سال نو بازنشستگان فرهنگی را پرداخت نمی‌کنند چرا کسی پاسخگو نیست ممنونم

سلام، حقوق پدرم بعد از فوتش به حساب مادرم واریز می‌شود و ۲۰سال پیش تو پست بانک حسابی برای واریز حقوق بازنشستگی باز کردیم، ولی الان هیچ تسهیلاتی برای بازنشستگان در پست بانک وجود ندارد یا اگر هم هست نیاز به مراحل و مدارک بانکی می‌باشد. درخواست من از شما برای پیگیری اینکه حساب بازنشستگی که پست بانک هست انتقال بدم به بانک رفاه؟ چون وقتی درخواست وام و تسهیلات کردم فقط به بازنشستگانی که حساب بانک رفاه دارنو و حقوق بازنشستگی در کارت بانک رفاه واریز می‌شود تعلق می‌گیرد؛ و از پست بانک پرسیدم گفتند که شرایط سختی وجود دارد برای انتقال حساب. محبت کنید پیگیری کنید

با سلام، درخواست پیگیری پرداخت پاداش بازنشستگان سال جاری

چرا احکام بازنشستگان وزارت بهداشت هنوز در سال ۱۴۰۱ صادر نمیشود؟ مگر فرموده نشد که معوقات حکم تیر ۱۴۰۰ این بازنشستگان تا پایان سال پرداخت می‌شود پس چرا در حالیکه ۲ ماه بیشتر به پایان سال باقی نمانده هنوز احکام سال ۱۴۰۱ هم صادر نشده؟

معوقه شش ماهه مربوط به بازنشسته‌های قبل از نود و شش کلا فراموش شد.

سلام با اینکه دیوان عدالت اداری دستور برقراری بیمه و حق اولاد چهارم را داده است در فروردین ماه حکم به صندوق بازنشستگی کشوری کرمان تحویل شده، ولی تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

با سلام، بنده سال ٨٨ بازنشسته شدم و با توجه به اینکه استحقاق دریافت یک گروه بر اساس پنچ سال بالاترین امتیاز را داشتم این گروه در حکم اعمال نگردیده است، مدتی هست پیگیر هستم اداره‌ی آموزش و پرورش شهرستان. می‌گوید، چون چند سال گذشته و بر‌ای سازمان بازنشستگی بار مالی دارد سازمان قبول نمی‌کند، آیا این گفته صحیح و وجهه‌ی قانونی دارد؟

معوقه ۷ ماه یک رتبه بالاتر بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۰ پرداخت نشده است

بنده در سال ۱۳۹۷بازنشست شدم و هم ردیف من با پست سازمانی مثل من در سال ۱۴۰۰بازنشست شده الان دو برابر من حقوق می‌گیرد چرا همسان سازی اجرا نمی‌شود؟

سلام خدا قوت بنده در تاریخ ۹۵.۳.۳۱ با پست رییس اداره بازنشسته شده ام به بهانه اینکه هیئت امنا در تاریخ ۹۵.۱۱.۱۱ تصویب کرده سازمان قبول نمیکنه تا حق مدیریت بنده را در حکمم درج کنه وحرفش اینه که بر‌ای من بار مالی داره در صورتیکه هیات عمومی دیوان عدالت اداری طی شماره ۲۴۱۲۴۲۲۴۳ رای وحدت رویه صادر کرده خواهش میکنم ارائه بفرمایید

باسلام من در دو مرکز دولتی متفاوت خدمت کردم، ولی صندوق بازنشستگی نمیتونم سوابق صحیح خودم رو ببینم میگن دیتای سنوات صندوق آنلاین نیست مثل تامین اجتماعی و وقتی شما ۳۰ سال خدمتت تموم شد ما اون موقع می‌توانیم بررسی کنیم شما واقعا ۳۰ سال خدمتت محاسبه می‌شود یا خیر. لطفا بررسی فرمایید من چه کنم الان نمیدانم ۲۸ سال خدمت من صحیح است یا خیر.

در اسفند ۱۴۰۰ بازنشسته شدم طرح رتبه بندی هم از ۳۱شهریور ۱۴۰۰ قابل اجراست الان شاغلین رتبه ۱ را دریافت کردند چرا برای ما نیز فعلا رتبه ۱ را اعمال نمی‌کنند. ضمنا در ایامی که در اداره آموزش و پرورش خدمت می‌کردم مرخصی ذخیره داشتم که نامه آن را کارگزینی صادر کرده، ولی هنوز آن را دریافت نکرده ام. لطفا مرا راهنمایی فرمائید.

پیگیری حق اولاد و بیمه فرزند چهارم با توجه به حکم دیوان عدالت اداری، ولی صندوق بازنشستگی کشوری کرمان اقدام نمی‌کند از فروردین ماه ۱۴۰۱

باسلام وخسته نباشی اینجانب درخواست بیمه مکمل آتیه سازان را داشتم، ولی هر جا مراجعه کردم گفتند باید تعداد درخواست کننده زیاد باشد تا ثبت نام کنیم لطفا مرا راهنمایی کنید

سلام‌علیکم

به استحضارمیرساند در خصوص حق و حقوق پایمال شده ۱۴ ساله بازنشستگان شرکت مخابرات ایران که به دلایل غیر قابل قبول و غیر منطقی که نه تنها منجر به کوچک شدن سفره‌های بازنشستگان گردیده بلکه سفره اکثریت ما بازنشستگان جمع آوری شده است.

نکته‌ای که باید به آن توجه شود، این است که هر چند از راه‌های مختلف سعی وتلاش درجهت اجرای کامل وبدون تنازل آئین نامه استخدامی و پرسنلی ۸۹/۲۴ اززمان واگذاری شرکت مخابرات ایران به بخش خصوصی ومطالبات معوقه ۱۴ ساله وحل مشکلات بیمه‌های تکمیلی درمان وعمرجهت بازگرداندن حق وحقوق ضایع شده  بوده ایم، ولی متاسفانه نتیجه‌ای تاکنون عاید بازنشستگان معزز شرکت مخابرات ایران نگردیده است.

باتوجه به اینکه تاکنون از طرف کلیه کانون‌ها و لیدر‌های محترم بازنشستگان شرکت مخابرات اقدامات فراوانی انجام گردیده است؛ لذا کانون‌های مشروحه ذیل حمایت کامل خود را  از تمامی روش‌ها و راه‌های رفته و نرفته از جمله نامه نگاری‌ها و مذاکره‌ها در تمامی سطوح، حضور در انواع سمینار‌ها با حضور یا بدون حضور کارفرما، روش‌های گفتاری بصورت تلفنی یا حضوری، ملاقات‌های رسمی و غیر رسمی با مسئولین در تمامی سطوح، انواع گرد همایی‌ها درتمام مکان‌ها اعم از متمرکز درتهران یا استانی یا شهرستان‌ها بصورت هماهنگ یا غیر هماهنگ در تمامی مقاطع زمانی حمایت خود را اعلام میدارد. 

-کانون بازنشستگان مخابرات استان خوزستان

-کانون بازنشستگان مخابرات استان فارس

-کانون بازنشستگان استان گیلان (لاهیجان)

-کانون بازنشستگان مخابرات استان چهارمحال بختیاری

-کانون بانشستگان مخابرات استان خراسان جنوبی

-کانون بازنشستگان مخابرات استان کرمان

- کانون بازنشستگان مخابرات استان قزوین

- نمایندگی بازنشستگان استان سیستان و بلوچستان

-کانون بازنشستگان مخابرات لرستان

-کانون بازنشستگان مخابرات استان البرز

-کانون بازنشستگان مخابرات استان کردستان

-کانون بازنشستگان مخابرات استان اردبیل

سلام من بازنشسته مخابرات کشوری هستم مدت یک سال و شش ماه هست که بیمه ما رو پردرخت نکردند

سلام من احمد موذن باز نشسته کشوری هستم و سال‌ها است منتظر اجرای قانون همسان سازی نود درصدی حقوق بصورت دایمی هستم لطفا پیگیری نمایید.

با عرض سلام، بنده بازنشسته سال ۸۸ کشوری هستم. مطالبه‌ی بنده مابه التفاوت گروه است که به من و امثال من پرداخت نشده

بعد از چند سال که گروه ما که به ما نداده بودند سال ۹۹ درست شد، ولی مابه التفاوت آن را هنوز پرداخت نکرده اند ممنون که پیگیری می‌کنید.

متاسفانه مسائل رفاهی ما هم از ما گرفته اند مثلا شرکت انتخاب به ما وسایل منزل قسطی می‌داد که کنسل شده است، یا اینکه هر سه ماه یکبار می‌توانستیم از فروشگاه رفاه مبلغ ۲ میلیون جنس قسطی خرید کنیم آن هم کنسل شد. یا اینکه وام می‌دهند آن هم به صورت قرعه کشی مبلغش هم ۱۲ میلیون تومان است.

با سلام لطفا پیگیر همسان سازی حقوق بازنشستگان فرهنگیان باشید بعد از رتبه بندی من مرداد بازنشسته شدم رتبه بندی از شهریور شروع شده است.

با سلام من بازنشسته علوم پزشکی شهرستان خرم آبادهستم پنج ماهه بازنشست شدم هنوز پول مرخصی‌های ذخیره دوران خدمتم را ندادند باتشکر

چرا صندوق بازنشستگی کشوری برای اعطای وام ازدواج فرزندان بازنشستگان ثبت نام جدید انجام نمی‌دهد، همسان سازی حقوق بازنشستگان چرا رها شده و انجام نمی‌شود، این وام سفر، چون باید از طریق شرکت خاصی سفر کنید فایده‌ای ندارد و دیگر اینکه اون شرکت یک نرخ فوق‌العاده بالا برای تور‌ها داره که این وام سفر بازنشستگی یک دهم هزینه را هم کمک نمی‌کند.

سلام، بنده علی جمشیدوند فرهنگی بازنشسته هستم

ازجهت اینکه مصوب مجلس داریم، جانبازان در صورت بازنشسته شدن یکی از فرزندان آن‌ها جایگزین می‌شود. اداره آموزش و پرورش سه سال پیش به من گفتند ابتدا باید بازنشسته شوم تا بتوانم فرزندم را جایگزین کنم بنده هم با وجود اینکه می‌توانستم ۳ سال دیگر فعالیت داشته باشم خودم را بازنشسته کردم، اما این اتفاق نیفتاد و فرزند من جایگزین بنده نشد و در حقم اجحاف شد، چون اگر الان خودم را زودتر از موعد بازنشسته نمی‌کردم شامل رتبه بندی می‌شدم.

باسلام، بنده در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۱ به افتخاز بازنشستگی نایل شدم و قرار بود بابت عایله مندی واولاد مبلغ ۵۵۰ هزارتومان به عنوان عیدی و پاداش ۱۴۰۰ پرداخت شود که تاکنون تا زمان ارسال پیام پرداخت نشده و باذ‌ها تماس گرفتم با صندوق بازنشستگی متاسفانه تاکنون تامین اعتبار نشده خواهشا کمک و پیگیری کنید.

سلام بیمه تکمیلی بازنشستگان هم مانند شاغلین به بیمه دانا تغییر کند این خواسته همه بازنشستگان است. چون بیمه آتیه خدماتش خیلی ضعیف هست.

باسلام وعرض ادب واحترام به عرض میرساند ۱- اجرای آیین نامه شرکت ملی فولاد بعنوان یک هویت دولتی بودن صندوق بازنشستگی فولاد و درخواست انتقال از ردیف ۹ به ردیف بودجه ۷ سالیانه کشور ۲- اجرای همسانسازی کامل سال ۱۳۹۹ طبق مصوبه (۳۷۰۷) هیئت وزیران بر اساس افزایش حقوقی که برای مستخدمین و بازنشستگان فولاد اعمال شود ۳- همسانسازی حقوق مقدم فولادی موخر در هر گروه با نود ۹۰ درصد حقوق شاغلین هم تراز برای همیشه و کاهش فاصله حقوق مستمر بین بازنشستگان در صندوق موسسه بازنشستگان فولاد ۴- آزاد سازی ۱۵ الی ۲۰ درصدی ۱۳۰ مطالبات همت از دیوان دولت جهت همسانسازی کامل و ارتقای شاخص‌های حقوق مستمر و پرداخت مطالبات همسانسازی‌ها وحق ایثارگری‌ها از تاریخ ۱۳۹۹/۰۳/۰۸ تا پایان سال ۱۴۰۰ و در آخر تطبیق و متناسب سازی گروه‌های شغلی بازنشستگان دهه‌های ۶۰ و ۷۰ و ۸۰ تا قبل از سال ۱۳۹۰ فولاد خوزستان با همکاری مشترک شرکت فو لاد خوزستان مراتب جهت اطلاع رسانی به مراجع ذی صلاح و هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های تلفیق و اجتماعی و بودجه مجلس شورای اسلامی و هیئت وزیران به جهت مطالبه گری عزیزان بازنشسته فولادی به عرض می‌رساند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.