کد خبر : 25391 / /
/

دلار که چند روزی را در یک محدوده خاص قیمتی استراحت کرده بود بالاخره روز گذشته از خواب بیدار شد. به نظر می رسد آلارم پارلمان اروپا درباره ایران به صدا درآمد و همین امر موجب شده اسکناس آمریکایی در تهران از خواب بپرد.

دلار در بازار آزاد با افزایش ۱.۴۸ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۴۰,۷۳۲ تومان معامله شد.دلار در صرافی ملی در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۱۱۲ تومان کاهش، ۳۹,۱۱۶ تومان نرخ گذاری شد.دلار در بازار متشکل با افزایش ۰.۶۸ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۳۸,۹۹۸ تومان معامله شد.دلار در سامانه سنا در بازار ۳ روز پیش نسبت به ۴ روز پیش، با ۰ تومان بدون تغییر، ۳۰,۶۹۳ تومان نرخ گذاری شد.دلار کانادا در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۳۵۴ تومان افزایش، ۳۰,۳۴۵ تومان نرخ گذاری شد.

برخی از معامله گران دیشب مدعی بودند که نرخ دلار در معاملات پشت خطی صعودی بوده است.همین امر باعث شده عده ای از معامه گران تصور کنند که نرخ دلار امروز هم به سمت بالا حرکت خواهد کرد.

دلار که چند روزی را در یک محدوده خاص قیمتی استراحت کرده بود بالاخره روز گذشته از خواب بیدار شد. به نظر می رسد آلارم پارلمان اروپا درباره ایران به صدا درآمد و همین امر موجب شده اسکناس آمریکایی در تهران از خواب بپرد.

ردپای پارلمان اروپا در بازار دلار 

آن طور که برخی از رسانه ها گزارش دادند  فردا (پنجشنبه ۲۹ دی) پارلمان اروپا قطعنامه جدیدی را علیه ایران به رای می‌گذارد.برخی رسانه‌ها در انتشار این خبر اشاره‌ای هم به احتمال قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی توسط اتحادیه اروپا داشته‌اند، هرچند مشخص نیست که اتحادیه اروپا سپاه را در این اجلاس در لیست سازمان‌های تروریستی قرار دهد ولی احتمالا تحریم هایی را علیه برخی نهادها و مقامات ایرانی وضع خواهد کرد.

نشریه آمریکایی «فارن پالیسی»  هم در گزارشی نوشته احیای برجام فعلا بعید است.از سوی دیگر وزیر خارجه آمریکا هم در تازه ترین اظهار نظر خود گفته برجام چند ماه است که در دستور کار ما نبوده است. تمرکز ما روی این توافق نیست و ما روی اتفاقاتی که در داخل ایران به وقوع می‌پیوندد متمرکزیم.

به باور بخشی از فعالان، هراس معامله‌گران بنیادی از تشدید تنش‌های بین‌المللی یکی از مهم‌ترین عواملی است که تقاضای احتیاطی را در بازار بالا برده است. 

اثر افزایش نرخ دلار در بازارهای همسایه 

افزایش قیمت دلار در بازار های همسایه و نرخ حواله درهم  نیز در شرایط فعلی سطح انتظارات را برای نرخ دلار در تهران افزایش داده است. 

پیشروی قیمت دلار در بازار شبانه 

برخی از معامله گران دیشب مدعی بودند که نرخ دلار در معاملات پشت خطی صعودی بوده است.همین امرباعث شده عده ای از معامه گران تصور کنند که نرخ دلار امروز هم به سمت بالا حرکت خواهد کرد. 

بازارساز سد راه صعود دلار ؟ 

دسته دیگری از بازیگران ارزی باور دارند که بازارساز با تمام توان اجازه آغاز دور جدیدی از نوسانات را نخواهد داد. از نگاه آن‌ها، وقوع نوسانات جدید به اعتبار رئیس کل جدید بانک مرکزی آسیب می‌زند و به همین دلیل انتظار دارند که بازارساز با قدرت زیادی در روزهای آینده در موقعیت عرضه قرار بگیرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.