کد خبر : 25411 / /
/

سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه امروز هیات دولت اظهار داشت: حدود 330 هزار میلیارد تومان برای پرداخت حقوق صندوق‌های بازنشستگی لشکری و کشوری در سال آینده در نظر گرفته شده است.

حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی به میزان ۲۰ درصد افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان با فرمول جدید بیشتر می شود. حقوق بازنشستگان از ابتدای سال جاری افزایش نداشت. حقوق بازنشستگان هر سال با تنش همراه است. جزئیات جدید از حقوق بازنشستگان را بخوانید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: حدود ۳۳۰ همت برای پرداخت حقوق صندوق‌های بازنشستگی لشکری و کشوری در سال آینده در نظر گرفته شده است.

سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه امروز هیات دولت اظهار داشت: حدود 330 هزار میلیارد تومان برای پرداخت حقوق صندوق‌های بازنشستگی لشکری و کشوری در سال آینده در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین با ارائه طرحی در قانون برنامه در مورد بدهی‌های گذشته تأمین اجتماعی به دنبال راهکاری هستیم تا در آینده معطل دولت نباشند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره سهم وام‌های خرد بودجه 1402 که 200 همت در نظر گرفته شده است و این به کاهش سهمیه وام ازدواج می‌انجامد، گفت: این موضوع به گونه‌ای تنظیم شده که اختیار تقسیم وام‌های خرد به دولت واگذار شود و آئین‌نامه آن در دولت تنظیم می‌شود و انشاالله کمتر از گذشته نخواهد بود.

دلیل تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان چه بود؟

برخی شهروند خبرنگاران ما از تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان خبر می‌دهند.

براساس گزارش و تماس چند از شهروند خبرنگاران‌مان از تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان مطلع شدیم.

مسئول ارتباط مردمی سازمان تامین اجتماعی البرز در این باره گفت: تعطیلی ها باعث مشکل و تاخیر در پرداخت حقوق مستمری بگیران شده است و پرداخت کامل تا یکی دو روز آینده انجام می‌شود.

پورتقی گفت: میانگین دو سال آخر پرداخت حق بیمه مدنظر ما در محاسبه و پرداخت حقوق و مستمری است، اگر کسی حداقل دستمزد را واریز کرده باشد حداقل مستمری را دریافت می‌کند.

او می‌گوید: درحال حاضر هیچ سهمیه ای برای بیمه کارگران ساختمانی نداریم، صحبت هایی در این خصوص شده است و امیدواریم سهمیه درنظر گرفته شود و ما بتوانیم این قشر زحمتکش را تحت‌پوشش قرار دهیم.

گفتگو با وزیر کار درباره حقوق بازنشستگان

مرتضوی گفت: در سازمان تامین اجتماعی در موسسات ملکی خود رایگان خدمات پزشکی را ارائه می‌کنیم.

صولت مرتضوی گفت: در سازمان تامین اجتماعی در موسسات ملکی خود رایگان خدمات پزشکی را ارائه می‌کنیم و هیچ فرانشیزی بابت درمان چه سطح یک، سطح ۲ و سطح ۳ در مراکز ملکی ما دریافت نمی‌شود و در سایر مراکز نیز سعی می‌کنیم کمک‌های بیشتری داشته باشیم.

او درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان گفت: بازنشستگان ما تقریبا در بحث بیمه تکمیلی ۸۰ درصد افزایش شرح خدمات داشته اند و همچنین  ۱۲۰ درصد منابع مالی خود را در این بحث تکمیل کردیم و آن‌هایی که بیمه تکمیلی دارند اگر به سایر درمانگاه و بیمارستان‌ها هم مراجعه کنند هزینه‌ای نخواهند داد.

او درباره تکمیل مراکز تامین اجتماعی گفت:اکنون بیمارستان شهید فیاض بخش را با ۵۰۰ تخت خواب در تهران در حال تکمیل آن هستیم تا در خدمت مردم باشد.

 

افزایش ۶۰ درصدی سطوح درآمدی بازنشستگان صندوق روستایی

تهران- ایرنا- مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: در دولت سیزدهم سطوح درآمدی بازنشستگان این صندوق را تا ۶۰ درصد افزایش دادیم.

به گزارش ایرنا، بیت‌الله برقراری در نشست با حضور عیسی زاده رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یک بیمه‌شده و بازنشسته با سطح درآمدی ۸ در صندوق بیمه اجتماعی ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کند که این رقم باید افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی ادامه داد: ما در دولت سیزدهم ۶۰ درصد از سطح درآمدی را افزایش دادیم این در حالی است که این مستمری‌ها به سطح کفایت مستمری نرسیده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به افزایش بیمه‌شدگان در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در دولت گذشته جذب یک میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه شده جدید صورت گرفته بود که در دولت سیزدهم توانسته‌ایم این رقم را به یک میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه شده برسانیم که با این حال ۴۰۰ هزار نفر بیمه‌شده جدید در دولت جدید به صندوق افزوده شده است.

وی افزود: در این دولت ۴۰۰ هزار نفر بیمه شده جدید هستند، اعضای صندوق از ۱۸ تا ۵۰ سالگی در روستاها کشاورزان و عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر می‌توانند عضو این صندوق شده و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه بیمه درمان این صندوق سلامت است گفت: به دنبال تحقق درمان این صندوق به اعضا هستیم.

برقراری اضافه کرد: افزایش تعداد بیمه‌شدگان جدید در جامعه روستایی، عشایر و کشاورزان می‌توانند مانع بروز فرد سالمندی در لایه‌های جوامع روستایی و کم‌درآمد شود.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به مناطق محروم و روستاییان دارد گفت: دولت باید به این صندوق کمک کند اکنون نسبت این صندوق یک به ۱۰ است و این صندوق را می‌توان آبروی نظام اسلامی در عرصه بازنشستگی دانست.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تاکید کرد: دولت باید بودجه واقعی این صندوق را پرداخت کند، پیش‌بینی‌های واقعی ما این است که این صندوق رشد بسیار خوبی را در آینده خواهد داشت از سال ۱۳۸۴ تا کنون طلب ما از دولت حدود ۱۱ همت است دولت باید تلاش کند این بدهی‌ها را پرداخت کند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.