کد خبر : 25900 / /
/

کره‌جنوبی در این ماه اعلام کرد که به نظر می‌رسد وضعیت غذا در کره‌شمالی وخیم‌تر شده و مقامات در سئول به این نشست به عنوان تاییدی بر کمبود جدی اشاره کرده‌اند.

 کره‌جنوبی در این ماه اعلام کرد که به نظر می‌رسد وضعیت غذا در کره‌شمالی وخیم‌تر شده و مقامات در سئول به این نشست به عنوان تاییدی بر کمبود جدی اشاره کرده‌اند.

براساس گزارش امروز (دوشنبه) رسانه دولتی پیونگ‌یانگ، رهبر کره‌شمالی نشستی را با مقامات حزب حاکم برای گفت‌وگو در مورد بهبود اقتصاد و بخش کشاورزی این کشور آغاز کرد، چرا که ترس از کمبود موادغذایی و بحران انسانی افزایش یافته است.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، کارشناسان بین‌المللی می‌گویند که ناامنی غذایی در این کشور منزوی در بحبوحه تحریم‌ها و قرنطینه‌های مرتبط با کووید۱۹ بدتر شده است.

در همین حال خبرگزاری دولتی کی‌سی‌ان‌ای کره‌شمالی گزارش داد که کیم جونگ اون بر نشست عمومی بزرگ هشتمین کمیته مرکزی حزب کارگران کره در روز یکشنبه نظارت کرد و پروژه‌های توسعه روستایی را مورد بررسی قرار داد.

براساس این گزارش، در اولین روز این گردهمایی موارد دستور کار مورد تایید قرار گرفت. جزئیات چندانی از این نشست در دست نیست. این گزارش می‌افزاید که نشست مذکور همچنان ادامه دارد.

در اعلام این نشست در ماه فوریه، کی‌سی‌ان‌ای گزارش داد که «ایجاد استراتژی صحیح برای توسعه کشاورزی یک وظیفه بسیار مهم و فوری است.»

در همین حال کره‌جنوبی در این ماه اعلام کرد که به نظر می‌رسد وضعیت غذا در کره‌شمالی وخیم‌تر شده و مقامات در سئول به این نشست به عنوان تاییدی بر کمبود جدی اشاره کرده‌اند.

ماه گذشته، برنامه «۳۸ نورث» مستقر در ایالات متحده که تحولات کره‌شمالی را رصد می‌کند، در گزارشی گفت که «در دسترس بودن موادغذایی، با توجه به نیازهای انسانی به کمتر از حد معمول کاهش یافته» و ناامنی غذایی در بدترین حالت خود از زمان قحطی‌های دهه ۱۹۹۰ است.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.