کد خبر : 25980 / /
/

قیمت گوشت | آخرین قیمت گوشت | قیمت گوشت در بازار

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار از کاهش نرخ مصوب گوشت قرمز با واردات گوشت گرم گوسفندی و گوساله تا چند روز آینده به کشور خبر داد.

قیمت گوشت گران شد. قیمت گوشت امروز در بازار اعلام شد. قیمت گوشت گران شد. قیمت گوشت امروز در بازار اعلام شد. قیمت گوشت به دلیل افزایش قیمت غذای گوسفند گران شده است. قیمت گوشت امروز 16 اسفند اعلام شد. برای اطلاع از آخرین قیمت گوشت با «خبر روز» همرا باشید. 

 ایوب فصاحت در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به واردات گوشت گرم گوسفندی و گوساله گفت: تا چند روز آینده گوشت گرم گوسفندی و گوساله وارد کشور شده و برای عرضه به میادین میوه و تره‌بار تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به کاهش نرخ مصوب گوشت قرمز با واردات گوشت گرم افزود: قیمت هر شقه گوسفندی ۲۸۲ هزار تومان تعیین شده است.

گوشت گوساله وارداتی با قیمت هر کیلوگرم ۱۸۵ هزار تومان به میادین میوه و تره بار تحویل داده می‌شود که با قیمت حداکثر ۲۵۰ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

نرخ هر کیلوگرم گوشت قرمز منجمد حدود ۱۵۰ هزار تومان تعیین شده است. این قیمت ها درحالی اعلام می شود که قیمت گوشت در پروتیینی های سطح شهر با قیمت میادین تره بار بیش از 100 هزار تومان در هر کیلوگرم اختلاف دارد.

هر کیلو گوشت چند؟

در حال حاضر با نگاهی به بازار گوشت قرمز کشور شاهد قیمت‌های نامتعارف هستیم. کمبود گوشت قرمز سبب شد تا وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار به ویژه با نزدیک شدن ایام نوروز و ماه رمضان مبادرت به واردات گوشت کند.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی درباره وضعیت گوشت قرمز اظهار کرد: در حال حاضر چند فروشگاه زنجیره‌ای همکاری داشته و گوشت قرمز گرم و منجمد بسته بندی شده با نرخ دولتی در حال توزیع است.

مسعود امرالهی، درباره قیمت آنها گفت: هر کیلو گوشت منجمد گوسفندی بسته بندی شده وارداتی ۲۴۷ هزار تومان و هر کیلو گوشت منجمد گوساله وارداتی که شامل ران و راسته می‌شود ۲۲۰ هزار تومان است.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: هر کیلو گوشت قرمز مخلوط ۱۹۷ هزار تومان و هر کیلو گوشت قرمز چرخ کرده ۱۷۵ هزار تومان است.

قیمت گوشت گرم داخلی

امرالهی با اشاره به تأمین بخشی از بازار گوشت با دام داخلی گفت: گوشت گرم گوساله داخلی در سازمان میادین میوه و تره بار در حال عرضه روزانه است که هر کیلو ۲۵۷ هزار تومان قیمت گذاری شده و بسته بندی منجمد آن نیز از ۱۶۰ تا ۱۷۵ هزار تومان بوده که به این ترتیب می‌توان گفت به طور میانگین هر کیلو گوشت دام داخلی ۱۷۰ هزار تومان در حال توزیع است.

او درباره نرخ گوشت داخلی منجمد غیر بسته بندی هم عنوان کرد: هر کیلو گوشت قرمز منجمد غیر بسته بندی داخلی حدود ۱۵۰ هزار تومان است.

تأمین بازار با گوشت‌های ذخیره شده

امرالهی درباره چرایی قیمت بالای گوشت در خرده فروشی‌های سطح شهر که بعضاً در برخی از مناطق شهر تهران به ۶۰۰ هزار تومان هم رسیده است، گفت: میانگین قیمت لاشه گوسفند داخلی ۲۹۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است؛ بنابراین قیمت گوشت گوسفند در بازار باید بین ۳۰۰ تا ۳۱۰ هزار تومان باشد.

این مقام دولتی درباره نحوه تأمین بازار گوشت اعلام کرد: چند سالی است که کشور با پدیده خشکسالی رو به روست و علوفه مراتع نیاز دامداران را تأمین نمی‌کند. شهریور دام‌های ذبح شده مازاد نیاز بازار بوده و شرکت پشتیبانی امور دام با خرید گوشت از عشایر به ذخیره سازی آنها پرداخت. بنابراین بخشی از گوشت‌های در حال توزیع همان گوشت‌های دام عشایر داخلی است.

برخورد با گران فروشان

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به بازار گوشت مرغ هم اظهار کرد: قیمت گوشت مرغ گرم در سراسر کشور نباید از ۶۳ هزار تومان بیشتر باشد و در این باره نظارت‌ها تشدید شده است و با گران فروشان برخورد می‌شود.

وی عنوان کرد: چندین پرونده در این رابطه تشکیل و در حال رسیدگی است. بسته به میزان تخلف، متخلفان جریمه خواهند شد.

امرالهی تاکید کرد: واردات گوشت قرمز تا اردیبهشت ادامه خواهد داشت تا التهاب بازار فروکش کند.

قیمت گوشت گوسفند و گوشت گوساله چند؟

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به کنترل قیمت گوشت در یک هفته گذشته گفت: در میدان بهمن تهران لاشه گوشت با قیمت ۲۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

علایی‌مقدم با اشاره به واردات گوشت گرم بیان کرد: گوشت مخلوط گوسفندی با قیمت ۲۲۰ هزار تومان، گوشت چرخ کرده گوساله ۱۷۰ هزار تومان، گوشت مخلوط گوساله ۱۹۲ هزار تومان، ران و سردست ۲۱۵ هزار تومان عرضه می‌شود و این واردات تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

وی گفت: برای تأمین کالاهای اساسی شب عید از جمله روغن، شکر، مرغ، تخم‌مرغ و گوشت، پرتقال و سیب هیچ مشکل و کمبودی وجود ندارد.

 آقای حسین دماوندی نژاد معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد در نشست خبری امروز که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، گفت: ابتدای اردیبهشت امسال با اصلاح نظام یارانه یکی از بزرگترین طرح های اقتصادی و زیربخش دام و طیور به انجام رسید، اما بدلیل توجهات ویژه وزارت جهاد و تولید اجرای این طرح مورد توجه قرار بدهند.

او گفت: در بخش طیور قیمت مرغ با مدیریت وزارت جهاد کشاورزی قیمت گذاری شده، نرخ  هرکیلو گوشت مرغ حتی از قیمت مصوب دولت پایین‌تر است.

دماوندی نژاد ادامه داد: با توجه به شرایط مساعد تولید و ذخایر بی سابقه پشتیبانی امور دام، قیمت گوشت مرغ برای شب عید تغییری ندارد.

 معاون وزیر جهاد گفت: در ماه‌های پایانی سال وزارت جهاد برای تنظیم بازار گوشت قرمز، مبادرت به واردات گوشت کرده است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در دام سبک باید به اقتضائات فصلی توجه داشته باشیم، گفت: در سال‌هایی که بارش در کشور مناسب است، میزان عرضه دام به سبب استفاده از علوفه رایگان کاهش می یابد و در شرایط خشکسالی، میزان عرضه دام به بازار افزایش می یابد.

او گفت: خشکسالی‌های پی‌درپی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ باعث شد دام‌های زیادی به کشتارگاه‌ها بروند و تولیدکنندگان هزینه تولیدشان بیشتر شود. علاوه بر آن، در فصل پائیز و زمستان دام‌های سبک کمتر به بازار عرضه می‌شود و بنابراین عاملی شد تا قیمت تا حدودی بالا رود.

دماوندی نژاد گفت: امسال وزارت جهاد برای تنظیم بازار در ماه‌های اخیر که شب عید با ماه مبارک رمضان مصاف شده است، مبادرت به واردات گوشت قرمز کرد تا قیمت‌ها در بازار افزایش نداشته باشد.

قیمت گوشت، مرغ و برنج اعلام شد

آخرین گزارش مرکز آمار ایران مربوط به آبان ماه امسال نشان می‌دهد که قیمت برنج ایرانی درجه یک نسبت به مهرماه امسال ۲ درصد و گوشت گوسفند ۲.۱ درصد گران شده و گوشت مرغ ۰.۵ درصد کاهش قیمت داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اطلاعاتی که به‌تازگی توسط مرکز اطلاعات وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد که قیمت ۲۳ درصد از بعضی از خوراکی‌ها و ارزاق مهم در مقایسه با سال قبل دو برابر شده است! همزمان هشدارها درباره کاهش قدرت خرید مردم بالا گرفته است.

این در شرایطی است که آخرین گزارش مرکز آمار ایران مربوط به آبان ماه امسال نشان می‌دهد که قیمت برنج ایرانی درجه یک نسبت به مهرماه امسال ۲ درصد و گوشت گوسفند ۲.۱ درصد گران شده و گوشت مرغ ۰.۵ درصد کاهش قیمت داشته است.

بنا به این گزارش، هر کیلو برنج ایرانی درجه یک در آبان امسال به طور متوسط ۱۱۴ هزار و ۴۵۱ تومان، هر کیلو گوشت گوسفند به طور متوسط ۱۹۰ هزار و ۶۵۸ تومان و هر کیلو مرغ ۶۴ هزار و ۷۵۶ تومان قیمت داشت. اما هم‌اکنون قیمت‌ها در چه سطحی است.

قیمت گوشت

مرغ چند شد؟

قیمت مرغ کاهش یافت؛ آن‌طور که مدیر بهره‌برداری سازمان میادین میوه و تره بار تهران گفته، امروز یکشنبه، مرغ در میدان بهمن تهران بین ۴۸ تا ۵۱ هزار تومان عرضه می شود.

محمد سراب‌نشین با بیان این‌که در میدان بهمن تهران قیمت عمده مرغ بین ۴۸ تا ۵۰ هزار تومان است، افزوده؛ این نرخ نسبت به روز گذشته حدود ۳ هزار تومان کاهش داشته است.

وی، قیمت خرده فروشی مرغ را در این میدان بین ۵۰ تا ۵۱ هزار تومان اعلام کرده و متذکر شده؛ در میادین میوه و تره‌بار سطح شهر تهران هم هر کیلوگرم مرغ ۵۲ هزار و ۷۰۰ تومان به مشتریان عرضه می‌شود که حدود ۱۷ درصد از نرخ مصوب دولتی (۶۳ هزار تومان) کمتر است.

قیمت گوشت به کیلویی ۲۴۰ هزار تومان رسید

مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت کنونی هر کیلو شقه گوسفندی در قصابی‌های پایتخت بین ۲۰۰ تا۲۴۰‌ هزار تومان است که با تفکیک قطعات، قیمت هم افزایش پیدا می‌کند.

قصابی‌ها هر کیلو گوشت گوسفندی را با قیمت ۲۰۵‌ تا۲۱۰‌ هزار تومان از کشتارگاه خریداری می‌کنند؛ قیمتی که با احتساب سود ۱۰‌ تا۱۲‌ درصدی خرده‌فروشی،‌ هر کیلو شقه گوسفندی را در قصابی‌ها به ۲۳۰‌ تا ۲۳۵‌ هزار تومان می‌رساند.

در همین رابطه، رییس شورای تامین‌کنندگان دام از کاهش نوسان قیمت گوشت خبر داده و گفته است؛ هم اکنون قیمت منطقی هر کیلو گوشت برای مصرف‌کننده ۲۱۰ تا ۲۱۵ هزار تومان است.

منصور پوریان عنوان کرده؛ با توجه به ازدیاد عرضه دام و نبود تقاضا، التهابات بازار گوشت تاحدی کاهش یافته است.

او قیمت هرکیلو بره نر پرواری را ۸۰ هزار تومان و گوساله ۷۹ تا ۸۸ هزار تومان اعلام کرده و گفته؛ براین اساس قیمت هر کیلو گوشت برای مصرف کننده نباید از ۲۱۰ تا ۲۱۵ هزار تومان بیشتر باشد.

قیمت برنج به کجا رسید؟

گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که برنج ایرانی در بازار بین ۸۰ تا ۱۴۰ هزار تومان قیمت دارد. در حال حاضر هر کیلو برنج طارم ممتاز در حدود ۱۴۲ هزار تومان و برنج فجر با قیمت ۸۳ هزار تومان به فروش می‌رود. برنج ایرانی طارم هاشمی نیز کیلویی ۱۱۵ هزار تومان و برنج ندا ۱۱۰ هزار تومان قیمت دارد.

در این میان، رضا کنگری، رییس اتحادیه بنکداران موادغذایی تهران گفته، قیمت هر کیلوگرم برنج اعلا در حال حاضر بین ۹۰ تا ۱۱۵ هزار تومان است و این در حالی است که تا دو ماه پیش قیمت هر کیلوگرم برنج اعلا بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار تومان بود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.