کد خبر : 26173 / /
/

قیمت طلا | قیمت طلا در بازار امروز | قیمت طلا در بازار جهانی

آخرین قیمت طلا و سکه

قیمت طلا امروز افزایش یافت. قیمت طلا در بازار امروز نسبت به دیروز تغییر محسوسی نداشت. قیمت طلا تحت تأثیر اخبار سیاسی قرار دارد. قیمت طلا در شرایط دشوار سیاسی و جنگ ها افزایش می یابد. برای اطلاع از جزئیات قیمت طلا در 9 فروردین ادامه خبر را مشاهده کنید.

قیمت طلا
بروزرسانی: چهارشنبه 9 فروردین – 08:30
عنوان نرخ
قیمت (ریال)
طلای 18 عیار / 750 26,411,000
طلای ۲۴ عیار 35,214,000
طلای 18 عیار / 740 26,059,000
طلای دست دوم 26,058,910
آبشده کمتر از کیلو 114,420,000
مثقال طلا 114,380,000
انس طلا 1,956.22
 

 

 
قیمت سکه
سکه امامی تک فروشی 298,210,000
سکه بهار آزادی تک فروشی 282,120,000
نیم سکه تک فروشی 185,300,000
ربع سکه تک فروشی 112,200,000
سکه گرمی تک فروشی 68,100,000
تمام سکه (قبل 86) 280,000,000
نیم سکه (قبل 86) 130,000,000
ربع سکه (قبل 86) 70,000,000
نوسانات بازار و وضعیت حباب در بازار سکه
 
حباب سکه
حباب سکه امامی 72,730,000
حباب سکه بهار آزادی 56,540,000
حباب نیم سکه 72,380,000
حباب ربع سکه 55,660,000
حباب سکه گرمی 40,270,000
قیمت طلا و سکه

 قیمت طلا در آخرین ساعات روز جمعه روندی نزولی داشت و قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی در انتهای هفته به 1978 دلار ریزش کرد.

این ریزش قیمتی لحظه آخری طلا سبب شد تا بازدهی هفتگی طلا وارد محدوده منفی شود و به سطح منفی نیم درصد برسد.

با این وجود طلا رشد قیمتی قابل توجهی در ماه جاری داشته است و اکنون نیز فضای انتظاری در بازارها نیز صعودی است. از سویی هنوز ترس از گسترش بحران بانکی سرمایه ها را تهدید می کند و تقاضا از این کانال برای طلا را افزایش داده است و از سوی دیگر بازارها بر این باورند که فدرال رزرو نمی تواند به دلیل بحران های ایجاد شده نرخ بهره را بیشتر افزایش دهد.

 

با اینکه چشم انداز کوتاه مدت فلز زرد صعودی است، با این وجود برخی از تحلیل گران هشدارهایی هم می دهند. برخی از این تحلیل گران بر این باورند که قیمت 2008 دلاری طلا به معنای 10 درصد از ابتدای سال است، و در این محدوده برخی از سرمایه گذاران احتمالا به فکر حفظ سود به دست آمده می افتند و این موضوع می تواند سبب ریزش قیمتی شود.

نتایج نظرسنجی سایت کیتکو نیز نشان می دهد 65 درصد از تحلیل گران بر این باورند که طلا هفته آینده نیز صعودی خواهد بود در حالی که 25 درصد طلا را نیز نزولی می بینند. همچنین 71 درصد از معامله گران خرد نیز بر این باورند که فلز زرد در هفته آینده مجددا به سوی مرز 2 هزار دلار خیز بر می دارد.

امروز همچنین قیمت بیت کوین نوسان زیادی نداشت و در کانال 27 هزار دلاری معامله شد. بازدهی هفتگی بیت کوین اکنون در محدوده مثبت 1.5 درصد قرار دارد. اتریوم نیز نوسان قیمتی شدیدی نداشت و در میانه کانال 1700 دلاری نوسان داشت.

قیمت طلا پس‌از یک هفته بی‌ثبات کاهش یافت. ترس از گسترش بحران بانکی تقاضا برای طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده و قیمت آن را به بیش از 2000 دلار رسانده بود. احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا هم از قیمت این فلز گران‌بها حمایت کرده‌است.

رونمایی شبنم قلی خانی از چهره بعد از عمل بینی اش | خانم رنگ موهاشو با لباسش ست کرده

رونمایی شبنم قلی خانی از چهره بعد از عمل بینی اش | خانم رنگ موهاشو با لباسش ست کرده

 بالا رفتن ارزش دلار، بهبود بازار سهام و افزایش ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران از عوامل کاهش قیمت طلا بوده‌است. اما تحلیلگران انتظار دارند این فلز گران‌بها همچنان از تحولات عظیمی که رخ می‌دهد سود ببرد.

 اقدامات انجام‌شده برای حل بحران بانکی ترس از گسترش این بحران را کاهش و طلا را در آستانه اولین کاهش هفتگی طی یک‌ماهه گذشته قرار داده است. قیمت طلا در روز دوشنبه به بیش‌از 2000 دلار رسید، یعنی بالاترین رقم طی یک‌سال گذشته.

 اما سهام بانکی دوباره سقوط کرده است. بانک‌های بزرگ اروپا مانند دویچه و یو‌بی‌اس به‌خاطر نگرانی در مورد عدم توانایی بانک‌های مرکزی جهت مهار بدترین شوک بخش بانکی از زمان بحران مالی 2008 آسیب دیده‌اند.

 تحلیلگران عقیده دارند هر گونه نگرانی درمورد کاهش سرمایه بانک‌های آمریکا می‌تواند باعث افزایش دوباره قیمت طلا شود.

 بانک مرکزی آمریکا در این هفته نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش داد و اعلام کرد این روند احتمالاً متوقف می‌شود.

 قیمت نقره امروز با 0.36 درصد افزایش به 23 دلار و 34 سنت رسید و پلاتین با 0.53 درصد کاهش 984 دلار و 30 سنت معامله می‌شود.

اسفند 1401 ماه عجیب و غریبی در بازار ارز و سکه ایران بود بنا به اعلام برخی از سایت های داخلی و خارجی قیمت ها فراز و نشیب زیادی را تجربه کرد. در بعضی از روزها نرخ دلار و سکه به اوج رسید اما هرچه به پایان اسفند نزدیک شدیم  از طوفان هیجان قیمت ها کم شد.به‌عقیده تحلیلگران اقتصادی و سیاسی نرخ ارز و سکه تحت تاثیر عوامل سیاسی از قله های تاریخی به سمت پایین عقب نشینی کردند.

از سوی دیگر اسفند ماه حذف و اضافه در بازار دلار بود؛ همین امر نیز بر نوسانات قیمت دلار و سکه بی تاثیر نبود.

در این گزارش سعی شده به مرور برخی از اتفاقاتی که بازار ارز و سکه را در آخرین ماه سال گذشته تحت تاثیر قرار داده بودند بپردازیم .همچنین در این گزارش بازدهی دلار و سکه  در آخرین ماه زمستان 1401 محاسبه شده است. 

سیگنال نرخ حواله درهم به بازار ارز

بازار دلار در اولین روزهای اسفند هیجانی شد.تحلیلگران اقتصادی باور داشتند که دلیل اصلی رشد شتابنده نرخ دلار زیر سر نرخ حواله درهم بود.گفته می شود درهم در روزهای یاد شده با سیگنال دهی به بازار ارز تهران موجب صعود نرخ دلار شده بود.

از سوی دیگر همان طور که گفته شد اسفند ماه حذف و اضافه در بازار دلار بود.در دومین روز ماه مذکور دلار مبادله رونمایی شد.

همزمان با ورود دلار مبادله ای ، دلار و یورو در سایت بازار متشکل به یکباره حذف شدند.

 ارز سهمیه حذف شد

 البته در همان روز روزنامه کیهان خبر داد که ارز سهمیه‌ای ۵ هزار یورویی هم در بسته جدید ارزی دولت حذف شده است.

ورود تقاضای احتیاطی به بازار

البته در کنار درهم و حذف و اضافه، خطر صدور قطعنامه علیه ایران موجب رشد تقاضای احتیاطی در بازار شده بود. 

قیمت دلار و سکه به اوج رسید

بنا به روایت سایت ها نرخ دلار در 7 اسفند از مرز ۶۰ هزار تومان عبور کرد. نرخ سکه هم تحت تاثیر افزایش قیمت دلار از مرز 37 میلیون تومان رد شد.

اثر حذف دلار و یورو در بازار متشکل

فعالان اقتصادی می گفتند یکی از دلایل اصلی رشد قیمت ها، خبر توقف معاملات دلار و یورو در بازار متشکل بوده است.

همان طور که در ابتدای این گزارش ذکر شد هرچه به پایان اسفند نزدیک شدیم قیمت ها تحت تاثیر عوامل سیاسی از قله ها تاریخی به سمت پایین عقب نشینی کردند

در خبرها آمده بود «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به دعوت «محمد اسلامی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بعداز ظهر جمعه ۱۲ اسفندماه به تهران سفر می‌کند.

اخبار مثبت منتشر شده  بعد از مذاکرات رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و طرف‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ایرانی باعث شد بازیگران ارزی تهران تصور کنند قفل مذاکرات هسته ای در حال شکسته شدن است.

برخی از تحلیلگران سیاسی اعتقاد دارند که پیام مثبت سفر گروسی به تهران پیامی برای گره‌‌‌‌‌‌‌‌‌گشایی از برجام و از سرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای بود و احتمال اینکه این مذاکرات پس از حل و فصل اختلافات میان ایران و آژانس از سر گرفته شود، زیاد بود.

همین امر باعث شد فشار فروش در بازار زیاد شود و اسکناس آمریکایی به طور معناداری ریزش را تجربه کند.از طرفی هم بهبود روابط تهران و ریاض و توافق حاصل شده هم در کاهشی شدن نرخ دلار بی تاثیر نبود. قیمت دلار و سکه در 28 اسفند با 7 اسفند فاصله چشمگیری پیدا کرده بود.

تب قیمت سکه هم که متاثر از نرخ دلار زیاد شده بود با عقب نشینی اسکناس آمریکایی پایین آمد.به عنوان مثال در ۲۰ اسفند تا مرز ۲۴ میلیون تومان هم نزولی شد.این قیمت در مقایسه با ۷ اسفند بیش از ۱۳ میلیون تومان کاهش را نشان می دهد.

بازدهی قیمت دلار و سکه در ۷ اسفند

بررسی ها نشان می دهد که بازدهی قیمت دلار در ۷ اسفند نسبت به قیمت آن در ۶ بهمن ماه به ۳۷ درصد رسیده بود.

بازدهی سکه هم در روز ۷ اسفند که از آن به عنوان روز طلایی بازار سکه یاد می شود نسبت به ششمین روز بهمن در حول و حوش ۵۰ درصد محاسبه شد.

بازدهی قیمت دلار و سکه در اسفند ۱۴۰۱

اما با فروکش کردن هیجانات ارزی در نیمه دوم اسفند،بازدهی دلار (در آخرین روز اسفند نسبت به اولین روز اسفند۱۴۰۱) بر روی  منفی ۳/۴درصد قرار گرفت.

 همچنین با آب شدن نرخ دلار، قیمت سکه هم نزولی شد. بازدهی سکه در آخرین روز اسفند نسبت به اولین روز اسفند منفی ۰/۳درصد بدست آمد.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.