کد خبر : 26265 / /
/

قیمت گوشت | قیمت گوشت در بازار

با توجه به بالا رفتن هزینه‌های تولید در چند ماه گذشته، قیمت مرغ زنده درب مرغداری ۵۲ هزار تومان و قیمت گوشت مرغ برای مصرف کنندگان حداکثر ۷۳ هزار با شرط ثابت بودن قیمت نهاده‌ها در طول یک سال تعیین شد.

قیمت گوشت گران شد. قیمت گوشت امروز در بازار اعلام شد. قیمت گوشت گران شد. قیمت گوشت امروز در بازار اعلام شد. قیمت گوشت به دلیل افزایش قیمت غذای گوسفند گران شده است. قیمت گوشت امروز 29 فروردین اعلام شد. برای اطلاع از آخرین قیمت گوشت با «خبر روز» همراه باشید. 

قیمت گوشت

۳۹۵,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۳۱۵,۰۰۰

 

ران پاک کرده گوساله

۲۷۵,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

 

۲۶۰,۰۰۰

گردن گوسفندی

۲۱۰,۰۰۰

 

قلوگاه گوساله

۱۹۵,۰۰۰

گردن گوساله

 

۱۸۰,۰۰۰

قلم گوساله

۹۵,۰۰۰

سردست گوسفندی

۳۱۰,۰۰۰

ماهیچه گوساله

۲۷۰.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۲۲۰.۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۳۲۵.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۳۴۰,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی

۳۷۰,۰۰۰

مدیرعامل اتحادیه دام سبک کشور متذکر شد: از سال ۹۶ بود گوشت قرمز را از شمول قیمت گذاری خارج کردند یعنی این که دیگر گوشت قرمز چه گوساله چه گوسفندی قیمت مصوب ندارد و در حال حاضر قیمت دام زنده بین ۱۴۰ تا ۱۵۰هزار تومان میانگین کشوری قیمت می خورد که با یک ضریب ۲.۴ دهمی قیمت لاشه بدون دنبه اش به دست می آید.

دادرس گفت: این قیمت عمده فروشی بود و لاشه، گوشت قطعه بندی شده براساس آن سلیقه ای که مصرف کننده دارد و سلیقه ای که قصاب دارد مسلما قیمتش متفاوت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این که شما به عنوان مصرف کننده چه قدر از چربی و چه از استخوان را برای شما پاک کنند این فرق می کند. قیمت میانگین حدود ۳۳۰-۳۴۰ هزار تومان باید قیمت لاشه باشد بره نر البته، نه ماده و نه بز.

در همین رابطه منصور پوریان، رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: با گرم شدن هوا و استمرار افزایش عرضه، قیمت دام سبک با کاهش چشمگیر به ۱۳۵ تا ۱۴۰ هزار تومان رسیده است.

او از رکود چشمگیر دام در بازار خبر داد و گفت: با توجه به افزایش عرضه دام داخل و عرضه گسترده گوشت‌های وارداتی انتظار می‌رود که برنامه ریزی در راستای خرید تضمینی یا صادرات دام اندیشیده شود تا دامداران دچار مشکل نشوند.

پوریان ادامه داد: با توجه به کاهش نرخ دام، قیمت منطقی هرکیلو لاشه ۳۱۰ هزارتومان است و عرضه با نرخ‌های بالاتر گرانفروشی است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: با توجه به حجم گسترده گوشت‌های وارداتی و تولید داخل باید اهرم‌حمایتی در دستور کار قرار گیرد.

با توجه به التهابات ماه های اخیر بازار گوشت، مسئولان وزارت جهاد برآورد کرده بودند که از اوایل فروردین با عرضه انبوه دام تولید داخل، قیمت گوشت کاهش می یابد که تاکنون به رغم افت قیمت دام، وعده ارزانی گوشت محقق نشده است. این درحالی است که نرخ دام به سبب انباشتگی و عدم جذب در بازار داخل ناشی از شرایط اقتصادی بازهم احتمال کاهش وجود دارد.

 
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.