کد خبر : 26829 / /
/

قیمت دلار | قیمت دلار الان | قیمت دلار امروز

قیمت دلار امروز رسما کار خود را با قیمت 50 هزار تومان آغاز کرد و دلار در بازار آزاد به 50 هزار و 280 تومان رسید. این رقم در حالی است که شب گذشته بسیاری از معامله‌گران منتظر بازگشت قیمت دلار به کانال 49 هزار تومان بودند.

قیمت دلار مدام در نوسان است. قیمت دلار مدتی بسیار ارزان شده بود. قیمت دلار ممکن است گران تر هم شود. قیمت دلار فعلا صعودی است. برای اطلاع قیمت دلار اینجا را بخوانید.

بازار فردوسی امروز کار خود را با دلار 50 هزار تومانی آغاز کرد. افزایشی‌های بازار می‌گویند دلار از کف قیمتی خود (49 هزار تومان) فاصله گرفته و دیگر به زیر 50 هزار تومان بر نمی‌گردد اما کاهشی‌ها معتقدند که قیمت دلار برای ماندن در کانال جدید و یا صعود به کانال بالاتر راه سختی را در پیش دارد.

روز گذشته قیمت دلار در کانال 49 هزار و 900 تومان ماند و هیچ تغییری در قیمت‌ها رخ نداد. اگرچه قیمت دلار فردایی وارد یک کانال بالاتر شده بود. همین ثبات قیمت و مقاومت دلار برای ورود به کانال جدید نشان می‌داد که بازار برای ورود به کانال جدید هیچ عجله‌ای ندارد و مقاومت جدی در مسیر رشد قیمت دلار وجود دارد.

هنوز هم نمی‌توان به افزایش قیمت دلار و یا ماندن آن در کانال 50 هزار تومان امیدوار بود. معامله‌گران می‌گویند دلار برای ماندن در کانال جدید باید مرز مقاومتی 50 هزار و 300 تومان را پشت سر بگذارد. قیمت دلار امروز 12 تیر ماه تنها 20 تومان با این رقم فاصله دارد و بعید نیست که دلار به بالای این قیمت برسد به خصوص که قیمت دلار فردایی 50 هزار و 580 تومان نرخ‌گذاری شده است. اما نکته مهم این است که دلار بتواند خود را بالای این مرز نگه دارد.

پیش از این هم عنوان شده بود که قیمت دلار به دلیل جو مثبت مربوط به مذاکرات برجام کاهشی شده و کارشناسان هشدار داده بودند که اگر سیگنال‌های مثبت سیاسی قطع شود، قیمت دلار در مسیر صعودی حرکت می‌کند. اما اکثر این افراد رشد آرام و آهسته را برای قیمت دلار پیش‌بینی می‌کنند و بعید می‌دانند که تجربه اسفند سال گذشته تکرار شود.

یعنی زمانی که دلار ظرف چند روز کانال 50 هزار تومان را پر کرد و به کانال 60 هزار تومان رسید. اکنون هم کارشناسان معتقدند که دلار در مسیر صعودی است اما این مسیر آرام و آهسته است. مگر اینکه بمب خبری منفی خاصی به بازار برسد که بتواند حرکت دلار را تند کند.

نکته دیگری که کارشناسان عنوان می‌کنند این است که دلار برای عبور از کانال 50 هزار تومان و رسیدن به کانال 51 و 52 هزار تومان مسیر بسیار سختی را پیش رو دارد و مرزهای مقاومتی جدی پیش روی دلار است. به گفته معامله‌گران ارز تا زمانی که قیمت دلار در بالای مرز 51 هزار و 500 تومان تثبیت نشود، احتمال کاهش دوباره قیمت وجود دارد.

البته بررسی ها نشان می دهد که کندل دوجی آن نشان دهنده بلاتکلیفی معامله گران در روز گذشته است، این کندل حکایت از آن دارد که معامله گران نسبت به احتمال تداوم صعود دلار بلاتکلیف هستند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.