کد خبر : 26893 / /
/

قیمت خودرو | قیمت خودرو الان | قیمت خودرو دست دوم

طبق پیش‌بینی روزهای گذشته، امروز به دلیل تعطیلی بنگاه‌های معامله خودرو و بازار، قیمت خودرو هیچ تغییری نداشته و در همه محصولات، ثبات قیمتی به چشم می‌خورد.

قیمت خودرو ارزان شده. قیمت خودرو در نوسان است. قیمت خودرو مدتی وحشتناک گران شده بود. قیمت خودرو فعلا ثابت است. قیمت خودرو ممکن است دوباره گران شود.

قیمت خودرو امروز جمعه 16 تیر ماه 1402 به دلیل تعطیلی بازار و انجام نگرفتن معامله، با هیچ تغییری روبه‌رو نبود.

در این روزهای گرم تابستانی، هوای بازار خودرو به سردی زمستان بوده و تقریباً هیچ معامله‌ای در آن صورت نمی‌گیرد. گویی همه متقاضیان چشم انتظار به‌نتیجه رسیدن آغاز واردات خودروهای خارجی هستند تا روند بازار مشخص شود.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز نیز با تغییراتی همراه بود.

قیمت خودروهای داخلی

بازار خودروهای داخلی متاثر از تعطیلی بازار در روز جمعه، هیچ تکانی به خود نداد و همه محصولات در همان کانال قیمتی خود، ثابت ماندند.

پراید 131 و پراید 111 به عنوان اقتصادی‌ترین خودروهای داخلی بازار، بدون هیچ تغییری و به ترتیب با نرخ‌های 325 و 340 میلیون تومان معامله شدند.

کوئیک دنده‌ای S که روز گذشته حدود یک میلیون تومان افت قیمتی را تجربه کرد، امروز روند ثبات را برگزید و به نرخ 357 میلیون تومان خریدوفروش شد.

پژو 207i دنده‌ دستی نیز که طی روز گذشته، چیزی حدود 2 میلیون تومان کاهش قیمت داشت، امروز بدون تغییر در قیمت 748 میلیون تومانی ماند.

پژو 206 تیپ 2 نیز که از اقتصادی‌ترین عضو محصولات ایران خودرو به شمار می‌رود، چند روزی است که در نرخ 510 میلیون تومانی ثابت شده است.

قیمت خودروهای مونتاژی

بازار خودروهای مونتاژی و خارجی نیز با پیروی از داخلی‌های بازار، هیچ تغییری را تجربه نکردند و خودروها در همان نرخ ثابت روز گذشته معامله شدند.

ام‌وی‌ام X22 PRO جزو ارزان‌ترین کراس‌اوورهای مونتاژی بازار محسوب می‌شود که روز گذشته با 5 میلیون تومان کاهش قیمت مواجه شده بود. این خودرو امروز با همان مبلغ یک میلیارد و 5 میلیون تومانی خرید و فروش شد.

جک S5 اتوماتیک که یکی از پرطرفدارترین کراس‌اوورهای کرمان موتور به شمار می‌رود، روند ثابت چند روز اخیر را حفظ کرد و در کانال یک میلیارد و 400 میلیونی معامله شد.

فیدلیتی پرایم 5 نفره بهمن موتور که روز گذشته با یک کاهش 30 میلیون تومانی مواجه شد، امروز تغییری نداشت و در نرخ یک میلیارد و 650 میلیون تومانی ساکن ماند.

لاماری ایما که توسط آرین پارس موتور مونتاژ می‌شود، هفته‌هاست در بازه دو میلیارد و 100 میلیونی به دام افتاده و نوسان‌های ریزی در این بازه تجربه می‌کند. این کراس‌اوور امروز با نرخ دو روز اخیر، یعنی دو میلیارد و 40 میلیون تومان خرید و فروش شد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عماد جعفری، کارشناس بازار خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: بازار خودرو در هفته‌ای که گذشت با انتشار اخباری مبنی‌ بر تصویب واردات خودروهای کارکرده از سوی مجمع تشخیص بیش از پیش در رکود خود فرو رفت و با گذشت یک روز پس از تصویب این لایحه قیمت‌ها به‌ویژه در بازار خودروهای وارداتی افت زیادی تجربه کرد.

وی ادامه داد: برای مثال هیوندای i20 با مدل 2015 که به قیمت یک میلیارد تومان در بازار معامله می‌شد، پس از انتشار این خبر تنها در یک روز با افت 150 میلیون تومانی مواجه شد.

او درباره روند بازار خودرو در هفته آینده اظهار کرد: باتوجه به اینکه نرخ دلار، مدتی است که در ثبات به سر می‌برد و همچنین قیمت خودروهای تولیدی و مونتاژی از سوی شورای رقابت، همچنان در ابهام کامل است؛ بنابراین هفته آینده، هفته‌ای خواهد بود که بازار خودرو هرچه بیشتر در رکود خود فرو خواهد رفت.

جعفری ادامه داد: اصلی‌ترین دلیل رکود بازار نبود خریدار در وضعیت فعلی، خبر آزادسازی واردات خودروی دست دوم است. اما باید به این نکته توجه کرد که همه این‌ها تنها زمانی پاسخ‌گوی نیاز بازار خواهد بود که وزارت صمت، یک سازوکار و تعرفه درستی برای واردات این خودروها تعریف کند.

قیمت خودروهای داخلی

در بازار خودروهای داخلی، امروز تنها سه خودرو شامل نوسان شدند که یک خودرو از سایپا و دو خودروی دیگر متعلق به ایران خودرو بودند.

کوییک دنده‌ای S، که به عنوان جایگزین  پراید در بازار شناخته می‌شود، این هفته نوسانات میلیونی داشت ولی در نهایت با یک میلیون تومان کاهش نسبت به روز گذشته، در قیمت اول هفته خود یعنی 357 میلیون تومان متوقف شد.

پژو ۲۰۷i اتوماتیک، هاچ‌بک پرطرفدار اتوماتیک ایران خودرو با دو میلیون تومان کاهش قیمت در ایستگاه 748 میلیون تومان متوقف شد و احتمالا تا آغاز هفته بعد هم در این همین ایستگاه قیمتی باقی بماند.

تارا اتوماتیک، سدان خانوادگی ایران خودرو نیز با 3 میلیون تومان کاهش قیمت، به روند نزولی خود در بازار ادامه داد تا این هفته را به شکل کامل در روند کاهشی به پایان برساند.

قیمت خودروهای مونتاژی

بازار خودروهای مونتاژی پس از ریزش‌های نسبتا سنگین امروز در ثبات قرار گرفت. تنها دو خودرو این ثبات را بر هم زدند که هر دوی آنها نیز جزو پرفروش‌های بازار بودند.

ام‌وی‌ام X۲۲ Pro IE، که فیس لیفت ایکس22 محسوب می‌شود، به دلیل بازطراحی در قسمت جلو با استقبال زیادی مواجه شده است. این خودروی شکیل، اما نه چندان قدرتمند با کاهش قیمت پنج میلیون تومانی به قیمت یک میلیارد و پنج میلیون تومان رسید.

فیدلیتی پرایم ۵ نفره، کراس‌اوور خانوادگی گروه بهمن امروز با کاهش قیمت 30 میلیون تومانی به قیمت یک میلیارد و 650 میلیون تومان رسید تا پرچم‌دار بیشترین کاهش قیمت در بازار امروز باشد.

پیش‌بینی قیمت خودرو

بعد از کاهشی شدن روند بازار خودرو و سپس حاکم شدن رکود بر این بازار تنها عاملی که بر نوسانات بازار خودرو اثرگذار بود، قیمت دلار بود؛ اما در هفته‌ای که گذشت دلار هم هیچ تاثیری بر این بازار نداشت به نحوی که دلار برخی روزها مثل روز چهارشنبه افزایش یافت و حتی وارد کانال 50 هزار تومان شد، ولی قیمت‌ها در بازار خودرو همچنان به ریزش خود ادامه دادند.

بنابراین می‌توان گفت که بازار خودرو را با شاخصه‌‌های همیشگی نمی‌توان بررسی کرد و باید منتظر یک خبر شوکه‌کننده و قاطع برای مشخص شدن روند این بازار بود.

قیمت خودروهای داخلی

در بازار خودروهای داخلی طبق روال همیشه پراید پرچم‌دار بیشترین حجم معاملات است.

پراید 111 و 131، هر کدام به ترتیب با قیمت‌های 340 و 325 بدون هیچ‌گونه تغییر قیمتی در بازار معامله شدند تا نماد ثبات و در عین حال رکود در بازار باشند.

کوییک‌s، با افزایش قیمت چهار میلیون تومانی با قیمت 360 میلیون تومان معامله شد تا بعد از پراید دیگر جانشین سایپا در بازار پرفروش‌ها باشد.

سمند سورن پلاس، سدان خانوادگی و در عین حال اقتصادی و نسبتاً ایمن ایران‌خودرو با افزایش قیمت پنج میلیون تومانی با قیمت نهایی 595 میلیون تومان امروز در بازار معامله شد.

قیمت خودروهای مونتاژی

جکj4، که ارزان‎‌ترین مونتاژی بازار محسوب می‌شود با افزایش قیمت دو مییلون تومانی به دقیمت نهایی 802 میلون تومان رسید تا از چرخه ثبات و رکود بازار خود را خارج کند.

فیدلیتی پرایم ۵ نفره، دیگر خودروی مونتاژی بود که در بازار امروز تا به این لحظه دست‌خوش تغییر شده است، اما برخلاف محصول خودروسازان بم این خودرو با کاهش قیمت 30 میلون تومانی مواجه شد تا رکورد بیشترین نوسان رابه نام‌ خود ثبت کند و با قیمت یک میلیارد و 690 میلیون تومان در بازار معامله شود.

دیگر خودروهای مونتاژی نسبت به روزگذشته هیچ‌گونه نوسان یا تغییر قیمتی را تجربه نکردند.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته جاری

با توجه اینکه بازار در روزهای آغازین هفته در انتظار اخبار است نمی‌توان با قطعیت سخن گفت، اما احتمالاً بازار خودرو با توجه به خودروهای پرمعامله برای دیگر خودروها تعیین تکلیف کند. برای مثال در بازار داخلی‌ها پراید، کوییک و 206 تیپ 2 و در مونتاژی‌ها گروه mvm و فیدلیتی قیمت را برای دیگر خودروها مشخص خواهند کرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.