کد خبر : 27290 / /
/

قیمت طلا و سکه | قیمت طلا و سکه الان | قیمت طلا و سکه امروز

روز گذشته قیمت طلا و سکه در روند کاهشی قرار گرفت و این مغایر با افزایش محدود قیمت دلار بود. بر این اساس؟ قیمت طلا در طول معاملات افزایشی بود اما در پایان با کاهش قیمت سکه همراه شد.

قیمت طلا و سکه روند کاهشی شده. قیمت طلا و سکه همچنان کاهشی است. قیمت طلا و سکه مدام بالا و پایین می رود. قیمت طلا و سکه نوسان دارد. برای اطلاع قیمت طلا و سکه مطلب زیر را بخوانید.

قیمت طلا و سکه دیروز در روند کاهشی به کار خود پایان داد. اما سکه‌های بهار و گرمی با افزایش قیمت از روند کاهشی بازار تبعیت نکردند.

گفتنی است روز گذشته قیمت طلای جهانی کاهش داشت و در لحظه نگارش این گزارش این روند کاهشی کمی تعدیل شد و با قیمت ۱۹۳۶ دلار معامله می‌شد.

در جدول زیر قیمت طلا و انواع قطعات سکه در ساعت گشایش بازارها قابل مشاهده است.

کارشناسان اقتصادی روند رکودی بازار فلز زرد را مقطعی می‌دانند. آنها به ماه‌های محرم و صفر و نیز وسعت سرزمینی اشاره می‌کنند و معتقدند بازار طلای کشور به جهت پهناوری به صورت فصلی رونق یا رکود دارد. برای مثال در پاییز و بعد از فصل برداشت برنج معمولا استان‌های شمالی کشور بازارشان رونق دارد. در برخی استان‌ها که میوه دارند در بهار و تابستان بازارشان خوب است.

افزایش قیمت سکه‌های بهار و گرمی در روند کاهشی

دیروز ۱۶ مرداد قیمت سکه امامی ۵۰ هزار تومان کاهش داشت. این قطعه با قیمت  ۲۸ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان مبادله شد.

 

دیروز سکه بهار از دسته‌ سکه‌های افزایشی بود. این قطعه با افزایش ۱۱۳ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان مبادله شد.

نیم‌سکه و ربع سکه هر دو کاهش قیمت داشتند. نیم‌سکه با افت ۱۵۰ هزار تومانی با قیمت ۱۵ میلیون و ۵۰۰هزار تومان مبادله شد. ربع سکه نیز ۱۰۰ هزار تومان ارزانتر شد و به قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

 سکه گرمی افزایش ۵۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

برگشت حباب سکه بهار به کانال ۳ میلیونی

در طول معاملات دیروز قیمت طلا همواره افزایش داشت. اما در پایان معاملات بازار طلا به کاهش قیمت سکه همراهی کرد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با کاهش ۲۶ هزار تومانی  با قیمت ۱۰ میلیون و ۱۹۶ هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش هشت هزار و ۸۰۰ تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۵۱ هزار و ۶۰۰تومان معامله شد. دیروز طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۳۳۰ هزار تومان رسید.

روز گذشته حباب سکه همانند قیمت سکه‌ها روند متوازنی نداشت. سکه‌های امامی،  بهار و گرمی رشد حباب و باقی قطعات کاهش حباب داشتند. سکه امامی ۴۵ هزار تومان، سکه‌ بهار ۱۸۲ هزار تومان و سکه گرمی ۶۱هزار تومان افزایش حباب داشتند. حباب نیم‌سکه ۱۰۲ هزار تومان و ربع سکه ۷۶ هزار تومان کاهش داشتند.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در سومین روز هفته، نیم سکه با قیمت 15 میلیون و 600 هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، 50 هزار تومان از دیروز کمتر است. حباب نیم‌سکه نیز بدون تغییر خاصی نسبت به روز گذشته، روی چهار میلیون و 294 هزار تومان ایستاده است.

امروز ربع سکه، با نرخ 10 میلیون و 600 هزار تومان داد و ستد می‌شود که تغییر خاصی نسبت به دیروز نداشته. اما حباب آن نسبت به روز گذشته 27 هزار تومان افزایش یافته و روی رقم چهار میلیون و 947 هزار تومان قرار گرفته است.

سکه گرمی نیز بدون تغییری نسبت به روز گذشته، با قیمت شش میلیون و 250 هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه اما 62 هزار تومان افزایش داشته و به سه میلیون و 516 هزار تومان رسیده است.

روند کاهشی قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا بر خلاف روزهای گذشته روند کاهشی دارد. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را 70 درصد برای دلار و 30 درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

این روزها اونس روندی نوسانی دارد. طلای جهانی در 30 روز گذشته حدود 0.92 درصد رشد قیمت داشته است.

امروز اما قیمت طلا در بازارهای جهانی بر خلاف دو روز گذشته، نزولی است. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود 1,934.94 دلار رسیده، این به معنای افزایش حدود 0.46 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

افزایش قیمت طلا و سکه

قیمت دلار در بازار ایران امروز نوساناتی را تجربه کرد. دلار امروز بر خلاف روز گذشته روند افزایشی داشت اما بار دیگر در میانه‌های روز نزولی شد. این اتفاق روز گذشته نیز رخ داده بود. بازارساز روزهاست که تلاش می‌کند قیمت ارز را کنترل و کاهشی کند و به نظر می‌رسد بازار تسلیم خواست بازارساز شده است. همین روند بر قیمت طلا و سکه هم تا حدودی اثر گذاشته اما امروز تا لحظه تنظیم این خبر، قیمت طلا و سکه تا حدودی روند افزایشی خود را حفظ کرده است.

معامله‌گران بازار ارز، معتقدند اگر قیمت دلار امروز در هرات بالای مرز 49 هزار و 300 تومان را حفظ کند، می‌تواند روند افزایشی داشته باشد و خود را تا کانال 49 هزار و 600 تومان هم بالا بکشد. اما اگر دلار هرات به زیر این رقم برسد زیر پای دلار خالی می‌شود و دلار هرات می‌تواند وارد کانال 48 هزار تومان شود و به تناسب آن بر قیمت دلار تهران هم اثر بگذارد. دلار هرات امروز با قیمت 49 هزار و 350 تومان معامله شد. این نوسانات می‌تواند بر قیمت طلا و سکه هم اثر بگذارد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.