کد خبر : 27335 / /
/

قیمت طلا و سکه | قیمت طلا و سکه الان | قیمت طلا و سکه امروز

دیروز کاهش هزار تومانی قیمت دلار، در بازار طلا زلزله به راه انداخت و سکه‌های سنگین و طلا را مجبور به عقب‌نشینی کرد. این روند نزولی سایر قطعات سکه را نیز در آستانه برگشت به کانال پایین‌تر قرار داده است.

قیمت طلا و سکه روند کاهشی شده. قیمت طلا و سکه همچنان کاهشی است. قیمت طلا و سکه مدام بالا و پایین می رود. قیمت طلا و سکه نوسان دارد. برای اطلاع قیمت طلا و سکه مطلب زیر را بخوانید.

روز گذشته قیمت طلا و سکه با کاهش شارپی مواجه شد. بازار فلز زرد متعاقب ریزش هزار تومانی قیمت دلار، در روند نزولی قرار گرفت و سکه‌های سنگین و مثقال وادار به عقب‌نشینی به کانال‌های قیمتی پایین‌تر شدند.

در جدول زیر قیمت طلای ۱۸ عیار و انواع قطعات سکه در لحظه گشایش بازار امروز قابل مشاهده است.

اخبار، دستاویز سیاستگذار برای کاهش قیمت‌ها

اخبار منتشر شده در روزهای پایانی هفته گذشته مبنی بر آزادی زندانیان دو تابعیتی و دلارهای بلوکه شده، دو موضوع مهمی بودند که روند قیمت در بازارهای مالی را نزولی کردند. باید توجه داشت انتشار این اخبار همواره قیمت دلار و متعاقب آن طلا و سکه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پیش از این نیز هر جا که سیاستگذار قصد کاهش قیمت‌ها را داشت دست به دامن انتشار چنین اخباری می‌شد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند فعلا این اخبار می‌تواند روند قیمت در بازارهای مالی را به شکل مقطعی کاهش دهد، اما بازار برای حفظ این ریتم کاهشی، نیازمند اخبار تکمیلی در خصوص تایید خبرهای منتشر شده است.

سکه‌های سبک در مرز تغییر کانال

روز گذشته ۲۱ مرداد، سکه امامی بیشترین مقدار افت قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت. این قطعه با کاهش ۸۱۴ هزار تومانی یک پله سقوط کرد و با قیمت ۲۷ میلیون و ۷۳۷ هزار تومان مبادله شد. قیمت سکه بهار کاهش ۵۹۰ هزار تومانی داشت. این قطعه نیز به کانال قبل برگشت و با رقم ۲۴ میلیون و ۸۹۷ هزار تومان مبادله شد.

دیروز نیم‌سکه و ربع سکه با کاهش ۳۵۰ هزار تومانی در مرز تغییر کانال قرار گرفتند. نیم‌سکه با قیمت ۱۵ میلیون و ۵۰ و ربع سکه با رقم ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان مبادله شدند.

در نخستین روز هفته، سکه گرمی ۱۵۰ هزار تومان ارزان شد و در کف کانال ۶ میلیون تومانی قرار گرفت.

حباب سکه امامی ۵ میلیونی شد

روز گذشته قیمت طلا همانند سکه کاهش قابل توجهی داشت. هر مثقال طلا با ۲۱۱ هزار تومان کاهش، به کانال ۹ میلیونی برگشت و با قیمت ۹ میلیون و ۹۶۵ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۴۷ هزار تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۰۲ هزار تومان معامله شد. دیروز طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۲۶۹ هزار تومان رسید.

روز گذشته حباب سکه امامی یک پله عقب‌نشینی کرد و به کانال پنج میلیون تومانی برگشت. حباب سکه امامی ۲۱۳ هزار تومان، سکه بهار هفت هزار تومان، نیم‌سکه ۵۶ هزار تومان، ربع‌‌ سکه ۲۰۴ هزار تومان و سکه گرمی ۷۸ هزار تومان کاهش داشتند.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا با افزایش محدود یک دلاری با قیمت ۱۹۱۳ دلار معامله می‌شود.

سرپیچی سکه‌های گرمی و نیم از خانواده سکه‌ها

روز پنجشنبه ۱۹ مرداد روند قیمت سکه در قطعات سنگین کاهش محدودی داشت. سکه امامی با کاهش ۵۰ هزار تومانی با قیمت ۲۸ میلیون و ۵۵۱ هزار تومان مبادله شد. قیمت سکه بهار کاهش ۱۱۰ هزار تومانی داشت. این قطعه با رقم ۲۵ میلیون و ۴۹۱ هزار تومان مبادله شد.

در آخرین معامله هفته گذشته نیم‌سکه، ربع‌سکه و سکه گرمی بدون تغییر قیمت مبادله شدند. نیم‌سکه با قیمت ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز با رقم ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شدند.

رشد حباب سکه‌های امامی و ربع

روز پنجشنبه قیمت طلا نیز کاهش اندکی داشت. هر مثقال طلا با هفت هزار تومان کاهش به قیمت ۱۰ میلیون و ۱۷۸ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۴۹ هزار تومان معامله شد. در این روز طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۳۱۸ هزار تومان رسید.

۱۹ مرداد حباب تمام قطعات سکه کاهش داشت. حباب سکه‌ بهار با ۲۱۱ هزار تومان بیشترین افت حباب را در خانواده سکه‌ها داشت. در این روز حباب سکه امامی ۱۶۲ هزار تومان، نیم‌سکه ۵۶ هزار تومان، ربع‌سکه ۲۷ هزار تومان و سکه گرمی ۱۴ هزار تومان کاهش داشتند.

گفتنی است روز گذشته قیمت طلای جهانی کاهش داشت و در لحظه نگارش این گزارش این روند کاهشی کمی تعدیل شد و با قیمت ۱۹۳۶ دلار معامله می‌شد.

در جدول زیر قیمت طلا و انواع قطعات سکه در ساعت گشایش بازارها قابل مشاهده است.

کارشناسان اقتصادی روند رکودی بازار فلز زرد را مقطعی می‌دانند. آنها به ماه‌های محرم و صفر و نیز وسعت سرزمینی اشاره می‌کنند و معتقدند بازار طلای کشور به جهت پهناوری به صورت فصلی رونق یا رکود دارد. برای مثال در پاییز و بعد از فصل برداشت برنج معمولا استان‌های شمالی کشور بازارشان رونق دارد. در برخی استان‌ها که میوه دارند در بهار و تابستان بازارشان خوب است.

افزایش قیمت سکه‌های بهار و گرمی در روند کاهشی

دیروز ۱۶ مرداد قیمت سکه امامی ۵۰ هزار تومان کاهش داشت. این قطعه با قیمت  ۲۸ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان مبادله شد.

 

دیروز سکه بهار از دسته‌ سکه‌های افزایشی بود. این قطعه با افزایش ۱۱۳ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان مبادله شد.

نیم‌سکه و ربع سکه هر دو کاهش قیمت داشتند. نیم‌سکه با افت ۱۵۰ هزار تومانی با قیمت ۱۵ میلیون و ۵۰۰هزار تومان مبادله شد. ربع سکه نیز ۱۰۰ هزار تومان ارزانتر شد و به قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

 سکه گرمی افزایش ۵۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

برگشت حباب سکه بهار به کانال ۳ میلیونی

در طول معاملات دیروز قیمت طلا همواره افزایش داشت. اما در پایان معاملات بازار طلا به کاهش قیمت سکه همراهی کرد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با کاهش ۲۶ هزار تومانی  با قیمت ۱۰ میلیون و ۱۹۶ هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش هشت هزار و ۸۰۰ تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۵۱ هزار و ۶۰۰تومان معامله شد. دیروز طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۳۳۰ هزار تومان رسید.

روز گذشته حباب سکه همانند قیمت سکه‌ها روند متوازنی نداشت. سکه‌های امامی،  بهار و گرمی رشد حباب و باقی قطعات کاهش حباب داشتند. سکه امامی ۴۵ هزار تومان، سکه‌ بهار ۱۸۲ هزار تومان و سکه گرمی ۶۱هزار تومان افزایش حباب داشتند. حباب نیم‌سکه ۱۰۲ هزار تومان و ربع سکه ۷۶ هزار تومان کاهش داشتند.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در سومین روز هفته، نیم سکه با قیمت 15 میلیون و 600 هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، 50 هزار تومان از دیروز کمتر است. حباب نیم‌سکه نیز بدون تغییر خاصی نسبت به روز گذشته، روی چهار میلیون و 294 هزار تومان ایستاده است.

امروز ربع سکه، با نرخ 10 میلیون و 600 هزار تومان داد و ستد می‌شود که تغییر خاصی نسبت به دیروز نداشته. اما حباب آن نسبت به روز گذشته 27 هزار تومان افزایش یافته و روی رقم چهار میلیون و 947 هزار تومان قرار گرفته است.

سکه گرمی نیز بدون تغییری نسبت به روز گذشته، با قیمت شش میلیون و 250 هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه اما 62 هزار تومان افزایش داشته و به سه میلیون و 516 هزار تومان رسیده است.

روند کاهشی قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا بر خلاف روزهای گذشته روند کاهشی دارد. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را 70 درصد برای دلار و 30 درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

این روزها اونس روندی نوسانی دارد. طلای جهانی در 30 روز گذشته حدود 0.92 درصد رشد قیمت داشته است.

امروز اما قیمت طلا در بازارهای جهانی بر خلاف دو روز گذشته، نزولی است. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود 1,934.94 دلار رسیده، این به معنای افزایش حدود 0.46 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

افزایش قیمت طلا و سکه

قیمت دلار در بازار ایران امروز نوساناتی را تجربه کرد. دلار امروز بر خلاف روز گذشته روند افزایشی داشت اما بار دیگر در میانه‌های روز نزولی شد. این اتفاق روز گذشته نیز رخ داده بود. بازارساز روزهاست که تلاش می‌کند قیمت ارز را کنترل و کاهشی کند و به نظر می‌رسد بازار تسلیم خواست بازارساز شده است. همین روند بر قیمت طلا و سکه هم تا حدودی اثر گذاشته اما امروز تا لحظه تنظیم این خبر، قیمت طلا و سکه تا حدودی روند افزایشی خود را حفظ کرده است.

معامله‌گران بازار ارز، معتقدند اگر قیمت دلار امروز در هرات بالای مرز 49 هزار و 300 تومان را حفظ کند، می‌تواند روند افزایشی داشته باشد و خود را تا کانال 49 هزار و 600 تومان هم بالا بکشد. اما اگر دلار هرات به زیر این رقم برسد زیر پای دلار خالی می‌شود و دلار هرات می‌تواند وارد کانال 48 هزار تومان شود و به تناسب آن بر قیمت دلار تهران هم اثر بگذارد. دلار هرات امروز با قیمت 49 هزار و 350 تومان معامله شد. این نوسانات می‌تواند بر قیمت طلا و سکه هم اثر بگذارد.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.