کد خبر : 27621 / /
/

قیمت طلا و سکه | قیمت طلا و سکه الان | قیمت طلا و سکه امروز

ثبات قیمت دلار بالاخره شکست و دلار وارد محدوده قیمتی 49 هزار و 800 تومان شد. با افزایش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه چه مسیری را طی کرد؟

افزایش قیمت دلار سبب رشد 100 تا 300 هزار تومانی قیمت انواع سکه در بازار شد. اما این رشد چنان نبود که بازار طلا و سکه کانال عوض کند.

قیمت طلا امروز به گرمی دو میلیون 370 هزار تومان رسید که نسبت به روز قبل افزایش 37 هزار تومانی در هر گرم داشت. قیمت سکه امامی هم با حدود 250 هزار تومان افزایش به 28 میلیون و 400 هزار تومان رسید. قیمت سکه بهار آزادی هم با رشد 210 هزار تومانی به 25 میلیون و 600 هزار تومان رسید.

قیمت نیم سکه و ربع سکه هم با رشد 200 هزار تومانی به ترتیب به 15 میلیون و 300 و 10 میلیون و 300 هزار تومان رسید. قیمت سکه گرمی هم امروز وارد کانال 6 میلیون تومان شد.

مروری بر روند قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد بازار طلا و ارز هنوز رشد قیمت دلار را جدی نگرفته‌اند چون علی رغم رشد 500 تومانی قیمت دلار، قیمت طلا رشد چندانی نداشت. این مساله نشان می‌دهد مسیر طلا و دلار یکسان نیست و بازار فلزات زرد رنگ هنوز به مسیر دلار برنگشته است.

البته این نخستین باری نیست که بازار فلزات زرد رنگ به تحولات بازار ارز واکنش چندان زیادی نشان نمی‌دهد. چون در موارد پیشین هم چنین اتفاقی تکرار شده است و می‌توان گفت تبعیت بازار سکه از بازار ارز بیشتر است. اما بازار طلا با احتیاط بیشتری حرکت می‌کند.

اما روند بازار طلا و سکه چگونه است؟ تجربه‌های قبلی نشان داده بازار طلا و سکه تنها در مواقعی تحت تاثیر جدی بازار ارز قرار می‌گیرد که این اسکناس کانال قیمتی عوض کند. به عبارتی اگر دلار بتواند کانال 50 هزار تومان را پس بگیرد، احتمال رشد قیمت طلا و سکه و تغییر کانال این فلزات گرانبها هم وجود دارد. اما اگر دلار به زیر محدوده 49 هزار و 500 تومان بر گردد باید منتظر کاهش قیمت طلا و سکه باشیم.

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.