کد خبر : 27789 / /
/

قیمت دلار | قیمت دلار الان | قیمت دلار امروز

در سه روز گذشته بازار ارز به دلیل تعطیلات بسته بود و قیمت دلار نوسان چندان بالایی نداشت. اگرچه معامله‌ای در بازار ارز انجام نمی‌شد اما قیمت دلار تغییرات اندکی را ثبت کرد.

در چند روز گذشته معاملات نقدی دلار در بازار آزاد متوقف شده بود اما قیمت دلار فردایی در بازار حدود ۴۹ هزار و ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان بود.

در چند روز گذشته قیمت دلار چندین بار برای ورود به کانال ۵۰ هزار تومان خیز برداشته اما توان ورود به این کانال را نداشته است. از خرداد ۱۴۰۲ تاکنون قیمت دلار در محدوده کانال ۴۹ هزار تومان به ثبات رسیده و تغییر کانال نداده است.

اکنون هم معامله‌گران می‌گویند اگر قیمت دلار بتواند خود را بالای محدود ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان نگه دارد احتمال ورود به کانال ۵۰ هزار تومان وجود دارد. اما اگر دلار به زیر این رقم برسد احتمال برگشت قیمت تا محدوده ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان قوت می‌گیرد.

اما به گفته کارشناسان دلار در چند ماه گذشته نشان داده که در کف قیمتی قرار دارد. به عبارتی قیمت ۴۹ هزار تومان کف قیمت دلار است و احتمال کاهش بیشتر قیمت دلار بسیار کم است. مگر اینکه اخبار سیاسی که در هفته گذشته شنیده می‌شد جدی شود و مذاکرات هسته‌ای از سر گرفته شود. البته صرف از سرگیری مذاکرات هم نمی‌تواند قیمت دلار را کاهشی کند و بازار برای ریزش قیمت نیاز دارد که این مذاکرات به نتیجه نهایی برسد. تنها در این صورت است که می‌توان امید داشت قیمت دلار به زیر این قیمت برسد و رکورد کاهشی جدیدی را ثبت کند.

معامله‌گران معتقدند که دولت در شرایط کنونی تنها با سرکوب قیمت توانسته قیمت دلار را در این محدوده نگه دارد. برخی از کارشناسان می‌گویند موضوع خبردرمانی و شوک‌های بازدارنده قیمتی در کوتاه‌مدت بر بازار ارز اثرگذار است. این در حالی است که کف قیمت دلار محدوده ۴۹ هزار تومانی است و در میان‌مدت و محدوده زمانی ۶ ماهه این اسکناس کانال‌های بالاتر قیمت را می‌بیند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.