کد خبر : 28621 / /
/

​دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت با بیان این‌که موضوع اختصاص سهام عدالت به نوزادان مطرح نیست، گفت: پیگیری‌ها برای دریافت سود سهام عدالت و واریز مرحله نخست آن به حساب مشمولان ادامه دارد.

 

سهام عدالت سال 99 آزاد شد. سهام عدالت به دو روش مستقیم و غیر مستقیم است. سهام عدالت جاماندگان قرار است اعطا شود. شرایط ثبت نام سهام عدالت برای جاماندگان را اینجا دنبال کنید. ثبت‌نام مشمولان جدید سهام عدالت در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار گرفته است.

سهام عدالت

مهدی حاجی‌وند با ابراز این که "طرح توزیع سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ تاکنون در کشور در حال اجراست"، گفت: با پایان یافتن مهلت ۱۰ساله تسویه اقساط سهام عدالت از محل سود سالیانه، چند سالی است که این سود به حساب مشمولان واریز می‌شود.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت افزود: در این راستا امسال نیز قرار است سود سهام عدالت در دو نوبت به حساب مشمولان واریز شود که نوبت نخست آن تا پایان آذرماه و نوبت بعدی هم تا پایان سال خواهد بود.

وی در خصوص آخرین خبرها از توزیع سود سهام عدالت در سال جاری اظهار داشت: با پایان یافتن فصل مجامع، بیشتر شرکتهایی که بخشی از سهام آنها در قالب سهام عدالت به مشمولان واگذار شده است و به آنها شرکت‌های سرمایه‌پذیر گفته می‌شود، تمام یا بخشی از سود مجامع خود را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه واریز کرده‌اند و برای شرکت‌های باقیمانده نیز نامه‌نگاری و پیگیری‌ها انجام شده است و در مرحله دریافت سود مجامع از این شرکت‌ها هستیم.

حاجی‌وند تصریح کرد: تلاش می‌شود طبق وعده داده‌شده بخش نخست سود سهام عدالت تا پایان آذرماه به حساب مشمولان واریز شود.

نکاتی در مورد شماره شبای بانکی دارندگان سهام عدالت

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت با بیان این که به‌خلاف یارانه نقدی که به حساب سرپرست خانوارها واریز می‌شود، سود سهام عدالت به حساب افراد واریز خواهد شد، گفت: سهامداران برای دریافت سود سهام عدالت نباید اقدام خاصی انجام دهند، نباید به جایی مراجعه کنند و نباید مبلغی را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: سود سهام عدالت طبق روال معمول سال‌های گذشته به حساب دارندگان این سهام واریز می‌شود و در صورتی شماره شبای نادرست درج شده باشد، و یا مواردی چون حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، اعلام شماره حساب شخص دیگر، ارزی بودن حساب بانکی و یا مسدود بودن حساب رخ داده باشد، سهامداران عدالت نباید منتظر دریافت سود باشند.

حاجی‌وند اضافه کرد: بر این اساس لازم است این دسته از سهامداران با مراجعه به سامانه سجام اقدام به درج شماره شبای جدیدی کنند که مشمول موارد ذکرشده نباشد.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: مشکل‌دار بودن حساب بانکی و عدم واریز سود سهام عدالت، منجر به از میان رفتن سود نخواهد شد و در صورتی که افراد اقدام به درج شماره شبای بانکی خود کنند، سود سهام عدالت به حساب آنها واریز می‌شود.

اختصاص سهام عدالت به نوزادان مطرح نیست

حاجی‌وند همچنین در خصوص خبری که برخی از رسانه‌ها با عنوان افزایش سهام عدالت نوزادان مطرح کرده‌اند، گفت: مطابق ماده ۱۱ قانون جوانی جمعیت، وزارت اقتصاد و دارایی برای متولدین سال ۱۴۰۰ به بعد، باید مبلغی را جهت سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سهامی قابل معامله (ETF) اختصاص دهد، که این مطلب به‌اشتباه این گونه برداشت شده که این سهام، همان سهام عدالت است.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت افزود: در زمان حاضر هیچ‌گونه ثبت‌نامی برای اختصاص سهام عدالت به مشمولان جدید وجود ندارد و لازم است هموطنان عزیز خبرهای مرتبط با سهام عدالت را از رسانه‌های رسمی پیگیری کنند.

منبع: تسنیم

یکی از دغدغه‌های وراث متوفیان سهام عدالت در طول ۱۸ سال گذشته تعیین تکلیف انتقال سهام بود انتقال سهامی که بارها وعده راه‌اندازی سامانه آن داده شده بود تا این که سرانجام رئیس سازمان بورس مجید عشقی اعلام کرد: سامانه انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به نام "میراث" آماده رونمایی شد.

در ادامه هم معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد:  رونمایی از سامانه تسهیم هوشمند و انتقال مکانیزه دارایی متوفیان سهام عدالت به وراث ایشان (سامانه میراث) دغدغه حدود ۱۵ میلیون نفر را حل و فصل می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ درگذشته اند، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری شرکت‌های کارگزاران بتوانیم برگ زرین دیگری را در ارائه خدمات به جامعه سهامداری رقم بزنیم.

حسنلو گفت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در سال‌های گذشته تجارب ارزشمندی را با صنعت کارگزاری پشت سرگذاشته که از جمله آن‌ها می‌توان به احراز هویت حضوری و غیر حضوری به صورت الکترونیکی در سامانه سجام و فروش سهام عدالت در سال ۹۹ اشاره کرد.

معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۴۴ میلیون نفر در سامانه سجام ثبت نام کرده اند که این موضوع برای شرکت‌های کارگزاری یک فرصت ویژه را شکل داده است، گفت: در موضوع تقسیم قهری سهام عدالت به وراث نیز مجددا یک فرصت نهفته برای کارگزاران به وجود می‌آید و با توجه به این که بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار متوفی سهام عدالت در ایران وجود دارد.  

او با اعلام اینکه اجرای طرح انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث بر اساس زمانبندی و سال فوت آن‌ها خواهد بود، افزود: شرکت سپرده گذاری مرکزی در ادامه مسیر تحول دیجیتال خود با رونمایی از سامانه (میراث) در روزهای آتی تقسیم هوشمند و انتقال مکانیزه دارایی متوفیان سهام عدالت به وراث را به صورت الکترونیک انجام می‌دهد و پیش بینی می‌کنیم تا قبل از پایان سال جاری انتقال سهام عدالت همه متوفیان به وراث تعیین تکلیف شود.

حسنلو تصریح کرد: شرکت سپرده گذاری مرکزی در فرایند تسهیم و انتقال هیچ گونه پیامکی از سرخط‌های شماره دار و بدون ماسک ارسال نمی‌کند و از نظر ما این پیامک‌ها بی اعتبار است و مردم نباید به این پیامک‌ها توجه کنند.

معاون سمات گفت: وراث سهام عدالت برای دریافت جدول زمان بندی و تشکیل پرونده به درگاه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir و برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای این طرح ملی به سایت اینترنتی شرکت سپرده گذاری مرکزی به نشانی www.csdiran.ir مراجعه کنند.

حالا خبرها از برگزاری دهمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی حاکی از آن است که سامانه میراث در حاشیه این نمایشگاه فردا رونمایی می‌شود.

در ادامه هم مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی محمد باغستاتی در اختیار داشتن برگه انحصار وراثت و سجامی بودن یکی از وراث را از مهم‌ترین مدارک برای مراجعه به شرکت‌های کارگزاری اعلام کرد و گفت: افراد حتما باید سجامی باشند و برگه انحصار وراثت رو داشته باشند./ باشگاه خبرنگاران جوان

 ارزش سهام عدالت در نیمه آبان 1402 افزایش یافت | سهام عدالت شما چقدر می ارزد؟

ارزش سهام عدالت به ویژه در سالهای اخیر که بحث فروش سهام عدالت داغ شده، حائز اهمیت بیشتری شده است. ارزش سهام عدالت برای برگه های پانصد هزار تومانی با برگه های یک میلیون تومانی متفاوت است. ارزش سهام عدالت به طور روزانه دچار تغییر می شود. در ادامه تازه ترین ارزش سهام عدالت برگه های مختلف را خواهید خواند.

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۳ میلیون و ۵۱۳ هزار و ۷۵۳ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۶۵ هزار و ۴۶۶ تومان معادل ۰.۴ درصد افزایشی شد. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۲۵۱ تومان رسیده است.

همچنین امروز شاخص کل بورس در دومین روز متوالی صعودی شد، شاخص با افزایش بیش از ۱۷ هزار واحدی جایگاه ۲ میلیون و ۱۶ هزار واحد را دوباره فتح کرد؛ بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۰.۸۸ درصد تقویت شد.

به نوشته صفحه اقتصاد، در این روز به ترتیب نماد‌های پارسان، وغدیر، شپدیس، فارس و کگل بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل رشد بازار سرمایه شدند.

در مقابل نماد‌های سفار و سدشت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.