کد خبر : 28763 / /
/

​دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در یک پیشرفت پیشگامانه دستگاهی اختراع کرده‌اند که می‌تواند ذهن را بخواند. آنها از یک اسکنر مغزی همراه با هوش مصنوعی استفاده کردند تا بتواند افکار را پی در پی به صورت گفتاری ترجمه کرده و در نهایت تصمیمات و تخیل افراد را نیز آشکار کند.

به نقل از تلگراف، یکی از مزایای این فناوری جدید کمک به معلولان است، به عنوان مثال افرادی که فلج هستند و یا توانایی صحبت خود را از دست داده‌اند، می‌توانند از این تکنولوژی برای انتقال صحبت خود و برقراری ارتباط با دیگران استفاده کنند. 

از مزایای دیگر این تکنولوژی می‌توان به یادگیری موثرتر دانش آموزان با استفاده از چگونگی ردیابی درک دانش آموز از یک موضوع و ارائه آموزش‌های مفیدتر اشاره کرد. همچنین از هیجان انگیزترین قسمت‌های آن می‌توان به توسعه انواع جدیدی از بازی‌های ویدیویی و تجربه واقعی افراد در بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد.

در کنار تمامی این مزیت‌ها برخی نگرانی‌ها در رابطه با این موضوع وجود دارد، چرا که اگر دستگاه‌های ذهن خوان از امنیت کاملی برخوردار نباشند ممکن است هک شوند و برخی اطلاعات مهم به روش‌های مختلفی توسط سارقین مورد استفاده قرار بگیرد. 

منبع: خبر فوری

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.