کد خبر : 2582 / /
/

برای خریداران و دارندگان رمزارزها که بیش از یک سال نحوه خرید و کار با کرپتوکارنسی‌ها را آموخته‌اند، تکانه‌های مقطعی در مسیر پر نوسان نرخ برابری دلار و ارزهای دیجیتال، کاملا بدیهی به نظر می‌رسد.

اسکات مینِرد مدیر ارشد شرکت گوگنهایم با اشاره به اینکه  قیمت بیت کوین در طولانی‌مدت صعودی خواهد بود به CNBC گفت: اصلاح قیمتی اخیر ممکن است شروعی برای اصلاحات شدیدتر باشد و حتی ممکن است قیمت این ارز تا ۲۰ هزار دلار هم کاهش یابد اما احتمال می رود طی سال‌های آینده تا ۶۰۰ هزار دلار صعود کند. قیمت بیت کوین در سال های اخیر با رشد بسیار زیادی به همراه بوده است.در ادامه گزارش کاملی از قیمت بیت کوین در بازار ارائه خواهد شد. قیمت بیت کوین را به صورت لحظه ای با ما دنبال کنید. در ادامه برای اطلاع از قیمت بیت کوین با ما همراه باشید.

بازار رمزارزها پس از سیاست‌های مالیاتی بایدن که ناشی از فشارهای سفته‌بازان وال استریت و فدرال رزرو، گارد حمایتی ۶۰  هزار دلاری بیت کوین را از دست داد. با این حال این دهمین باری است که در سال جاری میلادی با فشارهای دولتی در آمریکا و اروپا بازار ارزهای دیجیتال به پرچمداری بیت کوین دچار تزلزل می‌شود و پس از چندی دوباره رکوردشکنی می‌کند.

قیمت بیت کوین افزایش یافت

قیمت بیت کوین

ارزش بازار این رمزارزها در حال عبور از ۲ تریلیون دلار است که از مجموع ارزش دارایی‌هایی کمپانی‌های بزرگ نظیر اپل و هایپرلوپ، بیشتر شده است. این افزایش نقدینگی رسوب یافته در بازار ارزهای دیجیتال، باعث شده است که در نهایت باعث رشد ارزش رمزارزها و به طور بیت کوین خواهد شد. با این حال در هفته گذشته، بیت کوین حدود ۱۲ درصد از ارزش خود را از دست داد ولی در نقطه مقابل آن اتریوم، حدود ۲ درصد افزایش ارزش داشته است.

برآوردی که از میانگین ارزش این دو پرچمدار بازار کرپتوکارنسی‌ها به دست می‌آید این است که شوک ناشی از سیاست‌های مالیاتی دولت ایالات متحده بر بازار یاد شده فروکش خواهد کرد و به علت عرضه بدون پشتوانه بسته ۱/۹ تریلیون دلاری مصوبه کنگره آمریکا، باز هم نرخ برابری ارزهای دیجیتال در برابر دلار افزایش خواهد و به نظر می‌رسد که دلار در پایان سال جاری میلادی به پایین‌ترین ارزش خود در دو دهه اخیر خواهد رسید.

چالشی برای بانک‌های مرکزی

مهمترین چالش پیش روی سیاستگذاران بانکی جهان و به طور خاص، بانک مرکزی آمریکا این خواهد بود که کرپتوکارنسی‌ها علاوه بر تثبیت در کارکرد حفظ ارزش به عنوان یکی از وظایف ذاتی پول، در حال تبدیل به وسیله مبادله هستند و بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده کالاهای مصرفی، خرده‌فروشی‌های فیزیکی و دیجیتال، برخی از صنایع سنگین، خطوط هواپیمایی و کشتی‌رانی و در نهایت بسیاری از هتل‌ها، رمزارزها را به عنوان پول به رسمیت شناخته‌اند و ویزا نیز از آن‌ها پشتوانه می‌کند. تداوم این رویه به طور طبیعی منجر به افزایش تقاضا برای ارزهای دیجیتال خواهد شد و در نتیجه دوباره با فرآیند افزایش قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها مواجه خواهیم شد

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.