کد خبر : 21116 / /
/

در حال حاضر کوییک در بازار ۱۹۹ میلیون تومان و کوییک R در حدود ۲۰۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

قیمت پراید روند کاهش گرفت. قیمت پراید دچار رکود است. قیمت پراید به نتیجه مذاکرات گره خورده است. قیمت پراید تحت تأثیر اخبار واردات خودرو قرار دارد. قیمت پراید افت کرده است.

کاهش قیمت پراید و سای خودروها

بازار خودرو، شرایط را زیر سایه اخبار مربوط به مذاکرات احیای برجام، قیمت دلار و واردات خودرو می‌گذراند، خبرهایی که هر کدام به نوبه خود می‌تواند بازار را در مسیر تازه‌ای وارد کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آن‌طور که در روند بازار مشاهد می‌شود، بازار خودرو همچنان در مسیر کاهشی حرکت می‌کند، به طوری که کوییک افت یک میلیون تومانی و کوییکR ریزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

در حال حاضر کوییک در بازار ۱۹۹ میلیون تومان و کوییک R در حدود ۲۰۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

در این میان، قیمت پراید بدون تغییر بود و پراید ۱۱۱ به قیمت ۲۰۳ میلیون تومان و پراید ۱۳۱ حدود ۱۸۳ میلیون تومان به فروش رفت.

این در شرایطی است که محصولات پژو با کاهش قیمت مواجه شد. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۳۹۹ در طول یک هفته گذشته ۲ میلیون تومان و مدل ۱۴۰۱ آن نیز ۳ میلیون تومان ارزان شد.

بیشتر بخوانید: سقوط آزاد قیمتی در بازار خودرو/ آخرین قیمت تیبا، دنا، رانا و پراید

اگر برجام به نتیجه نرسد ایران از کدام کشورها می تواند خودرو وارد کند؟

در این میان، بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت دناپلاس دنده‌ای ۵ میلیون تومان ریزش کرده و به حدود ۴۷۵ میلیون تومان رسیده است. دناپلاس مدل ۱۴۰۰ هم ۲ میلیون تومان ارزان شده و در بازار ۳۷۸ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است.

اما تارا دنده‌ای ۲ میلیون تومان کاهش قیمت پیدا کرده و در بازار ۴۲۸ میلیون تومان قیمت دارد. ساینا دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ هم یک میلیون تومان ارزان شده و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است.

تحلیلگران بازار خودرو معتقدند کاهش قیمت دلار از ۳۲ هزار تومان به زیر ۳۰ هزار تومان و خوش‌بینی نسبت به مذاکرات برجامی را می توان مهم‌ترین عامل کاهش قیمت ها در بازار آزاد دانست.

البته در انتهای هفته و باپاسخ آمریکا به پیشنهادات ایران در خصوص توافق هسته‌ای، نگرانی از آینده برجام افزایش یافته و خبرهای ضد و نقیضی در این خصوص منتشر شده است. ابن در شرایطی است که پنج‌شنبه شب گذشته،‌ سوم شهریور ماه هم آیین نامه واردات خودرو پس از تاخیر دو ماهه منتشر شد. حالا باید دید برآیند این عوامل چه تاثیری بر بازار خودرو خواهد گذاشت.

قیمت پراید و تیبا و پژو

تیبا هاچ‌بک‌پلاس هم‌اکنون در محدوده ۲۱۰ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ مانند روز گذشته، ۲۹۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۵۵ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک هم امروز در قیمت ۵۷۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پاتل همچنین گفت که دولت بایدن با وضع هر گونه شرطی بین اجرای مجدد برجام و توقف تحقیقات آژانس در رابطه با تعهدات قانونی ایران مخالف است.

برنامه های فدرال رزرو آمریکا برای کنترل نرخ تورم از طریق افزایش نرخ بهره هنوز تأثیر قابل‌توجهی بر صنعت خودروی این کشور نداشته است. دلیل این مساله را باید در گسترش تقاضا برای استفاده از خودروی شخصی به جای حمل و نقل عمومی در دوران همه‌گیری ویروس کرونا جست و جو کرد.

2 شرط ریزش قیمت خودرو 

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت خودرو در بازار تحت تاثیر امید به نهایی شدن مذاکرات احیای برجام و همچنین از سرگیری واردات خودرو روند نزولی به خود گرفته است.

شیب ریزش قیمت خودرو تندتر می شود؟

برخی از کارشناسان پیش بینی می کنند چنانچه اخبار واضح تری از احیای توافق نامه برجام مخابره شود یا سیاست گذار خودرویی بعد از حدود چهار سال قفل را از در ورود خودرو به کشور بردارد و شاهد حضور محصولات جدید در بازار خودرو باشیم، شیب کاهش قیمت ها تندتر نیز خواهد شد.

قیمت خودرو در آمریکا صعودی شد

بنا به گزارش اکوایران، در شرایطی که قیمت خودرو در بازار ایران مسیر کاهشی را می پیماید شاهد هستیم که قیمت خودرو در بازار ایالات متحده آمریکا روندی صعودی به خود گرفته است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط موسسه J.D. Power  میانگین قیمت معاملات در بازار خودروی آمریکا به رکورد ۴۶ هزار دلار می‌رسد که ۱۱.۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

انتظار می‌رود قیمت خودروهای جدید ایالات‌متحده در ماه آگوست به دلیل تقاضای بالا علیرغم افزایش نرخ‌های بهره به بالاترین حد خود برسد.

رمزگشایی از گران شدن قیمت خودروها در آمریکا

افزایش قیمت محصولات تولیدی شرکت های خودروساز در بازار آمریکا را می توان به دو دلیل دانست. دلیل اول رشد نرخ تورم در این کشور است و دلیل دیگر نیز کاهش تیراژ تولید خودرو به دلیل محدودیت های ناشی از بیماری کویید – 19  و همچنین مشکل تامین قطعات الکتریکی یا همان ریز تراشه ها است.

این دو چالش گریبان خودروسازان رادر آمریکا گرفته و اجازه نمی دهد تا آنها به برنامه ریزی های خود برای تولید و عرضه عمل کنند.  

کمبود موجودی در انبار خودروسازان آمریکا

همچنین کمبود موجودی انبار خودروسازان در ایالات متحده آمریکا فروش خودروهای جدید را محدود کرده است. کارشناسان موسسه J.D. Power می گوید که انتظار می‌رود خرده‌فروشی خودروهای جدید در ماه آگوست به ۹۸۰ هزار و ۴۰۰ دستگاه برسد که ۲.۶ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

برنامه های فدرال رزرو آمریکا برای کنترل نرخ تورم از طریق افزایش نرخ بهره هنوز تأثیر قابل‌توجهی بر صنعت خودروی این کشور نداشته است. دلیل این مساله را باید در گسترش تقاضا برای استفاده از خودروی شخصی به جای حمل و نقل عمومی در دوران همه‌گیری ویروس کرونا جست و جو کرد.

عرضه خودرو با مشکل روبرو می شود؟

توماس کینگ از کارشناس موسسه J.D. Power می گوید: انتظار می‌رود در ماه سپتامبر، محدودیت‌های یاد شده ادامه یابد و عرضه خودرو به بازار همچنان با مشکل مواجه شود.

 به رغم محدودیت عرضه خودرو در بازار آمریکا موسسه J.D. Power و موسسه LMC Automotive همچنین پیش‌بینی فروش جهانی خودروهای سبک در سال ۲۰۲۲ را با نزدیک به یک میلیون دستگاه به حدود ۸۱.۸ میلیون دستگاه افزایش دادند که دلیل آن نیز احیای بازار چین است و پیش‌بینی می‌شود نسبت به سال گذشته ۸ درصد رشد فروش داشته باشد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.