کد خبر : 21120 / /
/

رییس سازمان بیمه تامین اجتماعی کشور خبر داد که طرح افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از شهریورماه اجرایی می‌شود.

افزایش حقوق بازنشستگان بالاخره نهایی شد. از اوایل سال خبر افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد و حتی در جلسات دولت رقم افزایش حقوق به 57 درصد رسید. اما خبری از افزایش حقوق بازنشستگان نبود. افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان نیز باطل شد. مبلغ حقوق بازنشستگان شهریور تغییر میکند. 

حقوق بازنشستگان و کارمندان افزایش می‌یابد

شفقنا- سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم با اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان گفت: افزایش حقوق صورت می‌گیرد ولی اینکه منابع چگونه تامین شود مشخص نیست و این افزایش حقوق نباید منجر به افزایش تورم شود.

به‌گزارش شفقنا، آقای علی بهادری جهرمی پیش از ظهر امروز در حاشیه سفر به استان مرکزی در اراک و در جمع خبرنگاران با اشاره به گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دولت و شهدای گلگون کفن ترور در کشور اظهار داشت: امیدواریم که دولت با حمایت جدی‌تر  از ظرفیت‌های نخبگانی و نیروی انسانی مناطق مختلف در جهت حل مسائل این کشور و مرز و بوم هرچه بیشتر و بهتر  فعال‌تر پویا باشد و بهره‌مند شود.

وی بیان کرد: طی هشت سال منتهی به شهریور 1400 حجم نقدینگی در کشور هشت برابر شد یعنی از 460 هزار میلیارد تومان به بیش از چهار هزار هزار میلیارد تومان رسید و این حجم نقدینگی تورم زیادی را به وجود آورده که این تورم مستمر وجود دارد چراکه این نقدینگی وجود خارجی دارد و تا زمانی که نتوان نقدینگی را هدایت کرد و به سمت رشد اقتصادی جهتش داد رشد این تورم وجود دارد و تورمی که استمرار پیدا کرده سبب می‌شود قدرت خرید مردم و بازنشستگان کاهش پیدا کند.

آقای جهرمی ادامه داد: خدا را شاکریم در حوزه بازنشستگان تامین اجتماعی همچنین کارمندانی که حداقل بگیر بودند چه در حوزه کارمندان و چه در حوزه کارگران افزایش 57درصدی اتفاق افتاد که این افزایش حقوق بی‌سابقه بود و بیشتر از میزان تورم بود و به نوعی می‌تواند جبران کننده بخشی از فشاری باشد که تورم در سه الی چهار سال اخیر به مردم وارد کرده است.

وی اضافه کرد: جبران هزینه‌های زندگی برای سایر سطوح کارمندان کمتر اتفاق افتاده بود که اخیرا سازمان اداری استخدامی و سازمان برنامه و بودجه در خصوص فرمتی به توافق رسیدند به جهت اینکه به میزانی بتوانند تعدیل کنند و افزایش حقوقی را برای کارمندان و بازنشستگان داشته باشند ولی جزئیات این توافق هنوز نهایی نشده و در جلسات هیئت دولت و جلسات ستاد هماهنگی اقتصادی در حال بحث است.

وی خاطرنشان کرد: اصل اینکه  کمکی در سقف منابع شود مورد پذیرش همه دولت مردان است بنابراین افزایش حقوق صورت می‌گیرد ولی اینکه منابع چگونه تامین شود مشخص نیست و این افزایش حقوق نباید منجر به افزایش تورم شود چون اگر افزایش حقوق داشته باشیم ولی به واسطه خلق پول افزایش داشته باشد مانند سیستم و روال و فرایند معیوب گذشته می‌شود که با خلق پول تورمی ایجاد می‌کنیم که این افزایش حقوق مستهلک می‌شود و عملا افزایش حقوقی ایجاد نشده است.

آقای بهادری جهرمی عنوان کرد: بنابراین باید چکش‌کاری صورت گیرد و میزان افزایش حقوق به گونه‌ای باشد که تورم‌زا نباشد و منابع آن پیش‌بینی شود و در کوتاه مدت بتواند به جمع‌بندی نهایی برسد و خبرخوشی برای  کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری باشد.

وی بیان کرد: مهمترین دستاورد دولت در میان مردم بودن و برداشتن فاصله بین مردم و دولت که ما با پشت میز نشستن این فاصله را حس نکنیم و در دل مردم و در میان مردم و در کوچه خیابان‌های کشور چه می‌گذرد و از سوی دیگر مردم مشکلات و مسائل کشور را احساس نکنند که این یکی از معضلات اساسی ما در  دوره‌های گذشته بود که خداروشکر این دولت با جهت‌گیری جدی و گفتمانی که برای دولت حاکم است و خود را متعلق به مردم می‌داند و مردم را حاکمان اصلی کشور می‌داند تا حدودی بطرف شده البته این مسیر باید مستمر و همچنین از سوی همه مقامات با جدیت پیش‌رود تا حلال مشکلات مردم کشور باشد چراکه اگر مردم میدان‌دار امور باشند به طور حتم مشکلات حل می‌شود.

وی تصریح کرد: البته از دستاوردهای حوزه سلامت به ویژه کاهش چشم‌گیر فوتی‌های کرونایی که در شهریور 1400 با آمار فوتی 700 هزار نفر در روز مواجه بودیم که از اینگونه مواهب الهی نباید غافل باشیم که آن هم نتیجه با هم بودن و در کنار هم بودن و حضور مردم در صحنه است که اگر مردم از تزریق واکسن استقبال نمی‌کردند و با سیاست‌های دولت همکاری و همیاری نداشتند به طور قطع این دستاوردها محقق نمی‌شد.

افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان در سال 1401

رییس سازمان بیمه تامین اجتماعی کشور خبر داد که طرح افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از شهریورماه اجرایی می‌شود.

رییس سازمان بیمه تامین اجتماعی کشور گفت: مصوبه شورای‌عالی کار درباره افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شده و از سوی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سازمان تأمین اجتماعی به منظور اجرا از شهریورماه امسال ابلاغ شده است.

میرهاشم موسوی روز پنجشنبه افزود: طبق مصوبه‌ای که توسط وزرای عضو هیات امنا تامین اجتماعی ابلاغ‌ شده از شهریور پرداخت ۳۸ درصد افزایش حقوق براساس احکام جدید به بازنشستگان پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین در حوزه توسعه خدمات غیرحضوری نیز جزو برنامه های اولویت‌ دار ماست که خدمات سازمان تامین اجتماعی از ۳۰ مورد به ۴۲ مورد افزیش یافته و خدمات غیرحضوری بیشتر شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.