کد خبر : 21195 / /
/

قیمت خودرو صفر داخلی امروز دوشنبه، ۷ شهریور ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

قیمت پراید روند کاهش گرفت. قیمت پراید دچار رکود است. قیمت پراید به نتیجه مذاکرات گره خورده است. قیمت پراید تحت تأثیر اخبار واردات خودرو قرار دارد. قیمت پراید افت کرده است.

قیمت خودرو صفر داخلی روز دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز دوشنبه، ۷ شهریور ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

قیمت پراید

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز امروز با قیمت ۴۰۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۷ اتومات هم با دو میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۶۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک‌پلاس هم‌اکنون در محدوده ۲۱۰ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ در قیمت ۲۹۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۵۵ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک هم امروز شش میلیون تومان نسبت به روز گذشته افزایش قیمت داشت. این خودرو اکنون در قیمت ۵۸۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

اما در این میان خودروی پژو پارس اتوماتیک به ۴۵۳ میلیون تومان رسید.

بازار خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز جمعه، چهارم شهریور ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز جمعه، چهارم شهریور ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود.

دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز امروز با قیمت ۴۰۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۷ اتومات هم با قیمت ۶۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

ریزش قیمت خودروهای چینی در بازار | این خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک‌پلاس هم‌اکنون در محدوده ۲۱۰ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ مانند روز گذشته، ۲۹۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۵۵ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک هم امروز در قیمت ۵۷۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: تقریبا از دیروز (پنج‌شنبه) صبح به دلیل انتشار اخبار ناامیدکننده از مذاکرات، قیمت‌ها رو به افزایش است. این افزایش هم در بازار ارز و هم در بازار خودرو قابل مشاهده است. به نظر می‌رسد انتشار نتیجه نهایی برجام همچنان زمان‌بر و فرسایشی باشد. حتی فکر نمی‌کنم تا هفته آینده نیز خبر قطعی از نتیجه مذاکرات منتشر شود.

او درباره واردات خودرو نیز بیان کرد: واردات خودرو هم که قرار بود از شهریور ماه اجرایی شود، به آذر ماه موکول شد. این مساله نیز روی بازار خودرو و قیمت‌ها بی‌تاثیر نخواهد بود. من فکر می‌کنم قیمت‌ها تا پایان هفته اندکی افزایش شود. چون اکنون در بازار عرضه و تقاضا تقریبا هماهنگ است و اینگونه نیست که بگوییم تقاضا بیشتر است. پس بیشترین موضوعی که قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، برجام و بحث واردات است.

کراس اوور ارزان قیمت سایپا با این ویژگی ها جای پراید را می گیرد؟ 

گجت نیوز نوشت: اولین کراس اوور ملی یعنی سایپا آریا با قابلیت های جدید در نمایشگاه تحول صنعت به نمایش گذاشته شد. در ادامه، عکس و ویدیوی این خودرو را مشاهده می‌کنید.

سایپا آریا با قابلیت های جدید

سایپا آریا به عنوان اولین کراس اوور ملی مدت‌ها قبل توسط نارنجی‌پوشان جاده مخصوص رونمایی شد، اما هنوز هم شاهد عرضه آن به بازار ایران نیستیم و مشخص نیست این اتفاق چه زمانی رخ می‌دهد. سایپا آریا روی پلتفرم SP۱۰۰ ساخته شده و در واقع همان شاهین در قامت کراس اوور خواهد بود. حالا نیز در جریان نمایشگاه تحول صنعت خودرو، سایپا این کراس اوور را با قابلیت‌های جدید در معرض عموم قرار داده است.

در این نسخه از آریا، قابلیت‌هایی مثل گیربکس CVT، سانروف و سیستم هشدار عابر پیاده را اضافه کرده است تا شاهد خودروی آپشنال‌تری باشیم. همانطور که گفتیم، این خودرو روی پلتفرم SP۱۰۰ ساخته شده که یک پلتفرم چند منظوره است و خودروهای در کلاس‌های مختلف روی آن توسعه داده خواهد شد. پیش از این، سایپا شاهین روی این پلتفرم طراحی و عرضه شد و آریا نیز به عنوان یک کراس اوور ملی، دومین محصول این پلتفرم خواهد بود.

سایپا آریا با قابلیت های جدید

سایپا آریا از نظر مشخصات فنی تفاوتی نسبت به شاهین ندارد و از این نظر حرف‌های زیادی برای گفتن نخواهد داشت. این خودرو به پیشرانه ۱۴۹۷ سی‌سی ۴ سیلندر ۸ سوپاپ توربوشارژ مجهز شده است که حداکثر تا ۱۴۰ اسب بخار قدرت در ۵۰۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. نیروی تولیدی نیز توسط گیربکس سی وی تی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و حداکثر سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. بعید است این پیشرانه توربوشارژ M۱۵TC بتواند انتظارات را برآورده کند و از طرفی، پیشرانه‌های توربوشارژ دردسرهای زیادی برای نگهداری دارند. با این حال سایپا وعده داده که به زودی یک پیشرانه سه سیلندر ۱۲ سوپاپ توربو که توسط کارخانه تیوان ساخته می‌شود را روی آریا قرار خواهد داد که حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد.

سایپا آریا با قابلیت های جدید

از جمله امکانات و آپشن‌های سایپا آریا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سانروف، تریم داخلی با روکش چرم، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم کمکی برقی فرمان، ورود و استارت بدون کلید، سنسور نور و چراغ‌های اتوماتیک، صندلی‌های تاشوی عقب، سیستم کنترل فشار باد تایرها، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، بلوتوث، دوربین عقب، دو کیسه هوا، ترمزهای دیسکی عقب و جلو، ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمز کمکی اضطراری BAS، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و سراشیبی، رهیاب ماهواره‌ای، دی لایت یا چراغ‌های روشنایی در روز، چراغ مشایعت تا منزل، شیشه بالابر و آینه‌های جانبی برقی با سیستم تاشو برقی، نشانگر وضعیت دنده‌ها، سیستم ضد سرقت یا ایموبیلایزر، کامپیوتر سفری، هشدار صوتی و تصویری نبستن کمربند ایمنی، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس.

همچنین گفته می‌شود در آینده، نسخه فول‌آپشن‌تر آریا با امکانات اضافه‌ای مثل کیسه هوای جانبی، سامانه کنترل کشش و پایداری الکترونیکی، صندلی برقی راننده، کروز کنترل، رینگ‌های بزرگتر و نمایشگر بزرگتر عرضه خواهد شد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.