کد خبر : 10620 / /
/

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری متهم تحصیلکرده ای خبر داد که علاوه بر موبایل قاپی با طراحی سایت جعلی از متقاضیان رشته های پزشکی کلاهبرداری می کرد.

 

سارق گوشی قاپ جاعل حرفه ای از آب در آمد.

 معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری متهم تحصیلکرده ای خبر داد که علاوه بر موبایل قاپی با طراحی سایت جعلی از متقاضیان رشته های پزشکی کلاهبرداری می کرد.

سرهنگ کارآگاه "علی کنجوریان" در توضیح این خبر بیان داشت: شهریور امسال زن جوانی به اداره 18 پلیس آگاهی پایتخت مراجعه  و از سرقت گوشی تلفن همراهش توسط مردان موتورسواری شکایت کرد.

به گزارش رکنا، وی عنوان کرد: با شکایت زن جوان تحقیقات آغاز شد و در ادامه شاکی مجدد به اداره آگاهی مراجعه کرد و اطلاعات جدیدی از سارقان در اختیار پلیس قرار داد.

سرقت دو برادر تحصیلکرده

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران  ابراز داشت: شاکی گفت، زمانی که گوشی تلفن همراهم به سرقت برده شد، در حال ارسال پیامک بودم به همین دلیل قفل صفحه کلید گوشی ام باز بود. به همین دلیل مردان موتورسوار پس از سرقت گوشی، از طریق گوشی تلفن همراهم به تلفن شوهرم پیام داده و درخواست پول کردند و شماره کارتی هم برای واریز پول به من دادند.

سرنخی از متهمان

در ادامه بررسی ها کارآگاهان به بررسی شماره کارت بانکی پرداختند که مشخص شد شماره کارت متعلق به حسابی زن میانسالی آمد و پس از دستگیری، زن میانسال منکر شد و ادعا کرد که در حال عبور از آنجا بوده است.

سرهنگ کنجوریان افزود: همان زن میانسال گوشی تلفن همراهی بود که استعلامات پلیسی حکایت از سرقتی بودن آن داشت. از سویی زن میانسال آدرس دروغین در رابطه با محل زندگی اش اعلام کرده بود که در تحقیقات آدرس حقیقی منزل او بدست آمد. در ادامه تحقیقات کارآگاهان پی بردند که زن میانسال دو پسر جوان دارد که یکی از آنها به نام امیر سابقه کیفری جعل و قاپ زنی در پرونده خود دارد.

دستگیری سارق سابقه دار

در بازرسی از خانه زن میانسال تعدادی مدارک جعلی شامل مدارک جعلی هولوگرام دار، کارت های عابر بانک جعلی، مدارک تحصیلی جعلی، کارت معافیت جعلی، کارت ثبت نام در رشته های مختلف جعلی ... و تعدادی گوشی مسروقه که یکی از آنها متعلق به زن جوان بود کشف شد.

وی گفت: با کشف مدارک، با دستور قضائی امیر بازداشت شد. متهم جوانی که لیسانس هنر از دانشگاهی معتبر داشت و تسلط زیادی به فتوشاپ دارد.

سرهنگ کنجوریان ادامه داد: در ادامه تحقیقات کارآگاهان اداره 18 پلیس آگاهی پایتخت پی بردند که متهم با ایجاد سایت هایی به نام های مهاجرانه و کیمیا تحصیل، صفحه اینستاگرامی علم 24 و کانال تلگرامی علم 24 و چند کانال دیگر اقدام به جذب افرادی که قصد قبولی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه آزاد را داشتند را شناسایی کرده و با دریافت مبالغی و ایجاد سایت جعلی، آنها را به صورت واهی و دروغین در رشته مورد نظر ثبت نام می کردند. در یکی از موارد آنها از دختر جوانی 160 میلیون تومان دریافت کرده بودند. طبق مدارک بدست آمده در مخفیگاه متهم تا کنون 10 شاکی شناسایی شده و همدست متهم جوان نیز دستگیر شد.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان گفت: متهمان در تحقیقات به سرقت 20 گوشی تلفن همراه اعتراف کرده و بررسی ها برای شناسایی سایر مال باختگان از سوی کارآگاهان اداره 18 ادامه دارد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.