کد خبر : 23637 / /
/

ورق پانچ یکی از مهمترین و پرکاربردترین مصالح مورد نیاز در صنعت ساختمان سازی است. ورق پانچ نوعی ورقه‌ی فلزی است که به دنبال انجام عملیات پانچ روی ورق فلزی‌ است. به تعبیر دیگر، یک فرآیند شکل‌دهی فلزات است که در آن با استفاده از دستگاه پرس به ورقه نیرو وارد می شود و طی آن قطعات فلزهای مختلف را با استفاده از دستگاه های مخصوص و به شکل های متفاوت برش می‌دهند.

آهن اسپات در ادامه علاوه بر بیان کاربرد‌ها و مشخصات انواع ورق پانچ ، با معرفی وب سایت آهن اسپات، شما را با بهترین شیوه خرید و استعلام قیمت لحظه‌ای ورق پانچ آشنا کرده و کار بسیاری از پیمانکاران صنعتی و ساختمانی را در خرید این محصولات پرکاربرد آسان می‌کند. 

ورق پانچ چیست؟

 همانطور که گفتیم ورق پانچ، نوعی ورق فلزی است که با ایجاد تعداد بسیاری از حفره در اشکال مختلف روی سطح آن تولید و پانچ می‌شوند. پانچ این ورق‌ها معمولا به دو روش دستی یا با استفاده از دستگاه CNC انجام می‌گیرد. حفره‌های موجود سطح این ورق‌ها، در شکل‌های مربع، دایره، ستاره ای و لوزی روی این ورق‌ها ایجاد می شوند، اما به طور معمول پرکاربردترین نوع ورق پانچ ،در مدل دایره ای است.

ویژگی‌های ورق پانچ

سطح جلویی این ورق، خاصیت ضد لغزشی دارد و از استحکام بسیار بالایی در برابر انواع خوردگی و اکسید آهن برخوردار است. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت آهن اسپات تمامی مشخصات موردنیاز در مورد ویژگی‌های ورق پانچ را به دست بیاورید. در ادامه به دیگر ویژگی‌های این ورق می‌پردازیم:

  1.  ورق پانچ عملکرد بسیار خوب صوتی دارد و می‌تواند انواع ارتعاشات را کنترل نماید. 
  2.  این محصول  از نظر سایز و اشکال، تنوع بسیار بالایی دارد.
  3. ورق پانچ می‌تواند انواع اشعه از جمله اشعة خورشید را مهار کند. 
  4.  با استفاده از ورق پانچ می‌توانید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید.
  5.  یکی دیگر از ویژگی‌های این ورق ضدزنگ بودن و مقاوم در برابر خوردگی است.
  6.  ورق پانچ مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت و ضربه نیز دارد.

ابعاد ورق پانچ

 ورق پانچ باتوجه‌به این که چه جنسی داشته باشد و در کدام کارخانه تولید شده باشد سایز و ابعاد متفاوتی دارد. ابعاد و سایزهای پُرکاربرد این نوع ورق، عبارت‌اند از:

  • ورق پانچ سیاه به دلیل این که از ورق سیاه تولید می‌شود، ضخامت بسیار متنوعی دارد؛ معمولاً از ۰.۲ تا ۲۰۰ میلی‌متر متغیر است.
  • ورق پانچ گالوانیزه هم با ضخامت ۰.۲ تا ۸ میلی‌متر ساخته می‌‌شود.
  • ورق پانچ روغنی تنوع کمی دارد و در ضخامت‌‌های ۰.۵ تا ۱.۵ میلی‌متر تولید می‌‌شود.

ورق پانچ نما از کجا بخریم؟

انواع ورق پانچ

ورق‌های پانچ مشبک بر اساس مواد سازنده آن‌ها به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند که در ادامه به بررسی مختصر از آن‌ها می‌پردازیم:

ورق پانچ فولادی

  این نوع ورق پانچ از ورق‌های فولادی نورد گرم یا سرد تولید می‌شود. برای درک تفاوت روش نورد گرم و سرد می‌توان به ورق پانچ سیاه اشاره کرد که این ورق پانچ با ورق نورد گرم تولید شده است و مقاومت بیشتری در برابر ضربه و دما دارد در حالی که ورق پانچ نورد سرد، خواصی متفاوتی مانند مقاومت در برابر فرسایش و رطوبت دارد.

ورق پانچ استیل

 یکی از پرکاربردترین و رایج‌ترین ورق پانچ‌های موجود در صنعت ورق پانچ استیل است که علت اصلی آن، مقاومت بسیار بالای آن در برابر خوردگی است. یکی از ویژگی‌های بسیار برجستة این نوع ورق پانچ، مقاومت بالای آن است  که همین امر باعث شده در صنایع، آب، نفت، نیروگاه، صنایع غذایی و دارویی، گاز و ... بسیار پرکاربرد و پرتقاضا باشد.

ورق پانچ آج‌دار

ورق پانچ آج‌دار، نوعی از ورق فولادی است که برآمدگی‌ها و آج‌هایی در سطح خود دارد. ورق آج‌دار،  ویژگی منحصر به فردی در ایجاد اصطکاک دارد و از سرخوردن افراد و اشیاء جلوگیری می‍‌کند. این نکته، بسیاری از مشکلات صنعتی و غیرصنعتی را حل می‌کند. از ورق‌های پانچ آجدار در بخش‌هایی مانند راه‌سازی، ساخت پله‌های فرار اضطراری، دستگاه‌های صنعتی و ساخت ماشین‌آلات، زیاد استفاده می‌شود. همچنین نوعی از ورق‌های آج‌دار، ورق‌های شیروانی هستند که کاربرد‌های بسیار زیادی دارند. 

ورق پانچ رنگی

نوعی از ورق‌های گالوانیزه به نام ورق‌های رنگی (ahanspot.com/cat/sheets/color/ )هستند که این نوع ورق پانچ که به کمک پوشش رنگ الکترواستاتیک پوشانده شده است و در رنگ‌های گوناگونی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. همچنین علاوه بر مقاومت بالای آن، به دلیل وجود رنگ‌های گوناگون دارای زیبایی خارق‌العادة است.

ورق پانچ نما

کاربردهای ورق پانچ

ورق پانچ با توجه به ظاهر خود، کاربردهای ویژه‌ای دارد. مواردی که در ادامه‌ی این بخش بررسی می‌شوند، رایج‌ترین کاربردهای ورق پانچ هستند:

  • ورق پانچ شده یکی از بهترین ابزار‌ها برای ایجاد یک سایبان به همراه تهویه هوا است که بیشتر بعنوان  یک صفحه سایه در برابر آفتاب استفاده می شود. استفاده از این ورق‌ها باعث کاهش بسیار زیاد انرژی گرمایشی و تهویه می‌شود. همچنین  این ورق در انواع مختلف دیواره و سقف‌های آسانسور و ...  کاربرد همچنین ورق پانچ نما در اجرای نمای سازه‌های معماری و عمرانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • در صنایع خودروسازی از ورق پانچ برای تولید قطعات خودروهای سبک‌وسنگین، ماشین‌آلات استفاده می‌شود که می‌توان به ساخت انواع فیلترهای هوا و روغن، شبکه‌های تهویه و خنک‌کن، موتور تهویه در ماشین‌آلات سنگین، گریل‌های رادیاتور و ... اشاره کرد.
  • ورق پانچ در صنایع غذایی اهمیت بسیار زیادی دارد و در این صنعت در ساخت انواع ماشین‌های خشک‌کن حبوبات، میوه و سبزی‌ها، ماشین‌آلات دانه‌بندی مواد غذایی، صفحات بو دادن انواع دانه‌های قهوه، صنایع پرورش ماهی و انواع آبزیان، ساخت محفظه جهت کندوهای زنبور و ... کاربرد‌های فراوانی دارد.

استعلام قیمت و خرید ورق پانچ

قیمت این ورق‌ها به عواملی مانند جنس ورق، ابعاد آن، ضخامت ورق، پانچ‌های ایجاد شده روی ورق، فرایند تولیدی، دستگاهی که برای ایجاد پانچ بر روی ورق‌ها مورداستفاده قرار گرفته است، شرکت تولیدکننده و نوسانات بازار بستگی دارد.

برای خرید ورق، راه‌های زیادی وجود دارد؛ اما استفاده از بسترهای آنلاین همچون آهن اسپات، سریع‌تر و مطمئن‌تر است. در این پلتفرم می‌توانید ورق پانچ را از کارخانه‌های مختلف تولیدکننده استعلام کنید. همچنین با بررسی مداوم قیمت‌ها، امکان تحلیل بازار و خرید با بهترین قیمت برای شما فراهم خواهد شد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.