کد خبر : 23795 / /
/

تکنولوژی‌های الکترونیکی در حوزه خودرو می‌تواند تاثیر زیادی بر این بازار داشته باشد و باعث ایجاد تحولی جدی در این صنعت گردد؛ تحولی که ZF به دنبال آن است.

 

 به گزارش تجارت امروز؛ "فریدریشسهافن آگ" یا همان ZF   در حال ارائه درایوهای الکتریکی جدید برای خودروهای سواری و خودروهای تجاری سبک است. این جدیدترین نسل از درایوهای الکترونیکی به دلیل نوآوری های متعدد در سطح قطعات و سیستم، چگالی توان و کارایی انرژی را افزایش می دهد. اینها شامل طراحی فشرده درایوها، الکترونیک قدرت و استفاده صرفه جویی در منابع از مواد است که باعث پایداری بیشتر تولید درایوها می شود.

 

درایو الکتریکی جدید ZF برای خودرو

درایوهای الکترونیکی جدید ZF با مفهوم مدولار خود، از سازندگان خودرو در سفارشی‌سازی برقی‌سازی بیشتر کل مدل‌هایشان پشتیبانی می‌کنند. برای مشتریان نهایی، فناوری‌های جدید راندمان بالاتر، قدرت بیشتر و زمان شارژ کوتاه‌تر را ارائه می‌دهند.

نسل جدید درایوهای الکتریکی ZF بر اساس یک مفهوم کلی مدولار با موتور الکتریکی، اینورتر، انتقال و نرم افزار یکپارچه است. مهندسان برنامه ZF با سطح بالایی از تخصص رابط و دانش برای استراتژی های رانندگی، می توانند نیازهای مشتری را به طور کامل برآورده کنند. با این حال، گروه همچنین اجزای نوآورانه را به صورت جداگانه ارائه می دهد، که راه حل سیستمی خود مبتنی بر آن است.

به لطف رابط های داخلی پیچیده، طراحی جدید و بسیار جمع و جور اجازه می دهد تا با کمی تلاش، سازگاری های سیستم یا اجزا را انجام دهند. علاوه بر این، طراحی دارای استحکام ساختاری بسیار بالایی است که رفتار نویز برتر را ممکن می‌سازد.

دکتر اوتمار شارر، رئیس بخش توسعه فناوری‌های ZF از تاثیرات این درایور بر خودرو می‌گوید

نسل جدید درایوهای الکترونیکی ZF به عنوان یک سیستم کامل از سال 2025 در بازار موجود خواهد بود. این درایورها می‌تواند یک تحول بزرگ برای صنعت و تجارت بازار خودرو ZF قطعات جداگانه را زودتر وارد تولید سری خواهد کرد. نوآوری های زیر در سطح مؤلفه سهم خود را در سیستم کلی پیشرفته ایفا می کند:

الکترونیک قدرت عمل متعادل کننده بین درجه بالایی از یکنواختی اجزا و سازگاری بالا را مدیریت می کند. شخصی سازی در سطح تراشه انجام می شود: یک اینورتر ZF با ساختار مجزا با سوئیچ های نیمه هادی قدرت مجزا ساخته شده است. این مدولار بودن مقیاس پذیری عملکرد بهتری را نسبت به ماژول های قدرت پیچیده ارائه می دهد. علاوه بر این، "فناوری بسته گسسته" ZF به انواع کمتری از قطعات نسبت به استفاده از ماژول های برق معمولی نیاز دارد.

ZF با یک موتور الکترونیکی جدید و بسیار یکپارچه، چگالی توان را در مقایسه با فناوری موجود در بازار افزایش می‌دهد. یک مفهوم خنک کننده جدید و یک فناوری سیم پیچ جدید نقش تعیین کننده ای را در اینجا ایفا می کند. با توجه به مفهوم خنک کننده جدید، ZF اجازه می دهد تا روغن به طور مستقیم در اطراف میله های مسی جریان یابد - دقیقاً در نقطه ای که بیشترین گرما در حین کار تولید می شود. چنین خنک کننده بسیار کارآمدی با وزن و فضای نصب یکسان عملکرد را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. توان پیوسته موتور الکتریکی تا 85 درصد حداکثر توان افزایش می یابد.

استاتر E-Motor  خودرو با سیم پیچ بافته جدید

علاوه بر این، استفاده از خاک‌های کمیاب سنگین را می‌توان تا حد زیادی کنار گذاشت، و بنابراین می‌توان موتور الکترونیکی را پایدارتر تولید کرد. فناوری سیم پیچ بافته توسعه یافته توسط ZF، توسعه بیشتر سیم پیچ گیره مو، فضای نصب را در مجموع 10٪ کمتر می کند. سر سیم پیچ به تنهایی حدود 50 درصد کوچکتر از روش های معمولی است. این بدان معنی است که حدود 10٪ مواد خام کمتری فرآوری می شود.

ZF با گیربکس کاهش کواکسیال جدید خود، دانش خود را در گیربکس های سیاره ای به نسل بعدی درایوهای الکتریکی منتقل می کند. دو چرخ دنده سیاره ای یکپارچه نه تنها نسبت محور مورد نظر را ایجاد می کنند، بلکه عملکرد دیفرانسیل کاملاً یکپارچه را نیز شامل می شوند. در مقایسه با مفاهیم متداول افست، راه حل جدید وزن و فضای نصب مورد نیاز را بدون به خطر انداختن کارایی، نویز و لرزش کاهش می دهد.

دنده دیفرانسیل یکپارچه خودرو

مبدل های ولتاژ بالا (مبدل های DC-DC) نقش اصلی را در درایوهای الکتریکی پیل سوختی ایفا می کنند. آنها ولتاژ خروجی پایین و افت شدید ولتاژ در بار بالای پیل های سوختی را جبران می کنند. مبدل جدید ولتاژ بالا از پلت فرم الکترونیک قدرت ZF، که برای کاربردهای خودروهای سواری و وسایل نقلیه تجاری توسعه یافته است، از نظر کارایی دارای بالاترین ارزش 99.6٪ است.

شما می‌تواند آخرین اخبار صنعت خودرو را در صفحه خودرو پایگاه خبری تجارت امروز بخوانید.

 

برچسب ها : خودرو,بازار خودرو,تکنولوژی,تجارت امروز

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.