کد خبر : 4310 / /
/

قیمت جدید دلار و یورو در صرافی ملی اعلام شد.

قیمت دلار در بازار امروز

بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی ۲۲۳۹۰۳ ریال اعلام شد. قیمت خرید دلار در این صرافی نیز ۲۱۹۴۶۹ ریال تعیین شد.

قیمت یورو نیز برای فروش ۲۷۳۱۸۵در صرافی‌ ملی ریال اعلام شده؛ نرخ خرید یورو نیز در این صرافی ۲۶۷۷۷۵ ریال قیمت خورده است

قیمت دلار

​در سومین روز هفته، نوسان‌گیران به بازار هجوم آوردند، ولی از اواخر روز از بازار عقب‌نشینی کردند.

روز دوشنبه، با افزایش فعالیت نوسان‌گیران به سرعت مرز ۲۳ هزار تومانی از دست رفت و اسکناس آمریکایی حتی تا محدوده ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان رشد کرد. با این حال، از اواخر روز،‌ میزان فروش‌ها بیشتر شد و دلار ساعت ۴ بعدازظهر به محدوده ۲۳ هزار و ۱۵۰ تومان رسید. این قیمت ۱۶۰ تومان بیشتر از روز یکشنبه بود، ولی با سقف روز دوشنبه ۱۵۰ تومان فاصله داشت. به گفته فعالان، در صورتی که نوسان‌گیران می‌توانستند قیمت دلار را بالای ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومان نگه دارند، احتمال رشد اسکناس آمریکایی طی روزهای بعد بالاتر می‌رفت. با این حال، با توجه به برگشت دلار به زیر ۲۳ هزار و۲۰۰ تومان می‌توان گفت که حمله نوسان‌گیران در روز سوم هفته، به نتیجه نرسید.

دو نیمه متفاوت در قیمت دلار

قیمت دلار

در روزی که دلار دچار رفت و برگشت قیمتی شد، سکه نیز به سقف ۱۰ میلیون و ۲۰۰هزار تومانی خورد و برگشت. فلز گرانبهای داخلی بعدازظهر روزدوشنبه با قیمت ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت که ۷۰ هزار تومان بالاتر از روز یکشنبه بود. این اتفاق در حالی رخ داد که سکه در مقاطعی از روز دوشنبه با قیمت ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان نیز معامله شد. به گفته فعالان در صورتی که دلار روز سه شنبه بالای مرز ۲۳ هزار تومانی باقی نماند، احتمال افت بیشتر در بازار سکه وجود خواهد داشت.

بیشتر فعالان بازار اعتقاد داشتند که دلیل اصلی رشد دلار در ابتدای روز دوشنبه اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در غروب یکشنبه بود. آنتونی بلینکن در گفت‌وگو با شبکه خبری ‌ای‌بی‌سی نیوز عنوان کرد، ایران می‌داند چه اقداماتی را باید برای برنامه هسته‌ای خود انجام دهد، اما هنوز ندیده‌ایم که آیا ایران آماده تصمیم‌گیری برای انجام کاری است که باید انجام دهد. این اظهارات بلینکن موجب شد که در معاملات پشت خطی روز یکشنبه میزان خریدها به یکباره افزایشی شود و دلار به بالای مرز ۲۳ هزار تومانی برگردد.

تصور معامله‌گران از اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا این بود که ایران باید شروطی را بپذیرد تا آمریکا به تعهدات خود بازگردد. این در حالی است که معامله‌گران از اظهارات مقامات ایرانی این‌گونه برداشت می‌کنند که اساسا آمریکا از برجام خارج شده است و به همین دلیل، ایالات‌متحده است که باید به تعهدات خود بازگردد. به عنوان مثال، وزیر امور خارجه ایران در واکنش به صحبت‌های همتای آمریکایی خود عنوان کرد، لغو تحریم‌های ترامپ یک الزام حقوقی و اخلاقی- و نه یک اهرم مذاکراتی- است. برداشت معامله‌گران از صحبت‌های وزرای خارجه دو کشور این بود که همچنان اختلافاتی در مذاکرات هسته‌ای وجود دارد و بهتر است به همین دلیل بخشی ازخریدهای خود را انجام دهند. با این حال، یک خبر سمت فروشندگان دلار را تقویت کرد.

متغیر کاهشی انتهای وقت دلار

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در نشست خبری از تمدید تفاهم درباره تداوم بازرسی و راستی‌آزمایی آژانس درخصوص برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی به مدت یک ماه دیگر (تا سوم تیر ) خبر داد. این خبر موجب شد که به یکباره سمت و سوی انتظارات در بازار ارز تا حدی تغییر کند و تعداد فروشندگان در بازار بالا برود. به گفته فعالان، این خبر برای معامله گران به معنای آن بود که ایران قصد دارد با جدیت مذاکرات را دنبال کند و ممکن است طی هفته‌های آینده در صورتی که آمریکا کارشکنی نکند، برجام احیا شود. امید به لغو تحریم‌ها موجب شد که کمی خریداران از بازار عقب‌نشینی کنند. با این حال، بازار همچنان نسبت به حصول توافق اطمینان ندارد و همین عامل موجب شد که حداقل در روز دوشنبه، قیمت دلار به زیر مرز ۲۳ هزار تومانی بازنگردد

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.