کد خبر : 5183 / /
/

قیمت یورو بازار آزاد بر خلاف یورو سنا کاهش یافت و باعث شد شکاف بین این دو نرخ به کمتر از ۱ درصد برسد. عرضه یورو متشکل به ۷۱ هزار کاهش یافت که از هفتم فروردین سابقه نداشت.

روند قیمت دلار در بازار

قیمت متوسط دلار در بازار متشکل ارزی نسبت به روز چهارشنبه تغییری نداشت و روی ۲۳ هزار و ۳۶۴ تومان باقی ماند. دلار سنا ۳۴ تومان رشد کرد و روی ۲۳ هزار و ۶۰۹ تومان قرار گرفت. بر خلاف دلار سنا قیمت دلار در بازار آزاد ۱۶۰ تومان کاهش یافت و روی ۲۴ هزار و ۲۰ تومان ایستاد. در نتیجه این تغییرات اندازه شکاف بین قیمت دلار سنا و بازار آزاد به ۱.۷ درصد کاهش یافت. علاوه بر این حجم عرضه دلار بازار متشکل نسبت به روز گذشته ۵۳ درصد کاهش یافت و روی رقم ۴ میلیون و ۲۶۱ هزار قرار گرفت.

قیمت دلار

روند قیمتی و عرضه یورو

در بازار یورو روند حرکتی بازار آزاد با سامانه سنا و بازار متشکل متفاوت بود. قیمت متشکل ۱۷۲ تومان رشد کرد و روی ۲۸ هزار و ۶۵۵ تومان قرار گرفت. قیمت سنا ۲۲۳ تومان افزایش یافت و روی ۲۸ هزار و ۹۵۷ تومان ایستاد، اما قیمت بازار آزاد ۷۶ تومان پایین آمد و روی ۲۹ هزار و ۲۳۱ تومان قرار گرفت. در نتیجه شکاف بین قیمت سنا و بازار آزاد به ۰.۹ درصد کاهش یافت. شکاف زیر ۱ درصد برای یورو متعارف نیست و بسیار کوچک محسوب می‌شود، اگر به قیمت‌های سنا و بازار آزاد از تاریخ ۷ فروردین نگاه کنیم غیر از روزهای ۱۲ و ۱۶ اردیبهشت که شکاف قیمت یورو سنا و بازار آزاد منفی شده بود، شکافی تا این اندازه کوچک سابقه نداشت. علاوه بر این عرضه یورو متشکل نسبت به روز گذشته ۶۶ درصد کاهش یافت و روی ۷۱ هزار قرار گرفت. عرضه تا این حد پایین برای یورو از هفتم فروردین سابقه نداشت.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.