کد خبر : 13023 / /
/

قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه| قیمت طلا و سکه امروز| آخرین قیمت طلا و سکه| قیمت کنونی طلا و سکه

قیمت دلار در چند روز گذشته به دلیل پیشرفت در روند مذاکرات و اخبار مثبت از وین، روند نزولی به خود گرفته است و همین مساله موجب کاهش قیمت طلا و سکه در بازار شد.

قیمت طلا مدتی است نزولی شده است. قیمت طلا امروز 20 دی اعلام شد. کاهش قیمت دلار در چند روز گذشته، روند قیمت طلا را نزولی کرد. اما تنها علت کاهش قیمت طلا همین مورد بود؟ آخرین قیمت طلا در بازار را در خبر روز دنبال کنید.

چشم انداز قیمت طلا 

 محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز عامل اصلی کاهش قیمت طلا را نزول قیمت دلار معرفی کرد.

او در ادامه توضیح داد: قیمت دلار در چند روز گذشته به دلیل پیشرفت در روند مذاکرات و اخبار مثبت از وین، روند نزولی به خود گرفته است و همین مساله موجب کاهش قیمت طلا و سکه در بازار شد.

کشتی‌آرای به ثبات بودن اونس جهانی در دو روز گذشته خبر داد و گقت: با وجود ثبات نسبی در نرخ اونس جهانی شاهد کاهش قیمت طلا بودیم که همین موضوع نشان دهنده آن است که کاهش قیمت دلار اثر زیادی در روند نزولی قیمت طلا داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر همین اساس اگر روند نزولی نرخ ارز در بازار ادامه‌دار باشد احتمال دارد روند کاهشی قیمت‌ها در بازار طلا ادامه داشته باشد.

بر اساس گزارش دنیای اقتصاد، پس از اینکه آمار اقتصادی آمریکا از میزان اشتغال نشان داد فرصت‌‌‌های شغلی در این کشور در ماه گذشته رشدی کمتر از انتظارات داشته، اونس طلا در آخرین روز معاملاتی بازار جهانی صعودی ظاهر شد و افزایش قیمت را تجربه کرد.

اما با وجود این افزایش، این فلز زرد گرانبها نتوانست مجددا به بالای سطح ۱۸۰۰دلار بازگردد. بر این اساس هر اونس طلا هفته گذشته را با عملکردی منفی معادل ۸۴/ ۱‌درصد کاهش به پایان رساند.

به گفته عده‌‌‌ای از کارشناسان، واکنش بازار به آمار‌‌‌های بازار کار نشان می‌دهد که در آستانه نشست سیاستگذاری فدرال‌رزرو، بازار بیشتر روی ریسک‌‌‌های تورمی متمرکز شده است. همچنین برخی دیگر اذعان دارند، با وجود اینکه آمار اشتغال یأس بزرگی ایجاد کرده، این دیدگاه وجود دارد که فشارهای تورمی همچنان ادامه داشته باشد و طلا بتواند در سه‌ماه نخست سال به میزان ۵۰ تا ۷۰ دلار رشد کند.

قیمت طلا امروز 20 دی چقدر شد؟

هر گرم طلا ۱۸ عیار با کاهش ۱.۳۳ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱,۱۷۷,۹۰۰ تومان معامله شد.هر مثقال طلا 18 عیار در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۶۳۰۰۰ تومان کاهش، ۵,۱۰۶,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.هر اونس طلا در بازار امروز نسبت به ۲ روز پیش، با ۲.۹۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱ کاهش، ۱,۷۹۴ نرخ گذاری شد.

قیمت طلا و سکه چقدر شد؟

سکه امامی با کاهش ۰.۶۴ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۲,۳۴۰,۰۰۰ تومان معامله شد.نیم سکه با کاهش ۰.۳ درصدی نسبت به روز قبل ، ۶,۴۸۰,۰۰۰ تومان معامله شد.ربع سکه با کاهش ۰.۳۹ درصدی نسبت به روز قبل ، ۳,۵۸۶,۰۰۰ تومان معامله شد.هر سکه گرمی با کاهش ۰.۲۲ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲,۲۳۵,۰۰۰ تومان معامله شد.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار

امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار مانند روز قبل با کاهش قیمت روبرو شد، بطوری که هر گرم طلا ۱۸ عیار که روز قبل تا ۱,۱۹۳,۶۰۰ (یک میلیون و یکصد و نود و سه هزار و ششصد ) تومان رسیده بود، امروز - دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ مصادف با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ - با کاهش ۱.۳۳ درصدی به ۱,۱۷۷,۹۰۰ (یک میلیون و یکصد و هفتاد و هفت هزار و نهصد ) تومان رسید.

قیمت مثقال طلا 18 عیار

امروز هر مثقال طلا 18 عیار مانند روز قبل با کاهش قیمت روبرو شد، بطوری که هر مثقال طلا 18 عیار که روز قبل تا ۵,۱۶۹,۰۰۰ (پنج میلیون و یکصد و شصت و نه هزار) تومان رسیده بود، امروز - دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ مصادف با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ - با کاهش ۱.۲۳ درصدی به ۵,۱۰۶,۰۰۰ (پنج میلیون و یکصد و شش هزار) تومان رسید.

قیمت اونس طلا

امروز هر اونس طلا برخلاف رشد قبلی با افت قیمت روبرو بوده است، بطوری که هر اونس طلا که ۲ روز پیش تا ۱,۷۹۷ (یک هزار و هفتصد و نود و هفت ) رسیده بود، امروز - دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ مصادف با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ - با کاهش ۰.۱۶ درصدی به ۱,۷۹۴ (یک هزار و هفتصد و نود و چهار ) رسید.

قیمت انواع سکه و طلا در بازارهای روز ‌دوشنبه 20 دی 1400 +جدول

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات صبح روز ‌دوشنبه 20 دی، قیمت سکه در نیمه روز 12 میلیون و 340 هزار تومان تومان ثبت شد که نسبت به قیمت بسته شده روز یکشنبه 80 هزار تومان کاهش داشته است.

امروز قیمت نیم سکه 20 هزار تومان کاهش یافت و به قیمت 6 میلیون و 480 هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز به قیمت 3 میلیون و 586 هزار تومان مبادله شد و قیمت سکه گرمی به 2 میلیون و 235 هزار تومان رسید.

همچنین امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار با کاهش 15 هزار و 700 تومانی نسبت به روز گذشته قیمت یک میلیون و 177 هزار و 900 تومان مبادله شد

قیمت طلا

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.