کد خبر : 13638 / /
/

صادرات خودرو به موریتانی یکی از موضوعاتی است که در نشست مدیرعامل شرکت خودروسازی ایران‌خودرو با رئیس نمایندگی سفارت جمهوری اسلامی موریتانی مطرح شد.

 

شرکت ایران‌خودرو در زمینه تامین تاکسی‌های ناوگان موریتانی اعلام آمادگی کرد. ایران‌خودرو با زیان‌های انباشته می‌تواند خودرو صادر کند؟

صادرات خودرو به موریتانی یکی از موضوعاتی است که در نشست مدیرعامل شرکت خودروسازی ایران‌خودرو با رئیس نمایندگی سفارت جمهوری اسلامی موریتانی مطرح شد. در این جلسه اعلام شد که شرکت ایران‌خودرو می‌تواند در زمینه تامین تاکسی‌های ناوگان موریتانی اقدام کند تا روابط دوستانه میان کشور ایران و موریتانی گسترش یابد.

راه‌اندازی خط تولید ایران‌خودرو در موریتانی؟

با پیگیری‌های تجارت‌نیوز از گروه صنعتی ایران‌خودرو مشخص شد که این شرکت تنها قصد صادرات خودروهای خود به این کشور را دارد و خبری از خط تولید ایران‌خودرو در موریتانی نیست.

این اولین اقدام صادرات خودرو شرکت خودروسازی ایران‌خودرو نیست و صادرات خودرو به عراق نیز صورت می‌گرفت. رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق در گفتگویی اعلام کرد که خودروسازان کشور مدتی است اوضاع خوبی در صادرات ندارند.

او می‌گوید که شهروندان عراق به جای خرید خودروهای ایرانی که قیمت بالایی نسبت به کیفیت‌شان و همچنین خدمات پس از فروش ضعیفی دارند، می‌توانند خودروهای با کیفیت‌تری خریداری کنند. به همین دلیل میزان صادرات خودرو ایرانی به عراق نزولی شده است.

طرح صادرات به موریتانی اجرایی می‌شود؟

فیروز نادری، کارشناس حوزه خودرو در گفتگو با خبرنگار تجارت‌نیوز گفت: به نظر نمی‌رسد این طرح اجرایی شود. اگر خودروسازان برای صادرات خودرو به این کشور، تصمیمی دارند، عملی شدن آن دو تا سه سال زمان می‌برد.

او توضیح داد: اما اجرایی شدن این طرح تاثیر فوری در بازار خودروی ایران ندارد.

دو شرکت بزرگ خودرسازی ایران ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی و زیان انباشته دارند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.