کد خبر : 15087 / /
/

قیمت طلای جهانی همچون روزهای گذشته در حال کاهش است و اکنون در آستانه سقوط به کانال پایین‌تر قرار دارد.

قیمت طلا کاهش یافت. قیمت طلا جهانی پایین آمد. قیمت طلا تحت تأیر اخبار سیاست قرار دارد. قیمت طلا و سکه با اخبار مذاکره روسیه و اوکراین رو به کاهش است. جزئیات قیمت طلا را در این خبر بخوانید.

قیمت طلا کاهش یافت

قیمت طلای جهانی که در واکنش به جنگ روسیه و اوکراین، در کانال دو هزار دلاری در حال صعود بود، در روزهای اخیر روند نزولی گرفته و اکنون در آستانه ورود به کانال ۱۸۰۰ دلاری است.

قیمت طلای جهانی همچون روزهای گذشته در حال کاهش است و اکنون در آستانه سقوط به کانال پایین‌تر قرار دارد.

در لحظه تنظیم این خبر اونس با روندی نزولی، به قیمت ۱۹۲۲ دلار معامله می‌شود. البته دقایقی پیش به قیمت ۱۹۱۷ دلار هم رسیده بود. این در حالی است که در روزهای گذشته قیمت طلای جهانی از ۲۰۰۸ دلار فراتر رفته بود.

نشانه‌های صلح و کاهش قیمت طلا

طلا به کالای ترس معروف است و با بروز بحران‌هایی چون جنگ یا همه‌گیری‌هایی مانند کرونا، روند افزایشی به خود می‌گیرد. اکنون اخبار از پیشرفت کند جنگ روسیه و اوکراین و همچنین مذاکره دو کشور برای دستیابی به صلح حکایت می‌کنند. به گونه‌ای که مشاور رئیس دفتر رئیس جمهوری اوکراین از انعقاد معاهده صلح در هفته‌های پیش رو خبر داده است.

پیش از این، علی صادقین، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفته بود که توقف جنگ، حتی در صورت ادامه تحریم‌های غرب علیه روسیه می‌تواند باعث ریزش قیمت طلا شود.

او توضیح داد: طلا بیشتر تحت تاثیر اخبار خود جنگ قرار دارد و هر زمان که عملیات نظامی روسیه در اوکراین به پایان برسد، قیمت اونس احتمالا اصلاح می‌شود.

او گفت: در واقع طلای جهانی، تاثیر چندانی از تحریم‌های روسیه نمی‌پذیرد. ضمن اینکه احتمال افزایش نرخ بهره دلار نیز وجود دارد که می‌تواند باعث کاهش قیمت اونس شود.

احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا

مریم محبی، دیگر کارشناس بازارهای مالی نیز تجارت‌نیوز گفته بود: تا هر زمان که جنگ و آشفتگی در جهان وجود داشته باشد، قیمت طلا می‌تواند تحت تاثیر آن افزایش یابد. طلا به کالای ترس معروف است و در چنین مواقعی، قیمت آن معمولا افزایشی می‌شود.

به گفته او، در مقابل صدور بیانیه بانک مرکزی آمریکا و احتمال افزایش نرخ بهره این کشور، می‌تواند طلا را کاهشی کند.

 

بازار ارز تهران در آخرین سه‌شنبه سال 1400 شاهد افزایش قیمت دلار بود. دلار امروز 140 تومان از عصر دیروز بالا تر بود و با 26 هزار و 380 تومان معامله شد . این افزایش قیمت در بازار متشکل ارزی امروز اندکی بیشتر بود.  نرخ دلار در انتهای معاملات نقدی این بازار با 24 هزار و 797 تومان مبادله که در مقایسه با دیروز 510 تومان رشد را نشان می دهد. 

نرخ حواله درهم از 7 هزار و 200 تومان عبور کرد

نرخ حواله درهم امروز با 50 تومان رشد توانست از محدوده 7 هزار و 200 تومان عبور کند و با 7 هزار و 210 تومان معامله شود.  با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 26 هزار و 482  تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار بالاتر بود.

حباب قیمت سکه بزرگ شد

قیمت اونس طلا عصر امروز  نسبت به روز قبل تقریبا 47 دلار ریزش کرد و بر روی 1911 دلار قرار گرفت. در بازار داخلی ایران قیمت طلا 18 عیار 700 تومان از دیروز پایین تر بود و با 1 میلیون و 230 هزار و 500 تومان مبادله شد. قیمت سکه هم امروز با 40 هزار تومان کاهش نسبت به روز قبل از محدوده 12 میلیون و 500 هزارتومان پایین رفت و با 12 میلیون و 480 هزار تومان معامله شد. با احتساب قیمت 26 هزار و 380 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 11 میلیون و 868 هزار تومان به دست آمد. و اندازه حباب سکه  هم و 5.15 درصد بود.  

سیگنال روسی به بازار دلار 

مذاکرات برجام که با درخواست جدید  روسیه از آمریکا وارد مرحله تازه ای شده بود  امروز هم در بازار ارز تهران برجسته بود. امروز لاوروف ، وزیر خارجه روسیه درباره برجام گفت: ما تضمین کتبی را دریافت کردیم و این را وارد متن احیای برجام خواهند کرد. به نظر می رسد بخشی از چالش جدید برجام حل شده و معامله گران در انتظار اخبار جدیدتر به سر می برند  تا مسیر حرکت خود را مشخص کنند . 

در همین رابطه، ایسنا گزارش داده است که بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده در روز دوشنبه به بالاترین حد در دو سال و نیم گذشته رسید. انتظار می‌رود روز چهارشنبه فدرال رزرو اولین افزایش نرخ بهره در سه سال اخیر را داشته باشد تا بتواند تورم فزاینده‌ای را که نشانه‌ای از کاهش نشان نمی‌دهد، مهار کند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.