کد خبر : 16780 / /
/

خودروی پراید ۱۱۱ به ۲۰۶ میلیون تومان رسید.

قیمت پراید گران شده است. قیمت پراید و تیبا بالا رفته است. در سالهای اخیر قیمت پراید افزایش ناعادلانه ای داشته است. قیمت پراید همچنان در حال افزایش است. جدیدترین قیمت پراید را در «خبر روز» دنبال کنید.

قیمت خودرو در بازار کشور همراه با نوسان است. کارشناسان معتقدند توقف عرضه خودرو به دلیل فروش در سامانه یک‌پارچه باعث افزایش قیمت می‌شود.

قیمت پراید امروز 19 اردیبهشت

قیمت خودرو صفر داخلی در روز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ با توجه به آمارها و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه است.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

خودروی پراید ۱۱۱ به ۲۰۶ میلیون تومان رسید.

پراید ۱۳۱ نیز به قیمت ۱۷۶ میلیون تومان رسید.

خودروی دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ هم‌اکنون در قیمت ۵۰۳ میلیون تومان در بازار خودروی کشور موجود است. اما دنا معمولی ۱۴۰۱ به ۳۸۶ میلیون تومان رسید.

قیمت  پراید و خودروهای پرطرفدار

نرخ خودرو تیبا هاچ بک پلاس به ۲۱۴ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ دو با دو میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۳۱۴ میلیون رسید. پژو ۲۰۶ تیپ پنج نیز پنج میلیون تومان افزایش قیمت داشت. این خودرو در بازار کشور به ۳۵۰ میلیون تومان رسید.

خودرو پژو پارس اتوماتیک نیز به ۴۴۵ میلیون تومان رسید.

اما خودروی تارا اتوماتیک با سه میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت ۵۹۰ میلیون تومان رسید.

پیش بینی تلخ از قیمت خودرو در روزهای آینده

قیمت خودرو در بازار کشور همراه با نوسان است. کارشناسان معتقدند توقف عرضه خودرو به دلیل فروش در سامانه یک‌پارچه باعث افزایش قیمت می‌شود.

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو در رابطه با فروش خودرو در سامانه یک‌پارچه وزیر صمت گفت: به نظر نمی‌رسد تاثیری در میزان عرضه و روند بازار داشته باشد. اما باید اجرایی شود تا نتیجه و تاثیر آن را در بازار مشاهده کرد. در حال حاضر عرضه خودرو کم است. اما توقف عرضه خودرو به بازار تاثیر منفی دارد و باعث افزایش قیمت دوباره خودروها می‌شود.

«ابوالفضل خلخالی» گفت: باید میزان عرضه و تقاضای خودرو در بازار در بازه‌های قیمتی مختلف به‌طور مثال از پنج هزار تا هفت هزار دلار، از هفت هزار تا ۱۰ هزار دلار، از ۱۰ هزار تا ۱۴ هزار دلار و غیره به‌دقت شناسایی و همچنین در تولیدات داخلی در همین بازه‌های قیمتی مشخص شود.

۳ پیشنهاد برای رفع التهاب بازار خودرو

 عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: باید خلاءهای موجود در بازار خودرو را در بازه‌های قیمتی مختلف شناسایی و در هر مورد نسبت به رفع خلاءها با واردات اقدام کرد.

«ابوالفضل خلخالی» افزود: باید میزان عرضه و تقاضای خودرو در بازار در بازه‌های قیمتی مختلف به‌طور مثال از پنج هزار تا هفت هزار دلار، از هفت هزار تا ۱۰ هزار دلار، از ۱۰ هزار تا ۱۴ هزار دلار و غیره به‌دقت شناسایی و همچنین در تولیدات داخلی در همین بازه‌های قیمتی مشخص شود.

وی بیان‌ داشت: این کار باید از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و دست‌کم برای ۱۰ سال اخیر اجرایی و متناسب با آمارها، میزان عرضه و تقاضای خودرو در سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شود؛ همچنین متناسب با خلأهای موجود در هر بازه قیمتی، اجازه واردات داده شود.

خلخالی ادامه داد: برخی منابع ارزی در خارج از کشور وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توان نسبت به واردات خودرو اقدام کرد تا مقوله واردات فشاری به منابع ارزی کشور و درنتیجه نرخ ارز وارد نکند.

وی بر لزوم حمایت و احیاء سایر تولیدکنندگان خودرو در کشور تاکید کرد و گفت: وقتی به دنبال افزایش عرضه خودرو هستیم، لزوماً نباید روی ایران‌خودرو و سایپا تمرکز کنیم بلکه خودروسازان دیگری داریم که از قابلیت‌های لازم برخوردارند اما در چند سال اخیر با مشکلاتی مواجه شدند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: نکته اساسی این است که واردات خودرو نباید به تولید داخل لطمه بزند و تولید با کیفیت متناسب با نیاز کشور باید در اولویت باشد.

وی تاکید کرد:‌ برای رفع وضعیت کنونی کیفیت خودروها، باید از سوی نهادهای ناظر ازجمله سازمان ملی استاندارد فشار لازم به خودروسازان وارد شود.

خلخالی معتقد است: پلتفرم‌های جدید خودرویی کشور این قابلیت را دارند که کیفیت بالاتری به مشتریان ارائه دهند.

وی، تجمیع قوای خودروسازان باهدف ارتقای کیفیت را خواستار شد و گفت:‌ به‌طور مثال می‌توان از موتورهای تولیدی ایران‌خودرو در محصولات سایپا استفاده کرد.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: موارد یادشده می‌تواند التهاب بازار خودرو را در بلندمدت حل کند، اما باید گفت از سال ۹۷ تاکنون هیچ راهکار کوتاه‌مدتی که پاسخگوی نیازها باشد یافت نشده است.

وی گفت: اگر صبر و تحمل داشته باشیم، در مدت یکی دو سال التهاب از بازار خودرو برداشته می‌شود و می‌توان به شرایط معقولی در این بازار رسید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.