کد خبر : 17546 / /
/

۲۱ اسفندماه سال گذشته، پرداخت ۲۵هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به حساب ۴۳ میلیون و ۶۶۵هزار نفر از دارندگان این سهام به پایان رسید و افرادی که دارای پرتفوی ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت بودند، ۵٣٢هزار تومان و دارندگان پرتفوی ۵٣٢هزار تومانی، ۵٧۵هزار تومان سود دریافت کردند.

سهام عدالت جاماندگان پرداخت می شود. سهام عدالت به جاماندگان تخصیص می یابد. سهام عدالت در سال 98 آزادسازی شد. سهام عدالت عده ای اما جا ماند. دو سالی می‌شود که اخبار مختلف برای ثبت‌نام سهام عدالت پخش می‌شود اما به گفته مسئولان تمامی سایت‌ها و اخبار در این مورد جعلی است.

بنابر اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار، سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت توسط سازمان خصوصی‌سازی در حال وصول است و در آینده‌ای نزدیک پرداخت خواهد شد.

۲۱ اسفندماه سال گذشته، پرداخت ۲۵هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به حساب ۴۳ میلیون و ۶۶۵هزار نفر از دارندگان این سهام به پایان رسید و افرادی که دارای پرتفوی ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت بودند، ۵٣٢هزار تومان و دارندگان پرتفوی ۵٣٢هزار تومانی، ۵٧۵هزار تومان سود دریافت کردند.

 سود سهام عدالت در مرحله دوم

۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری نیز، دومین مرحله پرداخت سود به حساب جاماندگان از دریافت سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ آغاز شد. بنابر آخرین آمار شرکت سپرده گذاری مرکزی (سمات)، بیش از ۲ میلیون سهامدار عدالت به دلیل نداشتن شماره شبای معتبر بانکی، سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت نکرده‌ بودند که فرآیند پرداخت سود برای این دسته از افراد، ۳۱ اردیبهشت ماه شروع شد.

لازم به ذکر است که سود سهام عدالت مشمولانی که به تازگی در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند، اما سود خود را دریافت نکرده‌اند، در پایان ماه ثبت‌نام واریز خواهد شد.

سهامداران عدالتی که هنوز شماره شبا معتبر بانکی خود را اصلاح نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام)، ثبت‌نام و احراز هویت خود را انجام دهند تا در روند پرداختی‌های آتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار گیرند.

اشخاص می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir به صورت حضوری و غیرحضوری، ثبت‌نام خود را در این سامانه انجام دهند.

میزان مبلغ سود سهام عدالت

بنابر اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، مشمولانی که سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت دارند، ۵۷۵هزار تومان و سهامداران عدالتی که سبد یک میلیون تومانی دارند، یک میلیون و ۸۰هزار تومان سود دریافت کرده‌اند.

آخرین وضعیت پرداخت سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت

نگاهی به پرتفوی سهام عدالت نشان می‌دهد از ۴۹ شرکت حاضر در این سبد، ۳۶ شرکت بورسی و فرابورسی بوده و ۱۳ شرکت نیز غیربورسی هستند.

۴ خردادماه ۱۴۰۱، مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام اینکه سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت توسط سازمان خصوصی‌سازی در حال وصول است، از واریز این سود به حساب سهامداران در آینده نزدیک خبر داد.

بنابر اعلام پیمان حدادی، مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت توسط سازمان خصوصی‌سازی در حال وصول است که در آینده نزدیک به حساب سهامداران واریز خواهد. البته ارزش این سود، بسیار کمتر از واریزی‌های قبلی است.

شرکت‌های پتروشیمی ارومیه، پتروشیمی بندر امام (ره)، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی بیستون، پتروشیمی تبریز، پتروشیمی خوزستان، دخانیات ایران، ساختمان سد و تاسیسات آبیاری سابیر، شهر صنعتی البرز، شهر صنعتی رشت، شهر صنعتی کاوه، مشانیر و مگا موتور، شرکت‌های غیر بورسی سهام عدالت هستند که پتروشیمی‌های ارومیه، تبریز، خوزستان، بندر امام، بیستون و بوعلی سینا، بیشترین سهم را در پرتفوی غیربورسی سهام عدالت دارند و از ۶ تا ۳۰درصد مالکیت این شرکت‌ها را در بر می‌گیرند.

ارزش سهام عدالت  ۷ خرداد ۱۴۰۱

امروز شنبه (۷ خرداد ۱۴۰۱)، ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزار تومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه‌های شرکت‌های بورسی در این سهام به ۱۱ میلیون و ۵۹۸ هزار و۹۶۵ تومان رسید.

امروز شنبه (۷ خرداد ۱۴۰۱)، ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزار تومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه‌های شرکت‌های بورسی در این سهام به ۱۱ میلیون و۵۹۸ هزار و ۹۶۵ تومان رسید.

بر اساس گزارش جماران، شاخص کل بازار بورس نیز با ۱۱۱۱۰ واحد کاهش در ارتفاع ۱٫۵۵۳٫۳۷۶ و شاخص هم وزن در ارتفاع ۴۳۲٫۵۴۱ واحدی قرار گرفته است.

ارزش معاملات امروز بازار بورس ۵۷۸۵ میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم ۶۱۶۵ هزار میلیارد تومان قرار داد.

بیشترین تاثیرگذاری شاخص بازار فولاد، خودرو، رمپنا،فارس، کچاد،شستا و شپنا بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار فرابورس فغدیر، وسپهر، هرمز، آریا، ددانا، دماوند و ارفع بوده است. اغلب نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت در معاملات امروز با کاهش قیمت مواجه شدند.

پس از پایان معاملات امروز بازار بورس ایران (۷ خرداد ۱۴۰۱) ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزارتومانی دارندگان این سهام به ۱۲ میلیون و۲۱۲ هزار و۱۶۱ تومان رسید.

اقتصادآنلاین نوشت: نگاهی به پرتفوی سهام عدالت نشان می‌دهد از ۴۹ شرکت حاضر در این سبد، ۳۶ شرکت بورسی و فرابورسی بوده و ۱۳ شرکت نیز غیربورسی هستند.

ارزش سهام عدالت هر روز منتشر می‌شود. ارزش سهام عدالت مرتبا در نوسان است. ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی در اولین هفته خرداد ماه، به ۱۴ میلیون و ۵۷۳ هزار تومان رسید. این در حالی است که ارزش این سبد در هفته گذشته روی قیمت ۱۴ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان قرار داشت.ارزش سبد یک میلیونی سهام عدالت نیز در پایان این هفته روی رقم ۲۷ میلیون و ۴۵۱ هزار تومان ایستاد. این سبد در هفته گذشته ۲۷ میلیون و ۱۱ هزار تومان ارزش داشت.

سود عملکردی سال ۹۹ شرکت‌های بورسی سهام عدالت ۲۱ اسفند سال گذشته برای سهامداران مشمول واجد شرایط واریز شده است، اما همچنان خبری از سود عملکردی ۱۳ شرکت غیربورسی نیست. بر همین اساس دستیار رییس سازمان بورس در امور سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.

پیمان حدادی گفت: سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت عمدتا توسط سازمان خصوصی‌سازی در حال وصول است، که در آینده نزدیک به حساب سهامداران واریز خواهد. البته که ارزش این سود بسیار کمتر از واریزی‌های قبلی است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.