کد خبر : 17750 / /
/

مرتضی حسینی به افشاگری های اخیر کتایون ریاحی و جنبش زنان در حمایت از آزار جنسی سینماگران ایرانی واکنش نشان داد. او افرادی که از این جنبش حمایت کردند را خیانتکار دانست.

کتایون ریاحی متولد10 دی 1340، تهران بازیگر سینما و تلویزیون و فعال اجتماعی است. کتایون ریاحی کارشناس ادبیات و انسان شناسی است. کتایون ریاحی اخیرا حواشی زیادی ایجاد کرده است. کتایون ریاحی با اسم بردن از یک بازیگر مرد به عنوان متعرض بحث و انتقادهای زیادی را در فضای مجازی برانگیخت. کتایون ریاحی با انتشار عکس سعید پورصمیمی عنوان کرد که او 25 سال پیش به او تعرض کرده است.

مرتضی حسینی در فضای مجازی درباره افشاگری‌های اخیر زنان سینما حرف‌های جالبی زد.

 سید مرتضی حسینی متولد 6 شهریور 1352 در شهر ری ، مجری تلویزیون است. فارغ التحصیل لیسانس رشته حقوق از دانشگاه خوراسگان اصفهان می باشد که در 20 سالگی توسط برادرش بعنوان بازیگر وارد قاب تلویزیون شد و حالا اجرا می کند.

مرتضی حسینی به افشاگری های اخیر کتایون ریاحی و جنبش زنان در حمایت از آزار جنسی سینماگران ایرانی واکنش نشان داد.  او افرادی که از این جنبش حمایت کردند را خیانتکار دانست.

کتایون ریاحی

 بیوگرافی کتایون ریاحی

در بیوگرافی کتایون ریاحی آمده است : وی متولد10 دی 1340، تهران بازیگر سینما و تلویزیون و فعال اجتماعی است. کتایون ریاحی کارشناس ادبیات و انسان شناسی است.

آخرین تجربه بازیگری ایشان در 47 سالگی با نقش «زلیخا» در سریال یوسف پیامبر بود و حالا مدیر بنیاد نیکوکاری «کمک» می باشد.

بیوگرافی خانواده کتایون ریاحی

در بیوگرافی کتایون ریاحی درباره ی خانواده اش میخوانیم : پدر و مادر وی شیرازی -گیلانی تبار هستند. پدر وی اردشیر ریاحی پزشک ارتوپد در بیمارستان چمران شیراز اصالتا گیلانی و مادرش گیتی ریاحی اصالتا شیرازی و طراح لباس و تنها یک برادر بنام علیرضا دارد که بازیگر می باشد

ازدواج و طلاق کتایون ریاحی

از نکات پرجستجوی بیوگرافی کتایون ریاحی وضعیت تاهل و همسر اوست.کتایون ریاحی دو ازدواج ناموفق داشته است.

ازدواج اول کتایون ریاحی و پسرش

در بیوگرافی کتایون ریاحی درباره ی ازدواج اول او آمده است : کتایون ریاحی قبل از شروع بازیگری با فرشید رحیمیان ازدواج کرد و از وی صاحب یک فرزند پسر بنام پوریا شد اما این زندگی در نهایت به جدایی و طلاق انجامید

کتایون ریاحی

پوریا رحیمیان موسیقیدان و دارای تحصیلات آکادمیک در زمینه موسیقی است و اولین آلبوم بی کلام خود را با نام پژواک سکوت به نفع بنیاد نیکوکاری کیش مهر کتایون ساخته است.

ازدواج دوم کتایون ریاحی

در بیوگرافی کتایون ریاحی درباره ی ازدواج دوم او آمده است : خانم ریاحی در دومین تجربه خود با مسعود بهبهانی ازدواج کرد که وی از سهامداران اصلی شرکت «اویل ورد» آمریکا می باشد و بیشتر در آن ور آب حضور دارد

این زندگی هم دوام چندانی نداشت و در نهایت ازهم جدا شدند و حالا مجرد است

علایق و حقایقی درباره کتایون ریاحی

در ادامه بیوگرافی کتایون ریاحی مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره خانم بازیگر. در ادامه با ما همراه باشید.

بنیاد خیریه کمک کتایون ریاحی

از نکات جالب بیوگرافی کتایون ریاحی این است که وی همواره به انجام فعالیت های انسان دوستانه در جهت تعالی اهداف بشری توجه ویژه ای داشته است تا اینکه صبح روز پنج شنبه سوم اسفندماه 1391 طی مراسمی رسمی نخستین بنیاد نیکوکاری در جزیره کیش آغاز به کار کرد بنیادی که کیش مهر کتایون نامیده شد و به اختصار کمک نام گرفت.

کتایون ریاحی

این بنیاد مختص کودکان ناشنواست فعالیت اصلی این بنیاد برای بچه های ناشنوای مادرزادی است که با یک عمل جراحی کاشت حلزونی، شنوایی خود را به دست می آورند.

ماجرای حضور کتایون ریاحی در کنسرت ابی

از نکات پر ماجرای بیوگرافی کتایون ریاحی شباهت دردسار ساز او با همسر خواننده ی معروف است.

در فروردین 1392 تصاویری از کنسرت ابی  منتشر شد که یک خانم بدون حجاب در روی صحنه در کنار ابی حضور داشت که به دلیل شباهت زیادی که به کتایون ریاحی داشت مردم گمان کردند که وی است و همچنین مرحوم فرج‌ الله سلحشور و برخی مسئولان فرهنگی خواستار برخورد شدید با وی شدند.

فرج الله سلحشور قبل از تایید و یا تکذیب کردن این حضور توسط کتایون ریاحی چنین گفت :

این اتفاق مطلب ما را تأیید می‌کند که در شرایط فعلی و با این جریان، عوامل سینمای ما نمی‌توانند درست رفتار کنند و این سینماست که معمولاً سینماگرانش را در آلودگی و فساد خودش غرق می‌کند. حال فرقی ندارد که آن بازیگر «یوسف» باشد یا فرد دیگری

همزمان با این سخنان، سرادر منتظرالمهدی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی از برخورد با مسئله پوشش بازیگران سینما در خارج از کشور از طذیق اینترپل گفت :

همزمان سردار منتظرالمهدی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی از برخورد با مسئله پوشش بازیگران سینما در خارج از کشور از طریق اینترپل گفت:

بدحجابی هنرمندان در فستیوال‌های خارجی را از طریق پلیس بین‌الملل (اینترپل) پیگیری کرده و به آن رسیدگی می‌کنیم.

در واکنش به این بحث ها کتایون ریاحی این قضیه را تکذیب کرد و در این مورد گفت :

عکس‌های منتشر شده از من در فضای مجازی صحت ندارد. متأسفم از اینکه در جامعه مترقی ایران، برخی از مردم از روی بی‌خبری و بی‌اطلاعی در صدد تخریب چهره‌های شناخته شده هستند

در آخر معلوم شد که عکس ها متعلق به مهشید برومند، همسر دوم ابی می باشد.

ورزش کتایون ریاحی

در بیوگرافی کتایون ریاحی درباره ی علاقه ی او به ورزش میخوانیم :باید صبح‌ ها ورزش صبحگاهی داشته باشد بعلاوه یوگا، شنا و دوچرخه‌ سواری هم ورزش‌ های مورد علاقه اوست که گاهی به آنها می پردازد

خصوصیات اخلاقی کتایون ریاحی

در بیوگرافی کتایون ریاحی درباره ی خصوصیات خاص او آمده است : شنونده‌ ای خوش‌ بین و سخنوری خوش‌ بیان و پراحساس است، در زمان‌ هایی که باید صحبت کند اظهار فضل می‌ کند و در بیشتر مواقع ترجیح می‌ دهد شنونده باشد

رنج‌ های دیگران آزارش می‌ دهد و برای بهتر کردن شرایط روحی خودش هم شده کاری برای آنها انجام می‌ دهد.

تلویزیون نمی بینم

من اصلا تلویزیون نگاه نمی‌کنم و به همین دلیل نمی‌ توانم درباره سریال‌ ها و برنامه های مناسبتی و غیرمناسبتی که پخش می‌ شوند نظر بدهم

ماجرای حضور کتایون ریاحی در دورهمی و پخش نشدن برنامه

خلاصه حضور کتایون ریاحی در دورهمی

قسمت مربوط به حضور کتایون ریاحی در برنامه دورهمی، که قرار بود در سال‌روز ولادت حضرت زهرا (س) و به‌عنوان ویژه‌برنامه روز زن، پنج‌شنبه ۱۷ اسفند پخش شود، با قریب به ۱۰ روز تاخیر، در آخرین شنبه سال ۹۶ آنتن شبکه نسیم را از آن خود کرد.

اما نکته عجیب این قسمت، صحبت‌های پایانی بازیگر نقش زلیخای سریال یوسف پیامبر بود؛ آن‌جا که به سوال معمول مهران مدیری درباره هدیه به موزه دورهمی پاسخ می‌گفت. کتایون ریاحی که سرپرستی بنیادی خیریه برای کمک به درمان ۸۰۰ کودک ناشنوای نیازمند کاشت حلزونی را به‌عهده دارد، در جواب مجری برنامه گفت: «من ۱۰ پسر ناشنوا، ۱۰ دختر ناشنوا و دو کودک افغان به موزه دورهمی هدیه می‌دهم، تا هزینه مربوط به درمان کاشت حلزونی آن‌ها را بپردازد»؛ پاسخی که واضحا به مزاج مهران مدیری خوش نیامد!

از نکات دیگر این برنامه می‌توان به انتقاد نسبتا تند کتایون ریاحی اشاره کرد که از طعنه‌های مدیری به هنرمندانی که در مناطق زلزله‌زده حضور یافته‌اند گلایه می‌کرد؛ حرف ریاحی این بود که چنین نگاهی را از همکاران خود انتظار ندارد. مهران مدیری هم توضیح داد که اشاره‌اش به کسانی بوده که با عینک برند و کیف و کفش آن‌چنانی جلوی دوربین‌ها ظاهر شدند تا از مشکلات مردم مصیبت‌زده بپرسند! و تاکید کرد منظورش همه هنرمندان نبوده است. پاسخی که مشخصا ریاحی از آن راضی نشد و در جای دیگری از برنامه باز هم به این موضوع اشاره کرد.

یادآور می‌شود پیش‌تر و با عدم پخش این قسمت از برنامه در زمان موعود، کتایون ریاحی طی واکنشی تند در صفحات مجازی خود، تهدید کرده بود اگر قسمت مربوط به حضور او در ساعتی غیر از ساعت معمول پخش روی آنتن برود، از سازندگان دورهمی شکایت خواهد کرد. کانال تلگرامی دورهمی هم بعدتر اعلام کرده بود به علت تغییر در کنداکتور پخش ویژه‌برنامه روز زن به جمعه ۱۸ اسفند موکول شده است؛ وعده‌ای که باز هم محقق نشد و در نهایت مدیر روابط عمومی شبکه نسیم از پخش این قسمت در روزهای بعد خبر داد و علت را چنین توصیف کرد: دورهمی با حضور کتایون ریاحی و حامد همایون به دلیل مشکل صدا و نویزی که در برنامه وجود داشت به پخش نرسید و این مشکل هنوز هم برطرف نشده است.

چرا «دورهمی» با حضور کتایون ریاحی در روز زن پخش نشد؟/ کتایون ریاحی:  در صورت پخش نشدن برنامه‌ ام در ساعت معمول شکایت می‌کنم.

در حالی که قرار بود ۹۶/۱۲/۲۰ برنامه دورهمی با اجرای مهران مدیری به مناسبت روز زن، میزبان کتایون ریاحی باشد، به دلایلی که هنوز به صورت رسمی از سوی شبکه «نسیم» اعلام نشده است، پخش نشد و به جای آن یکی از قسمت‌های گذشته این برنامه بازپخش شد.

به دنبال پخش نشدن این برنامه از شبکه نسیم، کتایون ریاحی علت این موضوع را ایراد برخی از مسئولان پخش شبکه نسیم از پوشش خود در این برنامه عنوان کرد و با انتشار پیامی در صفحه شخصی‌اش نوشت:«اینجانب کتایون ریاحی از طریق این پیام مکتوب رسما به شما اعلام می‌دارم به هیچ عنوان به پخش قسمت مربوط به خود در برنامه دورهمی در ساعاتِ بازپخش و تکرارِ این برنامه از شبکه نسیم صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران رضایت نداشته و در صورت پخش، شکایت خود را از طریق مراجع ذی‌صلاح و قانون پیگیری خواهم کرد.

او همچنین با انتشار تصاویری از حضور خود در برنامه «دورهمی» نوشت که مسئولان پخش و ناظران سازمان باید به یک ملت پاسخگو باشند که کجای این پوشش دارای مشکل است؟

نویسندگی کتایون ریاحی

از نکات خواندنی بیوگرافی کتایون ریاحی نویسندگی اوست. کتایون ریاحی طی سال ۱۳۹۳، دو کتاب منتشر کرد. اولی با عنوان «یک پنجره برای من» با طرح جلدی از عباس کیارستمی و شامل هشت نمایشنامه است که از سوی انتشارات شمع و مه منتشر شده‌است. به علاوه، رضا درستکار در مقدمه این کتاب، بخش‌های مختلف زندگی ریاحی را شرح داده. کتاب دوم او نیز یک داستان کودکانه است باعنوان «ماهی قرمز کوچولو» با تصویرگری نگین احتسابیان که از سوی انتشارات شمع و مه به بازار آمده‌است.

تصمیم کتایون ریاحی به خودکشی

از نکات خواندنی بیوگرافی کتایون ریاحی ماجرای خودسوزی اوست.

یک روز تاریک، تلخ و سیاهِ جور و ستم در اسفند 95 ، تصمیم گرفتم جلوی قوه‌ی قضاییه خودسوزی کنم …

از چندنفری که می ‌دانستند، تنها افشین یداللهی دست‌ بکار شد، مثل همیشه، همچون یک فرشته ، مرا واداشت بمانم و چند روز بعد خودش رفت

اکنون هستم، ماندم و پیروز شدم و همچنان با شجاعت هستم …

فعالیت های کتایون ریاحی از معلمی تا انجمن معلولین

دربیوگرافی کتایون ریاحی درباره ی فعالیت های او آمده است :

از سال 1356 که 16 ساله بودم هم درس می خواندم و هم بعنوان معلم حق‌ التدریس در آموزش و پرورش تدریس و در کنار آن در یک تولیدی لباس نوزاد هم کار می کردم

بعدا دوره کمک‌ های اولیه در هلال احمر را دیدم و به شکل افتخاری در انجمن حمایت از معلولین فعالیت داشتم و نوشتن هم یار همیشگی‌ اش بود.

نویسندگی کتایون ریاحی

در کنار یادداشت ها و قصه هایی که برای خود می نوشتم شروع به قصه نویسی برای کودکان کردم که آنها را از طریق نوار کاست و یا کتاب منتشر می نمودم

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.