کد خبر : 17755 / /
/

محمود حسنلو با بیان اینکه تاکنون ٢ مرحله پرداخت سود به جاماندگان سهام عدالت انجام شده است، افزود: در مرحله اول و دوم به ترتیب ۳۰۷ و ۲۰۰ هزار نفر مشکل شبای بانکی معتبر خود را برطرف و سودهای سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت کردند.

جاماندگان سهام عدالت قرار است در تیرماه صاحب سهام عدالت شوند. مرحله سوم فرایند پرداخت سود به جاماندگان سود سهام عدالت در راه است. سهام عدالت در سال 98 آزادسازی شد. جزئیات اخبار سهام عدالت را در خبر روز دنبال کنید.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از آغاز مرحله سوم فرایند پرداخت سود به جاماندگان سود سهام عدالت خبر داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، محمود حسنلو با بیان اینکه تاکنون ٢ مرحله پرداخت سود به جاماندگان سهام عدالت انجام شده است، افزود: در مرحله اول و دوم به ترتیب ۳۰۷ و ۲۰۰ هزار نفر مشکل شبای بانکی معتبر خود را برطرف و سودهای سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت کردند.

وی ادامه داد: حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شبای معتبر بانکی روبرو هستند و شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که باعث شده تا سود سهامداران به حساب آن‌ها واریز نشود.

حسنلو درباره سهامداران عدالتی که هنوز شماره شبا معتبر بانکی خود را اصلاح نکرده‌اند، گفت: این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) ثبت‌نام و احراز هویت خود را انجام دهند تا در روند پرداختی‌های آتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار گیرند.

معاون فناوری و توسعه نوآوری سمات با بیان اینکه سهامداران عدالت نگران سود سال‌های گذشته خود نباشند، تصریح کرد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی امسال در چندین نوبت، واریز سود سهامداران عدالت را در دستور کار خود قرار داده است اما امیدواریم این سهامداران هر چه سریع‌تر مشکل شماره شبا معتبر بانکی خود را حل کنند تا این شرکت بتواند سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ آن‌ها را تا اواسط تیر امسال پرداخت کند.

3.6 میلیون جامانده تیرماه سهام عدالت می‌گیرند

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: در مجموع از دو نهاد حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی، تعداد سه میلیون و ۳۶۳ هزار و ۷۰۰ نفر سهام عدالت ندارند و باید به این افراد سهام تعلق بگیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: در مجموع از دو نهاد حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی، تعداد سه میلیون و 363 هزار و 700 نفر سهام عدالت ندارند و باید به این افراد سهام تعلق بگیرد.

وی افزود: ظرف دو هفته آینده در وزارت اقتصاد سهام دولت شناسایی و از تیرماه سهام دولت به جاماندگان تحت پوشش نهادهای حمایتی اختصاص می‌یابد.

 رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: اعطای سهام به افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی امروز تعیین تکلیف شد.

آقای حسین قربان زاده گفت: اعطای سهام به افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی که سهام عدالت ندارند، یک روند چند هفته‌ای دارد و سبد سهام، میزان، نوع و کیفیت سهام این افراد از منابعی که دولت دارد، باید تعیین شود. این اتفاق بعد از تعطیلات و از دو هفته آینده، در وزارت اقتصاد خواهد افتاد و بعد از آن، از تیر ۱۴۰۱ تخصیص سهام عدالت این افراد آغاز می‌شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: افرادی که تحت پوشش نهاد‌های حمایتی نیستند، اما در دو دهک اول قرار گرفته و استحقاق دریافت سهام عدالت دارند، بلافاصله اقدام به تخصیص سهام عدالت به آن‌ها می‌کنیم. ساز و کار شناسایی برخی افراد تحت پوشش نهادهایی حمایتی که ۴ دهک بعدی را تشکیل می‌دهند، طبق اصل ۴۴ قانون اساسی، پس از تشکیل جلسات مشخص خواهد شد. افراد برای دریافت سهام عدالت هیچ پولی نباید هزینه کنند.

بر اساس آمار سازمان خصوصی سازی، تاکنون در‌ کمیته امداد یک میلیون و ۳۳۷ هزار نفر از افراد، واجد شرایط دریافت سهام عدالت هستند که باید به آن‌ها سهام عدالت تخصیص پیدا کند و حدود دو میلیون و ۲۵ هزار و ۸۲۵ نفر هم در سازمان بهزیستی مشمول دریافت سهام عدالت شده اند.

تاثیر صعود بورس بر ارزش سهام عدالت

بازار سرمایه امروز توانست صعودی شود و شاخص کل بورس بیش از ۵۰۰۰ واحد افزایش یابد. ارزش سهام عدالت نیز پس از چندروز افت و رشد کم رمق روز گذشته امروز ۰.۲ درصد صعود کرد.

شاخص کل بورس امروز با ۵۳۳۱ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۵۴۲ هزار واحد صعود کرد.شاخص کل هم وزن نیز ۳۱۲۲ واحد افزایش یافت و به رقم ۴۲۸ هزار و ۳۲۱ واحد رسید.

نماد‌های شپنا، فملی، شبندر، پارس، شتران، نوری و شبریز نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر را روی شاخص گذاشتند. نماد‌های اسیاتک، شستا، شپنا، خودرو، خگستر، وبصادر و وتجارت پر تراکنش‌های بازار بودند.

 تاثیر صعود بورس بر ارزش سهام عدالت

روند صعودی بازار سرمایه باعث افزایش ارزش واقعی سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی نیز شد و پس از کاهش روز‌های گذشته ارزش سهام عدالت و رشد کم رمق روز گذشته، امروز شاهد رشد ۰.۲ درصدی این سبد بودیم.

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۱ میلیون و ۹۱۴ هزار و ۵۲ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۲۸ هزار و ۶۷۰ تومان معادل ۰.۲ درصد افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۴۳۱ تومان رسیده است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.