کد خبر : 18035 / /
/

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از پرداخت مرحله سوم فرایند پرداخت سود به جاماندگان سهام عدالت تا اواسط تیر امسال خبر داد.

سود سهام عدالت جاماندگان قرار است پرداخت شود. یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از صاحبان سهام عدالت تاکنون در سایت سجام ثبت‌نام نکرده‌اند. پرداخت مرحله سوم فرایند پرداخت سود سهام عدالت به جاماندگان سهام عدالت تا اواسط تیر امسال انجام می شود. اخبار سهام عدالت را اینجا دنبال کنید.

براساس اعلام معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سود سهام عدالت جاماندگان تا اواسط تیر ماه پرداخت می‌شود. یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از سهامداران تاکنون در سایت سجام ثبت‌نام نکرده‌اند.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از پرداخت مرحله سوم فرایند پرداخت سود به جاماندگان سهام عدالت تا اواسط تیر امسال خبر داد.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از شرکت سپرده گذاری مرکزی حاکی از این است که برای پرداخت سود سهام عدالت دارندگان این سهام باید در سامانه سجام احراز هویت شده باشند.

صاحبان سهام عدالت سود چه سال‌هایی را دریافت می‌کنند؟

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد: از زمانی که مسئولیت سهام عدالت به این شرکت واگذار شده سود پرداخت می‌شود. از سال ۹۹ شرکت سپرده‌گذاری مسئول جمع‌آوری و پرداخت سود سهام عدالت شد، بنابراین این شرکت سود سهام عدالت در سال‌های ۹۸ و ۹۹ کسانی که در روزهای آینده در سامانه سجام ثبت‌نام می‌کنند را می‌پردازد.

این شرکت تعداد سهامدارانی که تاکنون سجامی نشده‌اند را یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر اعلام کرده است.

پرداخت سود سهام عدالت تا اواسط تیر ماه

براساس خبر منتشر شده در سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، معاون فناوری و توسعه نوآوری این شرکت از آغاز مرحله سوم فرایند پرداخت سود به جاماندگان سهام عدالت تا اواسط تیر امسال خبر داد.

محمود حسنلو با بیان اینکه تاکنون دو مرحله پرداخت سود به جاماندگان سهام عدالت انجام شده، افزود: در مرحله اول و دوم به ترتیب ۳۰۷ و ۲۰۰ هزار نفر مشکل شبای بانکی معتبر خود را برطرف و سودهای سنواتی سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شبای معتبر بانکی روبرو هستند، اظهار داشت: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که باعث شده تا سود سهامداران به حساب آنها واریز نشود.

حسنلو درباره سهامداران عدالتی که هنوز شماره شبا معتبر بانکی خود را اصلاح نکرده‌اند، گفت: این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) ثبت‌نام و احراز هویت خود را انجام دهند تا در روند پرداختی‌های آتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار گیرند.

معاون فناوری و توسعه نوآوری سمات با بیان اینکه سهامداران عدالت نگران سود سال‌های گذشته خود نباشند، تصریح کرد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی امسال در چندین نوبت، واریز سود سهامداران عدالت را در دستور کار خود قرار داده است اما امیدواریم این گونه سهامداران هر چه سریعتر مشکل شماره شبا معتبر بانکی خود را حل کنند تا این شرکت بتواند سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ آنها را تا اواسط تیرماه امسال پرداخت کند.

جاماندگان کجا ثبت‌نام کنند؟

سهامداران عدالتی که هنوز شماره شبا معتبر بانکی خود را اصلاح نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام)، ثبت‌نام و احراز هویت خود را انجام دهند تا در روند پرداختی‌های آتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار گیرند.

اشخاص می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir به صورت حضوری و غیرحضوری، ثبت‌نام خود را در این سامانه انجام دهند.

سهامداران باید نسبت به احراز هویت خود در سامانه سجام اقدام کنند تا از منافع ویژه آن که شامل دریافت سود سهام عدالت، سود سنواتی و سالیانه، حضور در مجامع الکترونیک و… می‌شود، بهره‌مند شوند.

لازم به ذکر است که شرکت سپرده‌گذاری، با انتشار اطلاعیه‌ای درخصوص کلاهبرداری سایبری برای دریافت سود سهام عدالت، به عموم مردم هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: به ‌تازگی مجرمان سایبری با ترفندی جدید و با ارسال پیامک یا پیام در شبکه‌های اجتماعی با نام واریز سود سهام عدالت، مترصد کلاهبرداری از مردم هستند. پیام‌های جعلی که به تازگی منتشر شده است، از مخاطبان درخواست می‌کند که برای دریافت سود سهام خود از طریق لینک آلوده اقدام کند که سهامداران باید نسبت به این اقدام کلاهبردارانه آگاه باشند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش از کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون ریالی با وعده نام نویسی سهام عدالت و یارانه‌ها در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن بابایی بیان داشت: کلاهبرداران و افراد سودجو با طراحی صفحات جعلی و اپلیکیشن‌های تقلبی در قالب استفاده از نام و نشان سامانه سهام عدالت و یارانه معیشتی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

وی عنوان کرد: در این روش مجرمان با ارسال پیامک مبنی بر واریز مبالغ مختلف به حساب‌های مالی مردم مشروط به مراجعه به لینک یا پیوند درج شده در پیامک، گوشی تلفن همراه فریب‌خوردگان را به صفحات جعلی پرداخت (فیشینگ) هدایت می‌کنند.

بابایی خاطرنشان کرد: لینک معرفی شده در این پیامک‌ها حاومی یک بدافزار است و مجرمان اینترنتی با این شگرد مجرمانه، اطلاعات محرمانه بانکی متقاضیان را به سرقت برده و نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی و یا نصب یک بدافزار در گوشی آن‌ها اقدام می‌کنند.

وی اظهار کرد: امسال ۲۰ نفر از ساکنان شکایت‌های خود را در خصوص کلاهبرداران فضای مجازی در پلیس فتا تشکیل داده اند و مبالغ کلاه برداری شده از انان نیز در حدود ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

بابایی عنوان کرد: پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش پس از بررسی پرونده‌ها اقدام به شناسایی محل کلاهبرداران کرده است و با توجه به اینکه هیچکدام از متهمان ساکن جزیره کیش نیستند پرونده برای انجام مراحل قانونی به پلیس‌های فرماندهی استان‌های محل سکونت کلاهبرداران ارجاع داده شده است.

وی با بیان اینکه هیچ نهاد و دستگاه دولتی و حاکمیتی با شماره تلفن همراه شخصی به افراد پیامک ارسال نمی‌کنند، توصیه کرد: شهروندان در مواجهه با این پیامک‌ها به هیچ عنوان لینک ارسالی را باز نکنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش اضافه کرد: شهروندان هرگونه تماس تلفنی، پیامک یا لینک ارسالی برای ثبت نام یارانه، سهام عدالت را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، قسمت ثبت گزارش‌های مردمی ارسال کنند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.