کد خبر : 19243 / /
/

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه پیش از حضور تیم مدیریت جدید سازمان تامین اجتماعی با چالش‌ها و مشکلاتی روبرو بود، گفت: وقتی سازمان را تحویل گرفتیم با وضعیت ناپایداری منابع روبرو بودیم و یکی از مشکلات ما در این حوزه محسوب می‌شد و دستورات لازم برای رفع این موانع در تامین اجتماعی نیز صادر شد.

هر ضریب افزایشی که درباره حقوق بازنشستگان اعمال می‌شود، به آن همسان‌سازی صورت گرفته نیز اصابت می‌کند. بحث همسان‌سازی حقوق‌ بازنشستگان تامین اجتماعی یکی از دغدغه‌های این قشر پس از بحث افزایش حقوق بازنشستگان محسوب می‌شود. سه قانون در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان وجود دارد. ماده ۴۱ قانون کار و مواد ۱۱۱ و ۹۶ تامین اجتماعی سه قانون درباره حقوق بازنشستگان مورد اشاره هستند. 

افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس قانون بود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پرداخت بدهی سنگین این سازمان به بانک رفاه کارگران خبر داد و گفت: صبح امروز مبلغ ۸۸ هزار میلیارد تومان بدهی این سازمان به بانک رفاه کارگران پرداخت شد.

به گزارش خبرگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری که بعد از ظهر امروز به مناسبت آغاز هفته تامین اجتماعی در ساختمان تامین اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: تامین اجتماعی هم‌اکنون بیش از 18 نوع خدمت را در بخش بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی - سرمایه‌ای ارائه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه 45 میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند، گفت: سازمان با 140 هزار پرسنل در سطح کشور فعالیت و خدمت‌رسانی می‌کند و در حال حاضر تامین اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین نهاد عمومی بیمه‌ای معرفی شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: از حدود 70 درصد از جامعه تحت پوشش بیمه‌ای کشور؛ تامین اجتماعی به تنهایی 53 درصد از جمعیت کشور را تحت پوشش خود قرار دارد و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دستگاه‌های خدمت‌‌رسان فعالیت می‌کند.

موسوی همچنین با اشاره به اینکه در ایام کرونا نیز حدود 300 هزار نفر خدمات درمانی مربوط به این بیماری را دریافت کردند، گفت: در ایام کرونا نیز بیش از 8 هزار میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

وی با اشاره به سیاست‌های تامین اجتماعی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: حضرت آقا راهبردهای مقابله با چالش‌ها را در حوزه رفاهی و تامین اجتماعی ترسیم کرده‌اند و این سیاست‌ها چراغ راه ما در حوزه تامین اجتماعی خواهد بود و ان‌شاءالله بتوانیم از طریق راهبردها و چالش‌ها غلبه کنیم. امسال فرصت مناسبی برای غلبه بر تهدیدهای صندوق است و باید به نحو مطلوب از آن استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه پیش از حضور تیم مدیریت جدید سازمان تامین اجتماعی با چالش‌ها و مشکلاتی روبرو بود، گفت: وقتی سازمان را تحویل گرفتیم با وضعیت ناپایداری منابع روبرو بودیم و یکی از مشکلات ما در این حوزه محسوب می‌شد و دستورات لازم برای رفع این موانع در تامین اجتماعی نیز صادر شد.

موسوی با اشاره به استقراض سازمان تامین اجتماعی از بانک رفاه جهت پرداخت حقوق و هزینه‌های درمان خاطرنشان کرد: به دلیل میزان بدهی انباشته شده سازمان تامین اجتماعی در قالب دریافت وام از بانک رفاه این سازمان به عنوان ابربدهکار بانکی از سوی بانک مرکزی طی یک الی دو گزارش معرفی شده بود.

وی گفت: خوشبختانه با تلاش‌های بسیار امروز توانستیم 88 هزار میلیارد تومان از میزان بدهی سازمان تامین اجتماعی به دلیل استقراض مدیران سابق سازمان تامین اجتماعی به بانک رفاه را از طریق تهاتر از محل واگذاری سهام به بانک رفاه پرداخت کنیم و هم‌اینک تامین اجتماعی از لیست ابربدهکاران خارج و هم‌اکنون به عنوان ابر بدهکار از دولت و کارفرمایان معرفی می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در طی 9 ماه و اندی از فعالیت مدیریت جدید اقدامات موثری در بخش‌های مختلف ازجمله افزایش خدمات غیرحضوری از عدد 30 به 37، پوشش بیمه‌ای 30 هزار دانشجو و همچنین پوشش بیمه‌ای 180 هزار زن خانوار اشاره کرد.

موسوی ادامه داد: در سال گذشته نیز پروژه‌های درمانی متعددی در استاهای مختلف به بهره‌برداری رسید و امسال نیز در این ایام 19 پروژه درمانی در مناطق کم‌برخوردار کمتر توسعه یافته و محروم به بهره‌برداری خواهد رسید علاوه بر اینکه کلنگ‌زنی طرح‌های توسعه‌ای در استان‌های مختلف به زمین خواهد خورد.

وی با اشاره به قرار دادن 47 قلم داروی بیماران خاص به چتر حمایتی بیمه تصریح کرد: داروهای اشاره شده داروهایی هستند که پرهزینه بوده و مشکلات عدیده‌ای را برای بیمه شدگان به وجود آورده است که از این پس این داروها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار خواهند داشت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین به پوشش بیمه‌ای درمان زوجین نابارور اشاره کرد و گفت: هزینه درمان هر بیمار در این بخش 200 میلیون تومان محاسبه شده که از زمان اجرای این طرح تا به امروز بالغ بر 300 میلیون تومان پرداخت شده است.

موسوی به افزایش و تعداد بازنشستگان وام‌گیرنده اشاره و تصریح کرد: در دوره قبل تعداد وام‌گیرندگان 290 نفر بود که با تلاش‌های بسیار این تعداد در این دوره و امسال به 500 هزار نفر افزایش یافته است. همچنین میزان پرداختی وام قرض‌الحسنه بازنشستگان 7 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که در دوره جدید به 12 میلیون تومان افزایش یافته است.

 وی با اشاره به آغاز سفرهای زیارتی سیاحتی بازنشستگان گفت: همزمان با آغاز دهه ولایت و امامت، تعدادی از بازنشستگان هفته گذشته به مشهد مقدس اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره میزان پراخت حقوق بازنشستگان خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی براساس قانون عمل کرده، می‌کند و خواهد کرد و پس از تصویب حقوق بازنشستگان در هیئت مدیره تامین اجتماعی این مصوبه جهت تصویب نهایی به دولت ارسال شد و دولت نیز براساس آنچه که اختیارات قانونی دارد، عمل کرده و به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ کرد و ما نیز مطیع قانون بوده و عمل می‌کنیم.

موسوی با اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر با افزایش 57 درصدی و سایر سطوح با افزایش 10 درصدی به علاوه 600 تومان گفت: سازمان تامین اجتماعی هرآنچه که براساس قانون مصوب کند، انجام می‌دهد و چنانچه در مصوبه اخیر دولت اصلاحاتی انجام بدهد ما نیز به محض دریافت این مصوبه، احکام بازنشستگان را اصلاح خواهیم کرد لذا از این جهت بازنشستگان نگران نباشند.

وی درباره تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از شرکت سرمایه‌گذاری شستا وابسته به تامین اجتماعی گفت: ما از این بخش استقبال می‌کنیم و حتی فرش قرمز پهن خواهیم کرد و از تمام نهادهای نظارتی مجلس و ... که در راستای شفافیت و مبارزه با کج‌کاری‌های سیستم ورود کنند، استقبال خواهیم کرد اما باید به این نکته اشاره کنیم که تا به امروز برای تحقیق و تفحص مراجعه‌ای به ما نداشتند و ما نیز منتظر فراهم شدن زمینه اقدام و عمل هستیم و حتما نیز در کنار نهادهای نظارتی و مجلس و ... خواهیم بود.

موسوی تصریح کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم شرکت‌های خوبی را برای پرداخت دیون خود به تامین اجتماعی واگذار کرده به طوری که در گذشته علاوه بر اینکه قیمت برخی از شرکت‌ها افزایش داشت، شرکت‌های تعیین شده، زیان‌ده بودند اما در این دوره اتفاقات خوبی برای واگذاری شرکت‌ها انجام شده است.

به گزارش تسنیم؛ در جریان نشست خبری امروز، اپلیکیشن تامین اجتماعی من (شعبه همیشه همراه) توسط میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی رونمایی شد و از این پس بیمه‌شدگان می‌توانند خدمات مختلف تامین اجتماعی را از طریق این اپلیکیشن دریافت کنند.

دولت سریعتر میزان افزایش حقوق بازنشستگان را تعیین تکلیف کند

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که هیات دولت هر چه سریعتر میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را تعیین تکلیف کند.

به گزارش ایسنا، فاطمه محمدبیگی در جلسه علنی امروز (سه شنبه)مجلس در تذکر شفاهی گفت که هیات دولت هر چه سریعتر میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را تعیین تکلیف کند؛ حدود ۴ ماه است چشمان این قشر پیشکسوت و زحمتکش منتظر ابلاغ تصمیم نهایی خردمندانه و دلسوزان مسئولان امر است که تطابق با مصوبه شورای عالی کار داشته باشد.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عفاف و حجاب گفت: بررسی عملکرد دستگاه ها در حوزه زیست عفیفانه در مجلس نشان می دهد که بارقه های امید از فعالیت های جدید دولت سیزدهم در احیا و بازآفرینی فرآیندهای اجرای مصوبه ۴۲۷ و ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر قوانین حوزه حجاب و عفاف و انطباق با موازین شرعی ایجاد شده منتها این اقدامات بسیار قلیل، محدود، ناکافی و جزیره ای است و پاسخگوی نیاز جامعه جوان کشور نیست.

نماینده قزوین اضافه کرد: ما همچنان مطالبه گر فعالیت های گسترده و شبکه ای خانواده محور در حوزه تقویت دینی، سبک زندگی ایرانی اسلامی و زیست عفیفانه هستیم. دستگاه های اجرایی در حوزه برنامه ریزی راهبردی و عملیاتی نمودن سبک زندگی ایرانی اسلامی مطابق با گام دوم انقلاب، هنوز کارنامه موفقی ندارند. تا چه زمان باید نظاره گر رشد طلاق، نابسامانی های اخلاقی و فرزندان طلاق در کشور باشیم؟ امروز دشمنان در جنگ ترکیبی و تهاجم فرهنگی برای حیا گریزی جامعه، خصوصاً ملل مسلمان هزینه های هنگفت دلاری می کنند تا با انحراف نسل های جدید از اصول اخلاقی و پیشرفت اجتماعی، اقتصادی و سعادت ملت ها جلوگیری کرده و به خوی استکباری خودشان ادامه دهند.

محمدبیگی در پایان گفت: دختران عزیز ما بدانند که زیست عفیفانه عامل اساسی و زیرساختی سعادت و پیشرفت جوامع است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.