کد خبر : 19386 / /
/

کتایون ریاحی متولد دهم دی ماه ۱۳۴۰ در شهر تهران است. اوج شهرت این بازیگر برای حضور در سریال یوسف پیامبر است که در آن بازی فوق العاده زیبایی را ارائه دادند.

کتایون ریاحی متولد 10 دی 1340 در تهران، بازیگر است. کتایون ریاحی فارغ التحصیل لیسانس رشته ادبیات و مردم شناسی است و کتایون ریاحی با نقش زلیخا در سریال یوسف پیامبر مشهور شد. کتایون ریاحی حالا موسس خیریه ای به نام کمک است و در این گزارش چهره کتایون ریاحی را بدون آرایش ببینید.

کتایون ریاحی

خانم کتایون ریاحی بازیگر زن مشهور ایرانی تصویری از خود بدون میکاپ و آرایش منتشر نموده که مورد توجه رسانه ها و کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفت. تصویری بسیار زیبا که ادعا می شود در آن آرایشی صورت نگرفته است.

کتایون ریاحی متولد دهم دی ماه ۱۳۴۰ در شهر تهران است. اوج شهرت این بازیگر برای حضور در سریال یوسف پیامبر است که در آن بازی فوق العاده زیبایی را ارائه دادند.

البته در حال حاضر بانو ریاحی 61 سال سن دارند .

کتایون ریاحی

لازم به ذکر است که کتایون ریاحی نسبت به تغذیه خود بسیار حساس هستند و آشپزی بسیار سالم و بی نقصی دارند.

کتایون ریاحی در سریال یوسف پیامبر

زمانی که یعقوب، مردمان بنی‌اسرائیل را به معبود یگانه عالم فرا خوانده و از پرستش خدایان سرد و سنگی انذار می‌دهد؛ خداوند کریم، پیامبر بعدی را در نسل او قرار داده و یوسف را به وی عطا می‌کند که در حسن و جمال، بی‌نظیر است. یوسف در کودکی رؤیای عجیبی می‌بیند؛ رؤیایی که در آن خورشید و ماه و ۱۱ ستاره برای او به سجده می‌افتند. یعقوب که این رؤیای عظیم را می‌شنود؛ به او توصیه می‌کند تا آن را از برادران خود پنهان کند. پس از چندی، برادران یوسف که به علاقه پدرشان نسبت به یوسف رشک می‌ورزیدند، او را به صحرا برده و به چاه بدخواهی می‌افکنند؛ اما خداوند که اراده فرموده تا به واسطه یوسف، مردم را به راه نجات و هدایت دعوت نماید؛ او را از پستی چاه رهانیده و بلندی مقام و مرتبت عطا می‌نماید…

زندگینامه کتایون ریاحی

کتایون ریاحی زاده ۱۰ دی ۱۳۴۰در تهران بازیگر سینما و تلویزیون و مدیرعامل و بنیانگذار بنیاد نیکوکاری کمک، کیش مهر کتایون، است.پدر و مادر کتایون ریاحی اهل تهران می‌باشند، مادر وی طراح لباس و پدر وی مدرس ادبیات و زبان انگلیسی در دانشکده بود. وی دارای یک فرزند به نام پوریا می‌باشد که موسیقیدان و دارای تحصیلات آکادمیک در زمینه موسیقی است و اولین آلبوم بی کلام خود را با نام پژواک سکوت به نفع بنیاد نیکوکاری کیش مهر کتایون ساخته است، کتایون ریاحی خواهر علیرضا ریاحی از دیگر بازیگران سینما در ایران است.

کتایون ریاحی

کتایون ریاحی طی سال ۹۳، دو کتاب منتشر کرد. اولی با عنوان «یک پنجره برای من» با طرح جلدی از عباس کیارستمی و شامل هشت نمایشنامه است که از سوی انتشارات شمع و مه منتشر شده‌است. به علاوه، رضا درستکار در مقدمه این کتاب، بخش‌های مختلف زندگی ریاحی را شرح داده. کتاب دوم او نیز یک داستان کودکانه است باعنوان «ماهی قرمز کوچولو» با تصویرگری نگین احتسابیان که از سوی انتشارات شمع و مه به بازار آمده‌است.

پدر و مادر وی شیرازی -گیلانی تبار هستند. پدر وی اردشیر ریاحی پزشک ارتوپد در بیمارستان چمران شیراز و مادرش گیتی ریاحی و همسرش نیز یکی از سهام داران اصلی شرکت اویل ورد آمریکا است.کتایون ریاحی کارشناس ادبیات و مردم‌شناسی است. کتایون ریاحی، (۱۳۴۰)، هنرپیشه، و کارشناس ادبیات و مردم‌شناسی است.

علیرضا ریاحی از دیگر بازیگران سینما در ایران برادر کتایون ریاحی است.خانم ریاحی با نویسندگی برای کودکان آغاز و با فیلم «خبرچین» به سینما آمد. اما فیلم در نیمه راه متوقف شد و او برای بازی در فیلم «پاییزان» انتخاب شد. در آن زمان در سینما چندان موفق نبود اما با بازی در مجموعه «پدرسالار» توانست خود را مطرح کند و حضور او در مجموعه‌های «روزهای زندگی» و بویژه زنجیره تلویزیونی «پس از باران» از او چهره محبوبی ساخت.

کتایون ریاحی

ریاحی موفق شد در مجموعه‌های «پس از باران» و «شب دهم» بازی بسیار زیبایی ارائه دهد. او پس از پنج سال دوری از سینما با بازی در «شام آخر» مهم‌ترین و زیباترین بازی دوران زندگی خود را به معرض نمایش گذاشت و برای بازی در همین فیلم نامزد جایزه بهترین بازی نقش اول زن از بیستمین جشنواره فیلم فجر شد.

که همگان اورا مورد تشویق خود قرار دادند. «این زن حرف نمیزند» دیگر فیلمی بود که توانایی‌های کتایون ریاحی را به رخ همگان کشید. ریاحی برای بازی در این فیلم هم کاندید جایزه از هفتمین جشن خانه سینما شد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.