کد خبر : 20488 / /
/

علی دهقان کیا افزود: مشکل عدم افزایش حقوق قانونی بازنشستگان تامین اجتماعی دارد به زخمی تبدیل می شود که اگر مسولان آن را حل نکنند مساله حالت بدتری پیدا خواهد کرد.

افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان باطل شده است. مبلغ حقوق بازنشستگان هنوز تغییر نکرده است. دولت برای اصلاح مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان چندین برنامه داشت. فرمول جدید افزایش حقوق بازنشستگان به زودی ابلاغ می شود. اخبار مربوط به حقوق بازنشستگان را در خبر روز دنبال کنید.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران گفت: از وزیر کار و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی انتظار داریم احکام افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ را در اوایل هفته آینده صادر کنند.

علی دهقان کیا افزود: مشکل عدم افزایش حقوق قانونی بازنشستگان تامین اجتماعی دارد به زخمی تبدیل می شود که اگر مسولان آن را حل نکنند مساله حالت بدتری پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اظهارات مبهم و کلی وزیر کار گفت: خواست ما اجرای کامل و دقیق قانون یعنی اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی است که طبق مصوبه شورای عالی کار برای سال جاری ۳۸ درصد به اضافه مبلغ ۵۱۵ هزار تومان می باشد.

دهقان کیا گفت : مگر پروسه احکام بازنشستگان چقدر زمان می خواهد بنابراین وزیر کار و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کاری نکنند که رئیس جمهور برای بار چندم دستور حل افزایش حقوق قانونی بازنشستگان تامین اجتماعی را بدهند چرا که این کار مساله را لوث و دستورات ریاست جمهوری را زیر سوال می برد.

او با اشاره به اظهارات گذشته مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی که سازمان را آماده اجرای مصوبه هیات مدیره مبنی بر افزایش ۳۸ درصدی به اضافه ۵۱۵ هزار تومانی دانست، گفت: حالا چه اتفاقی افتاده که مسولان به دنبال خرید وقت هستند در صورتی که پیش از این فقط تایید مصوبه را مشکل موجود می دانستند.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران استرس ۵ ماه گذشته بازنشستگان تامین اجتماعی را بی سابقه توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد که خلف وعده مسولان پایان یابد و مساله به صورت درست و قانونی تمام شود/عصر خبر

خبر جدید افزایش حقوق بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت:‌ اعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی در شهریورماه انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی در رابطه با زمان اعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان، اظهار کرد: پیرو اعلام سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مبنی بر موافقت با اصلاح و افزایش مستمری سایر سطوح مستمری‌بگیران سازمان بر اساس ماده ۹۶ قانون تأمین‌اجتماعی، با عنایت به اینکه فرایند پرداخت حقوق از بیستم هر ماه طبق محاسبات و در قالب سامانه متمرکز برای بازنشستگان عزیز انجام می‌گیرد؛ لذا برای اعمال افزایش جدید و نحوه پرداخت و تأمین مالی مربوطه با هماهنگی با کانون‌ها؛ نیازمند زمان هستیم و امیدواریم صدور احکام جدید در شهریورماه انجام شود.

وی افزود: از دستور اکید و ویژه رئیس‌جمهور محترم برای اصلاح مصوبه هیئت دولت محترم و پیگیری‌های معاون اول محترم دولت و همچنین سرپرست محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی که با رویکرد خدمت‌رسانی بهتر و رفع دغدغه بازنشستگان محترم بر اساس ماده ۹۶ قانون تأمین‌اجتماعی و مصوبه مربوطه انجام پذیرفت؛ تشکر و قدردانی می‌کنم.

 اعمال افزایش‌ حقوق بازنشستگان از شهریور

وزرای عضو هیات امنای تامین اجتماعی اصلاح مستمری سایر سطوح بازنشستگان را پذیرفتند و اعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی در شهریور ماه انجام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزرای عضو هیات امنای تامین اجتماعی اصلاح مستمری سایر سطوح بازنشستگان را پذیرفتند.

به نقل از ایرنا، محمدهادی زاهدی و فا روز چهارشنبه در حاشیه نشست‌ هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت مستمری بازنشستگان گفت: با تاکید رئیس جمهور اختیارات هیئت وزیران به وزرای عضو هیئت امنای تامین اجتماعی تفویض شده است که این وزرا بر اساس اختیارات خود در چارچوب پایداری منابع و منابع سازمان تامین اجتماعی نسبت به مستمری سایر سطوح بازنشستگان، اصلاح را پذیرفتند.

وی ادامه داد: از آنجا که بخشی از این منابع به صورت تعهدی است و لازم است به صورت منابع نقدی تبدیل شود با نمایندگان بازنشستگان جلساتی داشتیم که پیشنهاد بسیار خوبی ارائه کرده‌اند و این پیشنهادات بررسی شد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: هفته آینده هم نشست دیگری با نماینده بازنشستگان خواهیم داشت و در نشست سراسری آنان که هفته دیگر برگزار می‌شود شرکت خواهیم کرد.

زاهدی وفا تصریح کرد: این اصلاح بر مستمری اجرا و این مطالب به تفصیل در نشست هفته آینده با خبرنگاران بیان می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا تصمیمات هفته آینده نهایی و اجرایی می شود، گفت: تصمیم اتخاذ شد و اجرایی شدن این تصمیم احتیاج به صحبت با بازنشستگان و نمایندگان آنها دارد که اجرایی خواهد شد.

اعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان از شهریور ماه

ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی نوشت: دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل این سازمان در رابطه با زمان اعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان گفت: پیرو اعلام سرپرست محترم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مبنی بر موافقت با اصلاح و افزایش مستمری سایر سطوح مستمری‌بگیران سازمان تامین‌اجتماعی بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی، با عنایت به اینکه فرایند پرداخت حقوق از بیستم هر ماه طبق محاسبات و در قالب سامانه‌ متمرکز برای بازنشستگان انجام می‌گیرد؛ لذا برای اعمال افزایش جدید و نحوه پرداخت و تأمین مالی مربوطه با هماهنگی با کانون‌ها؛ نیازمند زمان هستیم و انشاءلله صدور احکام جدید در شهریورماه انجام می‌پذیرد.

براساس این گزارش، دکتر موسوی افزود: از دستور اکید و ویژه رییس‌جمهور برای اصلاح مصوبه هیات دولت و پیگیری‌های معاون اول دولت و همچنین سرپرست تعاون کار و رفاه اجتماعی که با رویکرد خدمت‌رسانی بهتر و رفع دغدغه بازنشستگان محترم بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی و مصوبه مربوطه انجام پذیرفت؛ تشکر و قدردانی می‌کنم.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.