کد خبر : 20577 / /
/

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از بی توجهی دولت نسبت به وضعیت بازنشستگان تامین اجتماعی از وزرای کار، اقتصاد خواست تا هرچه سریع تر برای افزایش حقوق این قشر تصمیم گیری کنند.

احکام جدید حقوق بازنشستگان در شهریور صادر می شود. احکام حقوق بازنشستگان به زودی اعلام می شود.  اصلاح حقوق بازنشستگان بر اساس ماده 96 انجام می شود. مجلس خواستار اصلاح سریع حقوق بازنشستگان شد. اخبار مربوط به حقوق بازنشستگان را می توانید در خبر روز دنبال کنید. 

اعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی در شهریور ماه انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در رابطه با زمان اعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان اظهار کرد: پیرو اعلام سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مبنی بر موافقت با اصلاح و افزایش مستمری سایر سطوح مستمری‌بگیران سازمان بر اساس ماده ۹۶ قانون تأمین‌اجتماعی، با عنایت به اینکه فرایند پرداخت حقوق از بیستم هر ماه طبق محاسبات و در قالب سامانه متمرکز برای بازنشستگان عزیز انجام می‌گیرد؛ لذا برای اعمال افزایش جدید و نحوه پرداخت و تأمین مالی مربوطه با هماهنگی با کانون‌ها؛ نیازمند زمان هستیم و امیدواریم صدور احکام جدید در شهریورماه انجام می‌پذیرد.

 درباره افزایش حقوق بازنشستگان سریع تر تصمیم گیری کنند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از بی توجهی دولت نسبت به وضعیت بازنشستگان تامین اجتماعی از وزرای کار، اقتصاد خواست تا هرچه سریع تر برای افزایش حقوق این قشر تصمیم گیری کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی بابائی کارنامی  عضو کمیسیون اجتماعی در نشست  علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: بعد از ابطال مصوبه دولت در مورد تصمیم گیری شورای عالی کار و تسری آن به حقوق بازنشستگان کشور در حوزه تامین اجتماعی این اختیار به وزرای کار، اقتصاد و هیات امنای مدیره تامین اجتماعی داده شد تا به سرعت در این زمینه تصمیم گیری کنند بنابراین نباید بیش از این جامعه را ملتهب کنند.

وی افزود: امروز جامعه مدنی بازنشستگان منتظر تصمیمات آنی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند و دولت به آن این اختیار را داده است بنابراین علاوه بر اینکه باید به وضعیت کارگران توجه ویژه ای داشته باشد باید برای افزایش حقوق بازنشستگان در حوزه های کشوری و لشگری که برای ما بسیار مهم هستند تصمیم بگیرد. همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز باید نسبت به دولت گذشته در خصوص وضعیت بازنشستگان لشگری و کشوری و همه مزد بگیران دولت مهربان تر عمل کند.

وی تصریح کرد: توقع مجلس یازدهم در این مورد بسیار بالا و منطقی است چرا که مهربانانه و با رویکرد عدالت اجتماعی به این موضوع می نگرد بنابراین از رئیس جمهور و مخصوصا آقای دکتر قالیباف درخواست می کنیم در جلسه ای که امروز دارند در این خصوص به گونه ای تصمیم گیری کنند که در راستای جبران آسیب های ناشی از گرانی های اخیر با استفاده از ابزارهای مدیریتی در شورایعالی حقوق و دستمزد در این رابطه مجدد تصمیم گیری شود به گونه ای که کارمندان و حتی کارمندان مجلس نیز از این مزایا منتفع شوند.

بابایی گفت: همچنین لازم است یاد کنیم از شهدای پرافتخار حرم به ویژه شهید همدانی و سردار سلیمانی که نماد افتخار کشور هستند و همیشه انقلاب و نظام بیمه شده خون این شهدا بوده است.برخی فتنه گران در کشور همچنان بر طبل تقابل با اندیشه‌های ناب انقلاب اسلامی می‌کوبند.البته مردم در ایام عاشورا و عزاداری‌های محرم پاسخ کوبنده‌ای به فتنه گران داخلی در سراسر کشور دادند.

حقوق بازنشستگان | این بازنشستگان حقوق دریافت می کنند

همچنین نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۳ مردادماه) مجلس شورای اسلامی با الحاق یک تبصره به ماده ۶ طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوقهای بازنشستگی، موافقت کردند که براساس آن در صورتی که سابقه پرداخت حق بیمه فرد بازنشسته بیشتر از ۵ سال و کمتر از ۱۰ سال باشد، بیمه شده می تواند با پرداخت کسری ماه‌ها و یا سنوات تا ۱۰ سال به نرخ روز از مزایای حقوق و یا مستمری بازنشستگی استفاده نمایند.

آیا معوقات افزایش حقوق بازنشستگان پرداخت خواهد شد؟

بنا بر اعلام سازمان تأمین اجتماعی، افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح از شهریور اعمال خواهد شد و هنوز مشخص نیست که آیا معوقات حقوق بازنشستگان از فروردین پرداخت خواهد شد یا خیر.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سرانجام پس از اعتراض مکرر بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط با افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح و افزایش 38 درصدی و برگزاری جلسات در مجلس شورای اسلامی و همچنین درخواست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از دولت برای افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان و البته ورود شخص رئیس جمهور به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح و دستور به محمد مخبر معاون اول خود برای پیگیری این مسئله، در نهایت در روز چهارشنبه 19 مردادماه سال جاری، اطلاعیه‌ای از سوی سازمان تأمین اجتماعی درباره این موضوع اعلام شد.

در اطلاعیه سازمان تأمین اجتماعی به نقل از «میرهاشم موسوی» مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در رابطه با زمان اِعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان آمده است: پیرو اعلام سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر موافقت با اصلاح و افزایش مستمری سایر سطوح مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی، بر اساس ماده 96 قانون تأمین‌ اجتماعی، با عنایت به اینکه فرایند پرداخت حقوق از بیستم هر ماه طبق محاسبات و در قالب سامانه‌ متمرکز برای بازنشستگان عزیز انجام می‌گیرد، لذا برای اعمال افزایش جدید و نحوه پرداخت و تأمین مالی مربوطه با هماهنگی با کانون‌ها، نیازمند زمان هستیم و ان‌شاءالله صدور احکام جدید در شهریورماه انجام می‌پذیرد.

به گزارش تسنیم، در حالی از سوی سازمان تأمین اجتماعی، زمان اِعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان این سازمان را شهریورماه اعلام کرده‌اند که در این اطلاعیه‌ به معوقات بازنشستگان با اِعمال افزایش حقوق بازنشستگان اشاره نشده است و مشخص نیست که معوقات بازنشستگان از فروردین چگونه محاسبه خواهد شد.

همچنین در این اطلاعیه به رقم افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح اشاره‌ای نشده است که آیا قرار است افزایش 38 درصدی اِعمال شود یا کمتر؟

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.